دوشنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور گفت: به زودی خبرهای خوشی در زمینه هوا - فضا و بیوتکنولوژی به مردم عزیز کشورمان خواهم داد.

به گزارش شبکه خبر، دکتر محمود احمدی نژاد یکشنبه شب 17 آبان در دیدار صمیمی با ایرانیان مقیم ترکیه تاکید کرد: آنچه ما را به یکدیگر پیوند می‌دهد، نام، سرافرازی و عشق به ایران است.

وی گفت: ایرانیان در طول تاریخ نشان دادند که هرگاه خود را پیدا کردند، کارهای بزرگی انجام داده‌اند، تاریخ جهان مملو از اقدامات بزرگی است که توسط ایرانیان انجام شده است.

آقای احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد: فرهنگ و تمدن بشر در تمام دنیا مرهون تلاش‌ها و خدمات فرهنگی ایرانیان است.

وی با اشاره به دیدار خود با یکی از مقام‌های ارشد کشورهای آسیایی گفت: هفته گذشته با یکی از سران کشورهای آسیایی دیدار داشتم، وی به من گفت، بیش از 8 هزار لغت فارسی در زبان ما وجود دارد و من نیز به او گفتم آیا به غیر از فارسی هم لغت دیگری در زبان شما وجود دارد؟

رئیس جمهور گفت: در طول تاریخ اتفاقات متعددی توسط ایرانیان رخ داده که نشات گرفته از خود باوری آن‌هاست.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه پارسال درباره انرژی هسته‌ای صحبت‌هایی را در ترکیه برای ایرانیان مقیم این کشور مطرح کرده است، گفت: بدخواهان و مستکبران با هم بسیج شده‌اند، ملت ایران را از دستیابی به انرژی هسته‌ای محروم کنند، ولی چون مردم ما جایگاه خود را یافته‌اند ، آن‌ها هم در بیان این مساله که انرژی هسته‌ای حق مسلم ایرانیان است، مسابقه گذاشته‌اند، همان‌هایی که درپی مقابله با ایران بودند امروز منطق و روش ایرانی‌ها را پذیرفته‌اند.

 وی گفت: ایرانی‌ها در طول تاریخ نشان داده‌اند که می‌توانند دشمنان را به زانو درآورند.

رئیس جمهور افزود: ما از آنان دعوت کردیم به جای تقابل، درپی  همکاری باشند.

آقای احمدی نژاد در ادامه گفت: پارسال درباره پرتابگر ماهواره با شما سخن گفتم، آنجا تاکید کردم به زودی ماهواره ایرانی پرتاب خواهد شد، که خوشبختانه این فن آوری امروز محقق شده است.

رئیس جمهور تاکید کرد: ما امروز در مسیر پیشرفت هستیم و دنیا این را می‌داند.

 وی در ادامه بیان کرد: فعالیت‌های دانشمندان ما در حوزه هوا - فضا با پیشرفت‌های خوبی مواجه بوده و شما در آینده اخبار خوشی در باره این موضوع و پیوند فناوری خواهید شنید.

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه مسئولیت ایرانیان امروز بسیار سنگین تر از همیشه است گفت: پاسخ کاملاً روشن است، دنیا در آستانه تحولات بزرگ است.

وی گفت: نظم مبتنی بر اندیشه بیش از 60 سال در دنیا حاکم بوده و حاصل این حاکمیت وضعیت کنونی جهان است.

آقای احمدی نژاد گفت: این وضعیت که امروز شاهد آن هستیم، در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مشکلات زیادی را به ارمغان آورده است، زیرا این نظم مبتنی بر اندیشه مادی بوده و به همین دلیل نتوانسته مشکلات را حل کند.

رئیس جمهور تاکید کرد: دنیا امروز نیازمند نظم، اندیشه و فرهنگ جدید است.

آقای احمدی نژاد افزود : اعتقاد ما این است که ملت ایران این ظرفیت و توانمندی را دارد که پاسخ مناسبی به جهان بدهد، کدام فرهنگ زیباتر از فرهنگ ملت ایران در دنیا وجود دارد.

وی گفت: امروز باید با کمک هم ایران را بسازیم، هر ایرانی در هر نقطه عالم، سفیر جمهوری اسلامی و پرچم دار فرهنگ ایران زمین است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به گسترش روزافزون روابط دو کشور ایران و ترکیه گفت : ملت ترکیه برای ایرانیان قابل احترام بوده است و ما تلاش می‌کنیم روابط دو کشور را به حداکثر برسانیم.

رئیس جمهور گفت: روابط ایران و ترکیه می‌تواند به عنوان رابطه ممتاز مطرح شود.

وی در پایان تاکید کرد: در بودجه سال آینده رقم مناسبی برای مراکز ایرانیان پیش بینی شده است و در این راستا خانه فرهنگ ایرانیان در ترکیه بنا خواهد شد.

در پایان این دیدار انجمن پزشکان و دانشجویان مقیم ترکیه لوح یادبودی به رئیس جمهوری اسلامی ایران اهداء کرد.

دکتر محمود احمدی نژاد برای شرکت در اجلاس کمیته دائمی همکاری‌های اقتصادی و تجاری سازمان کنفرانس اسلامی (کمسک) عصر دیروز (17 آبان) به ترکیه سفر کرده است.

کد خبر 94782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز