همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و ترکیه در مکالمه تلفنی، مهمترین مسایل منطقه بویژه افغانستان را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد و عبدالله گل با تاکید بر اینکه برای افغانستان راه حل نظامی نتیجه ای ندارد، تصریح کردند :مردم افغانستان به جای تسلیحات نظامی به کمک های انسان دوستانه و کمک برای عمران و آبادانی کشورشان نیاز دارند.

دکتر احمدی نژاد در تماس تلفنی همتای ترکیه ای خود، افغانستان را زخم خونینی بر پیکره کل بشریت دانست و گفت : تجربه نشان داده است که استفاده از  راه حل نظامی برای افغانستان فایده ای ندارد چرا که افغانی ها بیش از هر چیز به کمک های خیر خواهانه و تلاش و مساعدت در جهت عمران و آبادانی کشورشان احتیاج دارند.

وی با اشاره به اینکه همه در قبال افغانستان مسئول هستند، گفت: همه باید برای رساندن افغانستان به وضعیت مطلوب و بهبود اوضاع  این کشور تلاش کنند و نباید در این عرصه کوتاهی شود.

عبدالله گل رییس جمهور ترکیه نیز در این مکالمه تلفنی با بیان اینکه کشورش به جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین کشور منطقه اهمیت ویژه ای قایل است اظهار داشت: ارتقای سطح روابط تهران و آنکارا و استمرار تبادل نظر مقامات دو کشور درباره موضوعات مهم منطقه ای می تواند بسیار مفید و سازنده باشد.

وی با اشاه به موضوع افغانستان خاطرنشان کرد: افغانستان به جای کمک های مسلحانه به کمک های انسانی نیاز دارد و ترکیه در این خصوص کاملا با جمهوری اسلامی ایران اتفاق نظر دارد.

کد خبر 98474

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز