رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه دیوان عالی آمادگی دارد همه جرائم را براساس عدالت بررسی و رسیدگی کند، اظهار کرد:

در جریان اخیر، پرونده اغتشاشگران چنانچه از دادگاه‌ها به دیوان ارجاع شود، ما در جلسات فوق‌العاده در شعب دیوان عالی با فوریت به آنها رسیدگی می‌کنیم و مجرمان را به کیفر خواهیم رساند.

آیت‌الله محسنی گرکانی در حاشیه جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور گفت: جامعه‌ای می‌تواند به کمال برسد و رشد معنوی و اخلاقی پیدا کند که بستر عدالت و امنیت در آن جامعه نهادینه شده باشد. ما از مردم انتظار داریم که فرهنگ انسانی و تعالی و اخلاق معنوی در کل جامعه حاکم شود و همچنین از صاحبان فکر و اندیشه و استادان دانشگاه و دانشجویان عزیز و صاحب‌نظران انتظار داریم که در همه زمینه‌ها مردم را به آرامش دعوت کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به اختصاص شعبه‌ای ویژه در دیوان عالی کشور برای رسیدگی به جرائم زنای به‌عنف و سرقت مسلحانه اظهار کرد: بعضی از اشرار در حاشیه تهران و جاهای دیگر دست به جنایت‌هایی می‌زنند که نوامیس مردم و خانواده‌ها را به خطر می‌اندازد، بنابراین ما اقدام کردیم و شعبه‌ویژه‌ای را برای رسیدگی به جرائم به عنف و سرقت مسلحانه اختصاص دادیم که به این پرونده‌ها به فوریت رسیدگی شود و مردم ان‌شاءالله کیفر مجرمان را در آینده‌ای نزدیک خواهند شنید.

محسنی گرکانی افزود: کمال انسان در این است که منشأ وجود کارهای امنیت‌آفرین و عام‌المنفعه باشد و جامعه را از تنش نجات دهد. وی تصریح کرد: در جامعه‌ای عدالت و امنیت می‌تواند رشد پیدا کند که جرم و تجاوز و تضییع حقوق دیگران نباشد. در حقیقت کمال قوه قضاییه این است که بتواند عدالت و امنیت را نهادینه کند. وی در پایان تأکید کرد: قضات در جامعه امینت‌آفرین هستند.

کد خبر 98872

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز