همشهری آنلاین: مرحله نهایی بخش شفاهی پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) العالمیة 8 آذرماه با برگزاری آئین افتتاحیه در مجتمع فرهنگی اهل‌البیت(ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) شعبه قم، در این مراسم که حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا اعرافی، رئیس جامعةالمصطفی(ص) العالمیة و حمید محمدی، رئیس مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور حضور داشتند، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد زارعان، معاون فرهنگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیة طی سخنانی گفت: در این دوره از المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث بیش از 3500 نفر از طلاب، خانواده‌های آنان و استادان جامعةالمصطفی(ص) در سه بخش کتبی، آثار و شفاهی در 24 رشته حضور داشتند که 130 نفر به مرحله نهایی بخش شفاهی راه یافته‌اند و به مدت سه روز با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز پانزدهمین برگ زرین کارنامه قرآنی و حدیثی جامعة‌المصطفی(ص) رقم می‌خورد و پانزدهمین ستاره فروزان آسمان قرآنی و حدیثی در حال درخشش است.

زارعان با اشاره به تأسیس شورای عالی قرآن و حدیث در آینده‌ای نزدیک عنوان کرد: امروز افتخار داریم که میان فنون و مهارت‌های قرآنی با معارف و آموزه‌های آن ارتباط برقرار کنیم و مجموعه ارزشمندی فراهم شده است.

وی ادامه داد: این گونه حرکت‌های قرآنی، افتخاری برای اسلام، حوزه علمیه، جهان اسلام و همه کسانی است که دل بسته اسلام و قرآن هستند.

یادآوری می‌شود مراسم افتتاحیه پانزدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) العالمیة با تلاوت سیداباذر واحدی، از نفرات ممتاز المپیاد قرآن و حدیث جامعةالمصطفی(ص) در سال‌های گذشته، همچنین اجرای برنامه توسط گروه خردسال متشکل از فرزندان طلاب از کشورهای مختلف آغاز شد.

اجرای تواشیح توسط گروه ثامن‌الائمه(ع) متشکل از طلاب غیر ایرانی، اجرای برنامه حفظ توسط احسانی از حفاظ قرآن جامعه، سخنرانی حجج اسلام و المسلمین اعرافی و محمدی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین در حاشیه این المپیاد، نمایشگاه دستاوردهای حدیثی و قرآنی جامعةالمصطفی(ص) توسط حجت‌الاسلام و المسلمین اعرافی افتتاح شد.

مسابقات و رقابت‌های المپیاد به طور رسمی از عصر امروز با داوری 20 تن از داوران ممتاز و بین‌المللی آغاز خواهد شد. 

کد خبر 96298

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز