همشهری آنلاین: گمرکات ایران و ترکیه توافق کردند تا تسهیلات جدید گمرکی در مبادی ورودی دو کشور برقرار شود

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، توافقات میان دوکشور در دیدار هیأت گمرکی ترکیه با مسئولان گمرک ایران حاصل شد و دو طرف توافق کردند تا دروازه مرزی مشترک در مسیر گوربلاغ- بازرگان، اسندره- سرو، کاپیکوی – رازی و سایر ورودی های مرزی طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بازگشایی شود.

محمدحسین باغ عنایت مشاور رئیس کل و مدیرکل دفتر همکاری های بین‌الملل و روابط عمومی گمرک ایران در این خصوص گفت: در این دیدار طرف ایرانی آمادگی خود جهت تکمیل پیش بینی های ضروری ظرف مدت 6 ماه به منظور اجرای قوانین و مقررات مربوط به کنوانسیون بین المللی هماهنگ سازی کنترل های مرزی کالاها که در سال 1385 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده را اعلام نمود.

به گفته وی همچنین طرفین توافق کردند تا مطابق با بیانیه آنتالیا در زمینه اقدامات و ابداعات گمرکات موجود در مسیر جاده ابریشم همکاری و مشارکت نمایند.

باغ عنایت افزود: مسئولان گمرک ایران موضوعاتی در ارتباط با ورودی های مرزی مطرح کردند، بطوریکه اقدامات بعمل آمده توسط مقامات ترکیه در مرز به هنگام بروز مشکلات مسافری نبایستی موجب توقف پذیرش سایر مسافرین و اتوبوس ها گردد و مأمورین دوطرف ملزم به اعمال رفتاری مناسب و برخوردی قابل قبول نسبت به مسافرین و رانندگان هستند.

کد خبر 96108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز