همشهری آنلاین: میزان صادرات انجیر و انگور در نه ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی به ترتیب 168 و 140 درصد رشد داشته است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران در این باره گفت: بر اساس آمار اعلام ‌شده از سوی گمرک ایران میزان صادرات انجیر در نه ماه امسال بیش از 15 میلیون و 487 هزار دلار بوده درحالیکه صادرات این نوع میوه در مدت مشابه سال گذشته حدود 5 میلیون و 700 هزار دلار بوده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان توسعه تجارت ایران، حمید صافدل با اشاره به اینکه رشد وزنی صادرات انجیر در نه ماهه امسال 47 درصد بوده است در خصوص صادرات انگور افزود: کشورمان در مدت مذکور بیش از 7 میلیون و 500 هزار دلار صادرات انگور تازه داشته در حالیکه این مقدار در مدت مشابه سال گذشته معادل 3 میلیون 150 هزار دلار بوده است، همچنین صادرات وزنی این نوع محصول با رشد 58 درصدی مواجه بوده است.

وی اضافه کرد: صادرات برخی دیگر از محصولات کشاورزی از جمله هندوانه، خربزه در نه ماه سال جاری نسبت به سال گذشته از نظر ارزشی به ترتیب 79 و 36 درصد رشد داشته به طوریکه در مدت مذکور 70 میلیون و 18 هزار دلار هندوانه( معادل 280 هزار تن ) و حدود 20 میلیون دلار خربزه (معادل 33 هزار تن) صادر شده است.

صافدل افزود: باید توجه داشت که این رشد صادرات تنها به این محصولات ختم نمی‌شود و در برخی از محصولات همچون سیب، گیلاس و آلبالو، کیوی به ترتیب 15،18، 76 درصد رشد   داشته است.

معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران خاطر نشان کرد: آمار ذکرشده نشان‌دهنده بهبود وضعیت صادرات میوه کشور در نه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته است به طوریکه مجموع میزان صادرات در سایر میوه‌ها حدود 500 هزار تن به ارزش 250 میلیون و 700 هزار دلار بوده که نشان‌دهنده رشد بیش از 38 درصدی در این گروه است.

کد خبر 99090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز