دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور، نشست کومسک را فرصت خوبی دانست تا با مشارکت فعال و سازنده اعضا، راه حل‌های مناسبی برای مقابله با چالش‌ها طراحی، و راه‌های گسترش و تعمیق همکاری‌های اقتصادی اعضا برنامه‌ریزی شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد،  در نشست اقتصادی سران کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی(کومسک) در استانبول ترکیه، با بیان این مطلب افزود: شکی نیست که جهان در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد و به دلایل روشن، مناسبات کنونی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی حاکم بر جهان، قابل دوام نیست.

رئیس جمهور اضافه کرد: این مناسبات و روندها، نه فقط با برپایی فضای دولتی و آرامش به پیشرفت عمومی ملت‌ها منجر نشده، بلکه مشکلات هر روز، عمیق تر و پیچیده تر شده و در بسیاری از امور، به شکست رسیده است.

احمدی نژاد گفت: فاصله میان کشورهای برخوردار و غیر برخوردار، هر روز عمیق تر شده و فضای بی‌اعتمادی تا اعماق رفتارها و سیاست‌ها نفوذ کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود: گسترش بدهی‌های خارجی بسیاری از ملت‌ها، بیش از یک میلیارد نفر گرسنه قحطی، سه میلیارد نفر فقیر، بحران‌های گوناگون و آینده نامطمئن، ناشی از  این مناسبات برای دهه‌های متوالی است.

احمدی نژاد گفت: اندیشه و نظام سرمایه داری، به پایان راه رسیده و تغییر و تحول، یک ضرورت است.

رئیس جمهور تصریح کرد: این ضرورت، نه فقط ناشی از کهنگی و ناکارآمدی این مناسبات، بلکه ناشی از ضعف بنیان‌های فکری و مبانی نظری نظامات حاکم بر جهان است.

احمدی نژاد افزود: گرچه ممکن است برخی صاحبنظران، با حفظ مبانی نظری اقتصاد سرمایه داری، به دنبال معرفی برخی اقدامات خاص به عنوان عوامل بحران‌ها و ضعف‌ها باشند و بازسازی همان مناسبات به شکل دیگری را دنبال کنند، ولی بسیار واضح است که جهان به تغییر اساسی در نگرش‌ها و ایجاد مبانی نظری جدید نیازمند است.

کد خبر 94798

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز