گروه ادب و هنر: هشتمین نمایشگاه «عطر سیب» با 30میلیارد ریال اعتبار ازشنبه 6 آذر در فرهنگسرای خاوران میزبان بیش از 12هزار هیئت شهر تهران خواهد بود.

نمایشگاه عطر سیب

به گزارش اداره کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرزاد هوشیار پارسیان مدیرعامل مؤسسه هاتف‌شهر با اعلام این خبر افزود: از اعتبار 30 میلیارد ریالی اختصاص یافته از سوی سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران، به مساجد 250 هزار تومان، حسینیه‌ها 200‌هزار تومان، هیات‌های مستمر 200‌هزار تومان، هیات‌های موردی 150 هزار تومان، هیات‌های دانش‌آموزی 100 هزار تومان و هیات‌های دانشجویی 150 هزار تومان ملزومات رایگان داده خواهد شد و ویژگی نمایشگاه امسال، افزوده شدن هیات‌های دانشجویی است.

وی درباره فضای نمایشگاهی و تعداد غرفه‌های نمایشگاه اظهار داشت: نزدیک به 8 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی و انبار به این برنامه اختصاص یافته و در محیط نمایشگاه «عطر سیب» 80 غرفه برپا می‌شود که 30 غرفه آن به جهت اهمیت مباحث فرهنگی مراسم‌های سوگواری مربوط به غرفه‌های فرهنگی است که نسبت به دوره‌های گذشته با افزایش روبه‌روست.

غرفه‌های دیگر نمایشگاه شامل غرفه‌های صوت، ظروف یکبار مصرف گیاهی، فرش و موکت، موتور برق، الکتریکی و تجهیزات روشنایی، چادر و برزنت، جاروبرقی و وسایل نظافتی، تجهیزات آشپزخانه‌ای و آبدارخانه‌ای و تجهیزات نمایشگاهی است.

هوشیار در توضیح غرفه‌های فرهنگی به این موضوع اشاره کرد که علاوه بر اعتبارات تعریف‌شده، تا سقف 30 هزار تومان ملزومات فرهنگی به هیئات داده می‌شود که در میان امکانات فرهنگی پیش‌بینی شده، کتاب صوتی قصه کربلا شامل 10 لوح فشرده برای پخش در زمانی که هیئت برنامه ندارد، تصویر مقام معظم رهبری، 10 پوستر ویژه از عکس‌های عاشورایی و اماکن مقدسه عتبات عالیات و تصاویری از حرمین شریفین وجود دارد تا برای تزیین فضای هیئات مورد استفاده قرار گیرد.

مجری نمایشگاه «عطر سیب» درباره غرفه‌های اطلاع‌رسانی نمایشگاه گفت: غرفه‌های پاسخگویی به شرعیات و شبهات عزاداری، امور اجتماعی نیروی انتظامی، آتش‌نشانی، سازمان بازیافت و پسماند و محیط‌زیست، برقرار می‌شود که در آنها مواردی را در جهت بحث‌های ایمنی، نظم در برپایی هیئات و در رفت‌و‌آمد، توجه دادن به مضرات استفاده از ظروف یکبار مصرف تولیدشده از مواد نفتی و مزایای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی، یادآوری خواهند کرد.

اعتبارات نمایشگاه مختص مساجد، حسینیه‌ها و هیئات شهر تهران است که در سازمان تبلیغات اسلامی به ثبت رسیده‌اند و مطابق جدول زمانی مشخص در نمایشگاه حضور یافته و با ارائه مجوز هیئت صادره از سوی سازمان تبلیغات اسلامی، مهر هیئت و کارت شناسایی نماینده هیئت از آن بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل مؤسسه هاتف شهر پیش‌بینی کرد که روزانه بیش از 12‌هزار بازدیدکننده به نمایشگاه بیایند و از غرفه‌های نمایشگاه که پس از بررسی بیش از 200 درخواست غرفه در یک کمیسیون تخصصی تدارک دیده شده بازدید کرده و از این تجهیزات که 5 تا 15درصد ارزان‌تر از قیمت بازار بوده و مرغوبیت آنها تایید شده، برای استفاده در مراسم‌های سوگواری تهیه کنند.

هشتمین نمایشگاه «عطر سیب» از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، از 6 تا 15 آذرماه در فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود و آیین افتتاحیه آن در روز یکشنبه 7 آذر، با حضور دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امیر خوراکیان رئیس سازمان فرهنگی‌هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری برگزار خواهد شد.

کد خبر 121618

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز