همشهری آنلاین : مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ضمن بیان این که فعلا رقم عیدی بازنشستگان را همچون کارکنان دولت 300 هزار تومان در نظر گرفته‌ایم، اعلام کرد: چنانچه وضعیت نقدینگی سازمان تا زمان پرداخت عیدی طوری بهبود یابد که بتوانیم با رعایت قانون مبلغ بالاتری نسبت به آن چه دولت تصویب کرده بپردازیم، خوشحال می‌شویم.

علی ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد احتمال افزایش عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به بیش از 300 هزار تومان افزود: حتی افزایش درصد اندک عیدی برای سازمان بارمالی بسیاری در بر دارد. به عنوان مثال اگر 300 به 310 هزار تومان افزایش یابد با توجه به تعداد بازنشستگان، این افزایش 14 میلیارد تومان بارمالی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌کند که رقم قابل توجهی است.

وی در پاسخ به این که با وجود این میزان بارمالی باز هم احتمال افزایش عیدی بازنشستگان بیشتر از آن چه اعلام شده است وجود دارد، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم تا با دعای خیر بازنشستگان این امر محقق شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به این که برای پرداخت عیدی بازنشستگان فعلا همان 300 هزار تومان را در نظر گرفته‌ایم، تصریح کرد: مگر آن که بتوانیم ساز و کاری فراهم کنیم که کمبود اعتبارات نداشته باشیم.

ذبیحی با تاکید بر این که در سازمان تامین اجتماعی مشکل ثروت نداریم، این مشکل را مشکل نقدینگی دانست و در این باره به ایسنا گفت: ‌این امر نیز بستگی به پول‌هایی دارد که نقد می‌شود.

وی تاکید کرد: بیمه‌شدگان تحت پوشش اعم از بخش خصوصی، دولتی، شرکت‌ها و ارگان‌های مختلف اگر حق بیمه‌ها را بموقع پرداخت کنند تا مشکلی درآمدی نداشته باشیم و نقدینگی سازمان برقرار باشد، می‌توانیم اقداماتی حتی فراتر آنچه پیش‌بینی شده همچون عیدی بازنشستگان، انجام دهیم.

کد خبر 98270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز