گروه حوادث: سارقان باند چادر خواب که برای جلوگیری از ردیابی پلیسی، مخفیگاه خود را دائما در بوستان‌های تهران تغییر می‌دادند، دربازجویی‌ها به 150 فقره سرقت اعتراف کردند.

پیگیری پرونده سارقان چادر خواب هنگامی‌آغاز شد که کارآگاهان اداره 20 آگاهی تهران بزرگ اوایل خرداد ماه از فعالیت باند سارقان لوازم خودرو مطلع شدند، در حالی‌که گزارشها نشان می‌داد اعضای این باند که 5 پسر و 1 دختر جوان هستند، نیمه شبها با استفاده از دو خودرو پراید و یک خودرو آردی در فاصله چند دقیقه مرتکب سرقت شده و متواری می‌شوند، تحقیقات گسترده ای برای دستگیری آنها آغاز شد.

سرهنگ داوود سلطانی معاونت اداره آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر گفت:  با شناسایی محدوده فعالیت این سارقان حرفه‌ای در مناطق اطراف اتوبان یادگار امام و اتوبان نیایش، این مناطق تحت پوشش نامحسوس کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

 معاونت آگاهی تهران بزرگ در ادامه افزود: در حالیکه بررسی‌های ویژه کارآگاهان نشان می‌داد سارقان جوان، در پارک‌های بالای شهر در داخل چادر زندگی می‌کنند و به این ترتیب می‌توانند نیمه شبها بدون جلب توجه اقدام به سرقت نمایند، ردیابی‌های تخصصی پلیس را به شماره پلاک خودرو سارقان رساند و در نهایت متهمان اواخر مهرماه در یک عملیات پلیسی بازداشت شدند.

معاونت آگاهی درخصوص اعترافات سارقان و روش آنان گفت: متهمان تاکنون به 150فقره سرقت وسایل داخل خودرو اعتراف کرده‌اند که خریداران اموال مسروقه نیز بازداشت شده اند.

اعترافات آنها نشان می‌دهد که سارقان ابتدا خودروهای موردنظر را تحت نظر گرفته و در زمان مناسب شهره که نامزد یکی از اعضای گروه بود اطراف را تحت نظرگرفته و اعضای باند اقدام به سرقت ضبط صوت و سایر لوازم خودروهای فاقد دزدگیر می‌کردند.

کد خبر 8266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز