گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: اراذل و اوباش نباید در سایه مسائل سیاسی و تعطیلی بازداشتگاه کهریزک احساس راحتی و امنیت کنند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش عمومی فرماندهان و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ افزود: البته موضوعی که در کهریزک پیش آمد، موجب شد این بازداشتگاه به‌دلیل پایین بودن سطح استانداردها تعطیل شود.

وی ادامه داد: لذا یک مکان جدید و استاندارد بازداشتگاهی ساخته شده که باید مجوز راه‌اندازی آن از سازمان زندان‌ها کسب شود که با همکاری سازمان زندان‌ها و دادگستری تهران پلیس درخواست دارد به سرعت این موضوع صورت گیرد، تا اراذل و اوباش در سایه مسائل سیاسی احساس امنیت نکنند.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه باید در برخورد با مردم، مدارا و مراعات ملاک‌مان باشد، گفت: برخی برخوردها را در حوادث می‌بینیم که ماموری برادر بسیار خوبی است اما تند شده و زده شیشه یک خودرو را هم شکسته، حال می‌خواهیم تنبیه‌اش کنیم دلمان نمی‌آید چرا که مامور فحش خورده، سنگ خورده، عرق ریخته و حالا کاری هم کرده اما نمی‌شود و همین را هم ما نمی‌پذیریم.

وی ادامه داد: نکته مهم تسلط بر اعصاب است که کار پلیس نوعا با استرس همراه است و ماموران باید اعصاب پولادین داشته باشند.

افزایش 23 درصدی سرقت در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ نیز در این همایش با بیان اینکه در6 ماهه اول امسال 43 هزار و 963 فقره انواع سرقت در تهران رخ داده است، عنوان کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 23 درصد افزایش یافته است.

سردار عزیزالله رجب‌زاده افزود: از این تعداد 13 درصد افزایش کشف و 19 درصد افزایش دستگیری نیز داشته‌ایم. وی همچنین از کاهش 15 درصدی سرقت مسلحانه خبر داد و گفت: در حوزه مواد‌مخدر6 درصد، تصادفات فوتی 19 درصد، تصادفات جرحی 15درصد و تصادفات خسارتی 28 درصد نسبت به سال 1387 کاهش یافته است.

کد خبر 93313

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز