یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۵ - ۱۶:۳۵
۰ نفر

گروه حوادث: اعضای باند حرفه ای سرقت خودرو که با استفاده از شاه‌کلید، خودروها را در پایتخت ربوده و بعد از سند نمره کردن در شهرستان ها به فروش می رساندند با تلاش کارآگاهان اداره 2آگاهی تهران بازداشت شدند.

اوایل امسال، پرونده‌های متعددی درباره سرقت خودروهای پیکان، پیکان وانت، پراید، پژو RD و نیسان به اداره مبارزه با سرقت خودرو آگاهی ارسال شد که بررسی‌های اولیه  نشان می داد سارقان، خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی را بعد از شناسایی کردن در فرصتی مناسب به سرقت می بردند.

کارآگاهان با انجام تحقیقات تخصصی برروی  شیوه سرقت‌ها متوجه شدند با اعضای یک باند حرفه ای  سارقان خودرو مواجه هستند که سرعت بسیار عجیبی در سرقت‌ خودرو دارند.

به این ترتیب با بررسی شیوه سرقت سارقان سابقه‌دار و جمع‌بندی اطلاعات به دست آمده، دستگیری 5 سارق سابقه‌دار که به این شیوه سرقت می کردند در دستور کار قرار گرفت، که با حکم قضایی سارقان در تهران، شهریار و سنندج دستگیر شدند.

روز گذشته سرهنگ داوود سلطانی معاونت اداره آگاهی تهران با بیان این مطلب گفت: سارقان پس از دستگیری در بازجویی‌های پلیسی با اعتراف به 30 فقره سرقت خودرو با شاه‌کلید مدعی شدند با جابه‌جا کردن سند و پلاک خودروهای تصادفی و از رده خارج با اسناد خودروهای مسروقه (سند نمره کردن)، خودروهای سرقتی را در شهرستان‌های گرگان، قزوین، لنگرود، آبیک، کرج، ابهر و هشتگرد به فروش رسانده‌اند که با دستگیری سه مالخر 20 دستگاه خودرو مسروقه کشف و ضبط شد.

کد خبر 10648

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز