یکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۸۸ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه اجتماعی: همایش تجلیل از بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری با حضور وزیر رفاه جنجالی شد

این همایش که 22آذر صبح در تالار وحدت برگزار شد با اعتراض بازنشستگان در میانه سخنرانی وزیر رفاه روبه‌رو شد. درحالی‌که صادق محصولی، وزیر رفاه و تامین اجتماعی از برنامه‌هایی که این وزارتخانه و سازمان بازنشستگی کشوری برای بازنشستگان در نظر دارد، سخن می‌گفت، ناگهان با اعتراض بازنشستگان روبه‌رو شد.

گروه زیادی از بازنشستگان حاضر در تالار وحدت از جایشان برخاستند و با صدای بلند از وزیر رفاه خواستند تا به مشکلات‌شان رسیدگی کند. دعوت‌شدگان به مراسم تلاش کردند تا برای پیگیری حق و حقوق‌شان وزیر رفاه را مورد سؤال قرار دهند و به این ترتیب محصولی را از وضعیت نامطلوب خود آگاه کنند.

وقتی محصولی تلاش کرد تا با فرونشاندن خشم جمعیت حاضر از چند نفر از آنها بخواهد تا با صدای بلند مشکل شان را توضیح دهند، یکی از بازنشستگان گفت:«مطالبات بازنشستگان پیش از سال 79 هنوز پرداخت نشده و زمان مشخصی هم برای پرداخت آن تعیین نشده است.» و بازنشسته دیگری مشکلات درمان بازنشستگان را پیش کشید.

در میان جمعیت هم زمزمه‌هایی به گوش می‌رسید که از نارضایتی زیاد بازنشستگان نسبت به شرایط زندگی‌شان حکایت داشت. وزیر رفاه درباره مطالبات بازنشستگان گفت:«دیوان عدالت اداری به مصوبه واگذاری سهام پتروشیمی جم برای پرداخت مطالبات بازنشستگان ایرادهایی گرفته بود و این مصوبه دوباره در دولت بازنویسی شد که درصورت تصویب دیوان عدالت اداری به‌زودی بخشی از مطالبات بازنشستگان پرداخت می شود.»

او افزود: «دولت نمی‌تواند ریالی به جز آنچه مجلس در قانون بودجه تصویب می‌کند خرج کند، ما امیدواریم آنچه از معوقه‌ها مانده است در بودجه سال آینده منظور شود.» با گفتن این جملات ناگهان فریاد اعتراض بازنشستگان برخاست و نسبت به طولانی‌ترشدن انتظار برای دریافت معوقه‌های‌شان اعتراض کردند.

هر چند محصولی تلاش کرد تا با تسلط بر خود اوضاع را کنترل کند اما نخستین حضور رسمی وزیر رفاه در جمع بازنشستگان با تشنجی همراه بود که احتمالا به این زودی از یاد نخواهد رفت.

اصرار بازنشستگان در پیگیری مطالبات‌شان تا آنجا پیش رفت که وزیر رفاه ناچار شد از ابراهیم طوبایی، رئیس سازمان بازنشستگی کشوری، بخواهد تا جلسه‌ای با حضور بازنشستگان برگزار کند و حرف‌هایشان را بشنود.

وزیر رفاه در حالی سخنرانی‌اش را تمام و تریبون را ترک کرد که هنوز صدای اعتراض بازنشستگان از سالن اصلی و بالکن‌های تالار وحدت به گوش می‌رسید.

اساسنامه جدید سازمان تأمین اجتماعی

به گفته وزیر رفاه، سازمان تامین اجتماعی زیر مجموعه وزارت رفاه می‌شود.
محصولی در حاشیه مراسم دیروز در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه قانونی مورد نیاز برای این تغییر در چند روز آینده در دولت تصویب خواهد شد و اساسنامه جدید این سازمان که در وزارت رفاه تنظیم شده است به دولت ارائه و با تصویب آن مشکلات حل می‌شود.

او در پاسخ به اینکه بالاخره پرویز فتاح، وزیر پیشین نیرو ‌به‌عنوان مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کارش را آغاز خواهد کرد یا نه؟ گفت:«ما می‌خواهیم بیاید» و به همین توضیح بسنده کرد.

وزیر رفاه که با تلاش محافظان سعی داشت از حلقه خبرنگاران خارج شود، حاضر نشد به این پرسش که «سیاست جدید وزارت رفاه در قبال خط فقر چیست؟» پاسخ دهد.
محصولی در حالی از تالار وحدت خارج شد که بازنشستگان هنوز درباه زمان قطعی دریافت مطالبات‌شان پاسخی نگرفتند و حکایت بازنشستگان همچنان باقی است.

راه‌اندازی بانک امیر‌کبیر

رئیس سازمان بازنشستگی کشور از راه‌اندازی یک بانک جدید توسط سازمان متبوعش خبر داد. ابراهیم طوبایی گفت: بانک امیرکبیر به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک خصوصی کشور در حال شکل‌گیری است و مقدمات آن فراهم شده و هم‌اکنون مراحل اخذ مجوز را پشت سر می‌گذارد.

به گفته او نقطه تمایز این بانک از دیگر بانک‌ها حضور گسترده بازنشستگان به‌عنوان سهامدار در این بانک خواهد بود، به این ترتیب که هنگام پذیره نویسی برای بازنشستگان شرایط ویژه‌ای درنظر گرفته خواهد شد.

طوبایی، هدف اصلی تأسیس این بانک را خدمت به توسعه نظام اقتصادی کشور و به‌ویژه بازنشستگان اعلام کرد و گفت که تسهیلات بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری از این پس در این بانک انجام می‌شود. باتوجه به گردش سالانه 8 هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان در این بانک رسوب پول قطعا به‌نفع بازنشستگان سازمان بازنشستگی کشوری است.

کد خبر 97255

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز