همشهری آنلاین : وزیر آموزش و پرورش از پرداخت حقوق بازنشستگان پیش از موعد و صدور احکام آن‌ها تا پایان دی ماه جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا حاجی بابایی امروز در مراسم روز هوای «پاک» در دبستان شاهد «کوثر» در جمع خبرنگاران، گفت: با پیش‌بینی که در مصوبه مجلس داریم بحث کسری بودجه آموزش و پرورش به زودی حل می‌شود و اگر گفته شده که این وزارتخانه دو هزار و 700 میلیارد تومان کسری بودجه دارد، به این نحو است که 240 میلیارد تومان از این مبلغ مربوط به کسانی است که پیش از موعد بازنشسته شده‌اند، یعنی از مجموع 60 هزار نفر که امسال بازنشته شده‌اند ، 53 هزار و 500 نفر مربوط به آموزش و پرورش بوده‌اند که پاداش پایان خدمت آن‌ها یک هزار و 367 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: از مبلغ کسری بودجه 433 میلیارد تومان مربوط به سال گذشته است که ما علی‌الحساب آن را پرداخت کرده‌ایم، اما بدهکاریم. همچنین 150 میلیارد تومان حق عائله‌مندی‌ بازنشستگان می‌شود و مقداری هم مربوط به بدهی‌های دیگر است.

حاجی بابایی تصریح کرد: بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده در طول دو سال گذشته، 96 هزار نفر از معلمان پیش از موعد بازنشسته شده‌اند، اما متاسفانه به دلایل مختلف احکام آن‌ها تاکنون صادر نشده است. در جلسه‌ای که با حضور معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد، کل این احکام و همچنین بدهی آن‌ها تا پایان دی ماه جاری یعنی از فروردین تاکنون پرداخت خواهد شد.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر ایجاد تحول در کتب درسی نیز، گفت: آنچه در مطبوعات و رسانه‌ها از تغییر جنسیتی کتاب‌های درسی مطرح شد، به درستی انجام نشده بود. از نظر ما تحول بنیادین کتب درسی به این معناست که این کتب به شکلی نوشته شوند که از محفوظات به ابتکار و نوآوری تبدیل شود، لذا بر اساس کار علمی چندین ساله، دانش‌آموزان با مطالعه و تدریس معلمان باید برداشت‌های متفاوتی از مطالب عنوان شده داشته باشند و به جای حفظ کردن کتب، قدرت تفکر در آن‌ها بارور شده و به سمت تحقیق، نوآوری و پژوهش بروند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین به دانشگاه پیامبر اعظم (ص) اشاره کرد و گفت: با توجه به این که اساسنامه این دانشگاه یک ساله بوده برای تمدید مجدد ارسال شده که پس از اصلاح، اجرایی می‌شود که این دانشگاه سه نقش کلیدی و اساسی را خواهد داشت از جمله برگزاری دوره‌های ویژه برای کارشناسانی که از دانشگاه و نخبگان برای تدریس در مدارس انتخاب می‌شود، استخدام دانشجویانی که به آن‌ها عنوان کارشناسی می‌دهد و همچنین ارتقای معلمان ضمن خدمت از سیاست‌ها اصلی و مهم این دانشگاه خواهد بود.

حاجی بابایی با اشاره به بیمه طلایی فرهنگیان نیز اظهار کرد: ما در حال حاضر 11 نوع بیمه داریم و به شرکت‌ها نیز اعلام کردیم که خواستار یک بیمه فول یا همان بیمه طلایی برای فرهنگیان هستیم تا علاوه بر خود فرهنگیان خانواده‌هایشان نیز در تمامی بخش‌های درمانی و دارویی حتی داروهای خارجی، دندانپزشکی و پروتز نیز تحت پوشش این بیمه طلایی قرار بگیرند و هر شرکتی که آن را بپذیرد ما مراحل تکمیل آن را انجام خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش همچنین از افزایش حق مدیریت‌ها نیز خبر داد و گفت: در کمیته توسعه مصوب شد امتیاز مدیران بین 500 تا 2400 باشد که این مصوبه از اول بهمن ماه اجرا می‌شود و بر اساس آن 157 هزار مدیر، معاون، مدیر ـ آموزگار، سرپرست مدارس شبانه روزی و مراکز تربیت معلم را شامل می‌شود.

به گفته حاجی بابایی، به زودی در آموزش و پرورش سه مدیر کل مخصوص رسانه‌ها از جمله مدیر کل صدا و سیما، مدیر کل مطبوعات و مدیر کل داخلی وزارت آموزش و پرورش جهت اطلاع‌رسانی و ارتباط همه گسترده با رسانه‌ها شکل خواهد گرفت.


زنگ هوای پاک امسال حاشیه‌هایی هم داشت از جمله این که دانش‌آموزان این دبستان با پوشیدن لباس‌هایی به رنگ پرچم جمهوری اسلامی ایران حال و هوای شادی را به محیط مدرسه بخشیده بودند. همچنین نمادی از درختی که ماسک به دهان داشت در دست داشتند و نمایش و سرود را با عنوان آلاینده‌های هوا اجرا کردند.

دانش‌آموزان این مدرسه نمایشگاهی از آثارشان را در قالب نقاشی، روزنامه دیواری، تابلو، ماکت و با موضوعاتی همچون عوامل آلاینده هوا و محیط زیست دایر کرده بودند.
در پایان مراسم کیک تولد «هوای پاک» هم توسط وزیر آموزش و پرورش بریده شد.

به گزارش ایسنا، همچنین تفاهم‌نامه وزارت آموزش و پرورش و سازمان حفاظت محیط‌ زیست درباره گسترش اخلاق محیط زیستی تنها با حضور دوربین‌های صدا و سیما و بدون حضور خبرنگاران رسانه‌های مکتوب امضا شد.

کد خبر 99587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز