همشهری آنلاین: معاونت توسعه و سرمایه انسانی ریاست جمهوری با ابلاغ بخشنامه‌ای به همه دستگاه‌های اجرایی سنوات خدمت لازم برای بازنشستگی مشاغل تخصصی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند را 35 سال تعیین کرد

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بنا به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری و به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری و با عنایت به ابهامات و سوالات فراوان دستگاه‌های اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی اجرایی و صندوق‌های بازنشستگی در رابطه با شرایط بازنشستگی مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، افزایش سن بازنشستگان مشاغل تخصصی را تصویب کرد.

بر اساس بخشنامه لطف‌اله فروزنده دهکردی ـ معاون توسعه و سرمایه انسانی ریاست جمهوری ـ سنوات خدمت لازم برای بازنشستگی مشاغل تخصصی که دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند، 35 سال است.

این بخشنامه همچنین اجازه می‌دهد، دستگاه‌های اجرایی شاغلان مشمول این بخشنامه را با درخواست خود آنان برای سنوات بالاتر از 30 سال، بازنشسته کنند.

بر این اساس، همچنین دستگاه‌های اجرایی می‌توانند شاغلان مشاغل تخصصی دارای مدرک کارشناسی و پایین‌تر را به شرط داشتن 30 سال سابقه خدمت بازنشسته کند.

کد خبر 101168

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز