همشهری آنلاین: وزیر رفاه و تامین اجتماعی از طرح تامین مسکن معلولان خبر داد و گفت: تا پایان سال 2 هزار واحد مسکونی در اختیار معلولان قرار می گیرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، صادق محصولی در بازدید از مرکز نگهداری معلولان نارمک، با اعلام برنامه‌های مختلف وزارت رفاه برای ساماندهی اشتغال، مسکن، تحصیلات و بیمه معلولان افزود: تا چهار سال آینده همه معلولان صاحب مسکن خواهند شد.

وزیر رفاه افزود: در هر سفر استانی مبلغی خاص برای تأمین مسکن معلولان اختصاص    می‌یابد و دیشب هم برای معلولان استان اصفهان تامین یکصد واحد مسکونی تصویب و تعیین شد.

محصولی در ادامه با بیان اینکه وزارت رفاه بیمه پایه را برای همه معلولان اجرا کرده است، گفت: 350 هزار معلول نیز زیر پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند.

وی از پرداخت کمک هزینه تحصیلات معلولان هم خبر داد و افزود: هزینه تحصیل دانشجویان معلولی که نیازمند واقعی باشند تا 100 درصد پرداخت می شود.

وزیر رفاه اضافه کرد: برای هر ترم تحصیلی دانشجویان معلولی که در دانشگاه های دولتی تحصیل کنند نیز 500 هزار تومان به صورت بلاعوض پرداخت می‌کنیم.

محصولی به تأمین خودرو ویژه معلولان نیز اشاره کرد و گفت: براساس مصوبه دولت 4 هزار و 700 دستگاه خودرو ویژه معلولان از خارج وارد می‌شود که بخشی از آن صورت گرفته است.

وی افزود: دستورالعمل شرایط توزیع این خودروها به سازمان بهزیستی ابلاغ شده است و معلولان برای اطلاع از ان به بهزیستی مراجعه کنند.

محصولی، سهمیه سوخت خوردروهای معلولان را همچون سال گذشته 9 میلیون لیتر برای سال آینده اعلام کرد.

وزیر رفاه درباره پرداخت معوقه حقوق بازنشستگان گفت: اخیراً دولت 1400 میلیارد تومان برای تأمین معوقه و مطالبات بازنشستگان کشوری و لشکری اختصاص داده که 1000 میلیارد تومان آن ویژه بازنشستگان کشوری و 400 میلیارد دیگر ویژه بازنشستگان لشکری است.

وی گفت: این رقم به صورت سهام در اختیار سازمان بازنشستگی قرار داده شده است تا این سازمان به صورت سهام یا فروش و تبدیل آن به پول نقد، در اختیار بازنشستگان قرار دهد.

وزیر رفاه گفت: یکسان سازی بیمه های درمانی در دستور کار وزارت رفاه قرار دارد و به زودی عملیاتی خواهد شد.

امروز دوازدهم آذر مصادف با روز جهانی معلولان است.

بر اساس آمار حدود یک میلیون و دویست هزار معلول در کشور وجود دارد که از این تعداد 650 هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و حدود 400 هزار نفر از این تعداد نیز مستمربگیر دائمی سازمان بهزیستی هستند.

کد خبر 96643

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز