گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: به‌زودی طرح مقابله با عناوین مجرمانه به‌ویژه زورگیری به اجرا در می‌آید.

سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه مراسم تودیع و معارفه فرمانده دانشگاه علوم انتظامی افزود: در جلسه‌ای که با دادستان کل کشور داشتیم موضوع عناوین مجرمانه که نگرانی جامعه را نیز برانگیخته مورد بحث قرار گرفت و قرارشد تا با این جرائم برخورد ویژه و قانونی صورت گیرد.

وی اعلام کرد: سرقت‌های مسلحانه و توزیع مواد‌مخدر بیشترین شکایات مردم را به‌خود اختصاص داده‌اند که بر همین مبنا در اولویت اقدامات پلیس قرار می‌گیرند.

بسترسازی برای ازدواج موقت

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه وقتی بحث ازدواج موقت را مطرح می‌کنیم، این موضوع در حد کفر عنوان می‌شود، گفت: ارتباط نامشروع آنقدر قبح ندارد که ازدواج موقت قبح دارد، هرچند از نگاه ما رابطه دختر و پسر می‌تواند ضابطه‌مند شود.

سردار احمدی مقدم عنوان کرد: نیروی انتظامی با توجه به موضوع تجاوز به عنف این آسیب را مطرح و پیشنهاد داده تا روابط مشروع جنسی تسهیل شود. باید این روابط ضابطه‌مند شود و در چارچوب شرع و قانون اقداماتی انجام گیرد و باتوجه به سخت‌تر شدن این مسئله در جامعه و برخی واقعیات باید اقدامات لازم را به عمل آوریم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پیشنهاد ناجا تشکیل خانه‌های عفاف است، تأکید کرد: پلیس هیچ پیشنهادی برای تشکیل خانه‌های عفاف ندارد؛ پلیس فقط هشدار می‌دهد تا سازمان‌های مرتبط مشکلات را در این زمینه مرتفع کنند. ما مسئول ازدواج جوانان نیستیم.

احکام اسلام نباید خشونت تلقی شود

فرمانده نیروی انتظامی اعلام کرد: هدف از اجرای احکام اسلام احقاق حقوق مردم و اجرای حکم خداوند است که نباید خشونت تلقی شود. احمدی مقدم افزود: فضایی ایجاد شده که نمی‌توان از اجرای احکام اسلام سخن گفت در حالی‌که این احکام برای اصلاح انسان است.

وی ادامه داد: اشکالی ندارد اگر برای جلوگیری از کشته شدن صدها نفر، یک نفر را بکشیم و این موضوع خشونت نیست، بلکه می‌خواهیم حکم خدا را اجرا و از حقوق مردم دفاع کنیم.

کد خبر 96318

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز