همشهری آنلاین: رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ در پاسخ به سوالی درباره حوادث روز 13 آبان، اظهار کرد: برخوردهای پلیس در روز 13 آبان قانونی بوده است.

به گزارش ایسنا، سردار علیپور یکشنبه در جمع خبرنگاران در رابطه با فیلم‌های پخش شده در سایت‌های خارجی درباره روز 13 آبان نیز گفت: خیلی مطمئن نباشید که آن فیلم‌ها مربوط به 13 آبان است.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ در رابطه با سوال دیگری مبنی بر انتقال بازداشت‌شدگان زن در روز 13 آبان به بازداشتگاه «خورین»، گفت: این کذب محض است و سیاه‌نمایی است که با هدف خاص انجام می‌شود، چون بازداشتگاه خورین واقع در «ورامین» جزو استان تهران است و در این رابطه هیچ نیازی نبوده که کسی را از تهران خارج کنیم.

وی در رابطه با این که دادستان استان تهران عنوان کرده بود که بازداشتگاه «خورین» زیر نظر نیروی انتظامی است، اظهار کرد: من صحبت‌های ایشان را نشنیده‌ام و نمی‌توانم در این رابطه اظهارنظر کنم. اما آن چیزی که در حوزه تخصصی بنده است، این است که هیچ نیازی نبوده کسی را در این رابطه به خارج از تهران منتقل کنیم.

سردار علیپور در رابطه با برخورد پلیس با اراذل و اوباش گفت: این افراد از دست پلیس رهایی ندارند و فکر نکنند که در این شرایط می‌توانند عرض اندامی داشته باشند، این در حالیست که اراذل و اوباش پس از اتفاقات بعد از انتخابات آمدند و امتحان کردند که برخورد پلیس با آن‌ها چگونه خواهد بود، اما امنیت مردم موضوعی نیست که بازیچه قرار گیرد.

وی با اشاره به موضوع بازداشتگاه «کهریزک» ادامه داد: موضوع بازداشتگاه «کهریزک» در شرایط پس از انتخابات رسانه‌ای شد که در این باره نگاه فرماندهان و مسئولان ناجا را دیدید و شنیدید که اساسا کهریزک یک تخلف انفرادی بوده نه سازمانی و اعلام کردند با افرادی که مرتکب تخلف شدند باید برخورد شود، یعنی نگاه فرماندهان برخورد با متخلفان در این زمینه بود.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ در پاسخ به این سوال که آیا فرماندهان پلیس نباید در زمینه‌ کهریزک پاسخگو باشند، اظهار کرد: هر کسی که تخلفی انجام داده است، باید پاسخگوی تخلف خود باشد، حتی اولین فردی که با این موضوع برخورد کرد، فرمانده نیروی انتظامی بود.

وی با اشاره به این که موضوع کهریزک بیشتر فضاسازی بود بر این که افراد متخلف باید پاسخگو باشند، تاکید کرد و ادامه داد: کدام یک از این افراد مدعی هستند که فرماندهان گفتند بروید و این اقدام را انجام دهید؟

سردار علیپور اضافه کرد: باید نسبت به رعایت حقوق پلیس توجه شده و از نجابت پلیس سوء استفاده نشود. پلیس هم خود را موظف به رعایت حقوق شهروندی می‌داند.

به گفته وی، نباید تحت تاثیر شانتاژهای سیاسی قرار گرفت و پلیس هم دقیقا کار خود را انجام می‌دهد و تحت تاثیر این موضوعات قرار نمی‌گیرد.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ اضافه کرد: تعدادی در رابطه با بازداشتگاه کهریزک تخلفاتی را انجام دادند. قانون هست، فرماندهان نیز هستند، لذا برخوردها انجام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که در روز 13 آبان آیا گزارشی از تخلفات احتمالی ماموران پلیس داشته‌اید، گفت: تخلفی به من، از سوی ماموران پلیس گزارش داده نشده است.

کد خبر 95246

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز