گروه حوادث: یک سارق حرفه ای که پس از سرقت خودروی های مدل بالا و عوض کردن سند و پلاک آنها با خودروهای از رده خارج، آنها را به فروش می رساند از سوی کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت خودرو تهران دستگیر شد.

اوایل سال جاری و در پی ارسال گزارش‌های مشابهی به اداره آگاهی پایتخت مبنی بر سرقت خودروهای مدل بالا در نیمه های شب تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان آغاز شد و ماموران با بررسی سوابق سارقان سابقه دار به یکی از آنان به نام مجتبی که 40سال سن دارد مشکوک شدند.

با زیرنظر گرفتن این سارق حرفه‌ای از سوی پلیس مشخص شد که وی باردیگر به اعمال مجرمانه خود روآورده و اقدام به سرقت خودرو می‌کند.

سرهنگ داوود سلطانی معاونت اداره آگاهی تهران در توضیح این خبر گفت:دستور دستگیری مجتبی صادر شد و کارآگاهان وی را یکم آبان، درحالی که سوار بر خودرو پژو405 مسروقه ای در غرب تهران در حال تردد بود دستگیر کردند. 

در بازجویی‌های پلیسی از مجتبی مشخص شد که وی پس از سرقت خودروها  اقدام به خرید خودروهای از رده خارج کرده و با  جابه‌جایی اسناد و پلاک خودروها ، آنها را در تهران و دزفول به فروش می رساند.

سرهنگ سلطانی در ادامه افزود: مجتبی  در جریان بازجویی‌های پلیسی به سرقت خودروهای پژو، پراید، مزدا، دوو و نیسان در غرب تهران از ابتدای سال 85 اعتراف کرد.  

برپایه این گزارش ،متهم در بازجویی‌ها به سرقت 15 دستگاه خودرو از ابتدای سال جاری و فروش چند دستگاه از آنها به خریدار اموال مسروقه  به نام «عبدالعلی» در دزفول اعتراف کرد. 

با دستگیری «عبدالعلی» در اواسط آبان ماه، 8 دستگاه خودروی مسروقه که در دزفول به فروش رسیده بود کشف و به دنبال آن چهار دستگاه خودرو دیگر نیز که در تهران فروخته شده بود، شناسایی شد.

به گفته معاون مبارزه با سرقت آگاهی تهران، اموال مسروقه به مالباختگان تحویل داده شد و تلاش جهت کشف دیگر اموال مسروقه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 9282

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز