گروه ورزشی: کاپیتان سابق تیم ملی بعد از خداحافظی ترجیح داد مدت‌ها سکوت کند.

موضوع بازگشت او به ایران با بحث نیمکت‌نشینی و احتمال جدایی‌اش از اینتراخت مسائلی بود که مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با همشهری به آنها پاسخ داد و سرانجام به سکوت چندماهه‌اش پایان داد.

  • گویا هنوز هم در کش و قوس ماندن یا جدایی از اینتراخت هستی؟

نه، من مشکلی با اینتراخت ندارم. باشگاه اینتراخت به لحاظ مالی با مشکلاتی مواجه شده بود و درصدد بود تا چند بازیکن خود را برای حل مشکلات مالی‌اش کنار بگذارد به همین دلیل نیز پس از صحبت با من،‌ تصمیم گرفتم از اینتراخت جدا شوم اما این موضوع نهایتا عملی نشد. به همین دلیل ترجیح دادم در اینتراخت بمانم.

  • یعنی تیم جایگزینی از جانب تو به باشگاه اینتراخت معرفی نشد؟‌

من دو پیشنهاد از سوی دو باشگاه آلمانی و سوئیسی به باشگاه اینتراخت ارائه کردم اما مسئولان باشگاه با هیچ‌کدام از آنها موافقت نکردند.

  • چرا؟

مسئولان باشگاه اینتراخت پیشنهاد مالی دو باشگاه دیگر را برای در اختیار گرفتن من چندان جالب ندانستند. به همین دلیل هم موضوع حضورم در آن تیم‌ها منتفی شد.

  • اما قرار نگرفتن تو در ترکیب اصلی اینتراخت و حتی در بعضی بازی‌ها در جمع 18 بازیکن باعث شده بسیاری تو را در فهرست جداشدگان اینتراخت قرار دهند.

من در تمام بازی‌های دوستانه و تدارکاتی اینتراخت حضور داشتم اما با توجه به شرایطی که وجود داشت در مقطعی من نیز درصدد جدایی از تیم بودم به همین دلیل نیز در بیشتر بازی‌ها نامم حتی در فهرست 18 نفره اصلی نیز قرار نداشت، اما از مدتی قبل به شرایطی آرمانی در اینتراخت برگشتم ضمن آنکه سرمربی تیم حالا از شرایط کار من کاملا راضی است.

  • میشائیل اسکیبه قصد دارد از تو در چه پستی استفاده کند؟

سرمربی تیم در مدتی که به من اعتماد کرده روی استفاده از من در پست دفاع راست حساب کرده با این وجود بازیکن دیگری نیز در این پست وجود دارد که سرمربی تیم ما روی او نیز حساب می‌کند به همین دلیل فعلا کار برای حضورم تا حدودی سخت است.

  • از هفته پنجم به جمع بازیکنان اصلی اینتراخت برگشتی.

بله، دقیقا تا بازی پنجم و ششم به دلیل احتمال جدایی در تیم نبودم. از سوی دیگر در چند بازی از حریفان عقب بودیم که با این وجود دلیلی وجود نداشت که سرمربی تیم دفاع راست خود را کنار بگذارد و از من استفاده کند. اما از آنجا که در چند مدت گذشته بدون مصدومیت در تمام تمرینات تیم حضور داشتم سرمربی تیم در پست دفاع راست روی من حساب کرده اما باید پذیرفت پست دفاع راست شاید جزو معدود پست‌هایی باشد که یک مربی کمتر بازیکنی را در این منطقه تغییر می‌دهد.

  • جدا از مسائل حرفه‌ای، از شرایط موجود راضی هستی؟

سختی‌های زیادی را تحمل کردم اما یک بازیکن حرفه‌ای نمی‌تواند برای حضور در ترکیب اصلی کار زیادی انجام دهد چون تصمیم‌گیرنده شخص دیگری است و من نمی‌توانستم به سختی خودم را به سرمربی تیم تحمیل کنم اما خوشحالم که آن شرایط تمام شد و سرمربی حالا روی من حساب می‌کند.

  • گویا به یونان رفته بودید؟

بله، برای انجام یک بازی دوستانه به یونان رفته بودیم و اتفاقا در آنجا یکی از تیم‌های دسته اولی یونان را با حساب 4 بر 2 بردیم. تیم ما در‌حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد.

  • دیدار آینده اینتراخت برابر چه تیمی است؟

بازی آینده ما برابر هانوفر خواهد بود؛ دیداری که به کسب 3 امتیازش بسیار امیدواریم.

  • گفته بودی مانند دوران حضورت در هامبورگ سرانجام سرمربی اینتراخت را نیز نسبت به بازی در این تیم قانع می‌کنی.

شرایط هر تیم با تیم دیگر متفاوت است اما با حضور مرتب در تمرینات و سختی‌کشیدن یاد گرفته‌ام که چطور مبارزه کنم و بجنگم تا به ترکیب برسم و قطعا با اطمینان و اعتمادی که سرمربی نسبت به من پیدا کرده، مطمئنم به ترکیب اصلی می‌رسم.

  • به تیم ملی بپردازیم، خداحافظی تو و چند بازیکن دیگر از تیم ملی به یک باره عجیب و خیلی بی‌سروصدا انجام شد.

صحبت خاصی در این خصوص ندارم، چون در مقطعی به این نتیجه رسیدم که باید از
تیم ملی خداحافظی کنم به همین دلیل نیز این کار را انجام دادم.

  • اما کفاشیان گفته تو و علی کریمی رسما از تیم ملی خداحافظی نکرده‌اید.

مگر خداحافظی رسمی باید به چه شکلی انجام شود؟ من نامه‌ای مبنی بر خداحافظی
به فدراسیون ارسال کردم به همین دلیل هم فکر می‌کنم خداحافظی رسمی‌تر از خداحافظی من با تیم ملی وجود ندارد.

  • یعنی امکان تجدیدنظر وجود ندارد؟‌

نه، تیم ملی دیگر برای من تمام شده است و دیگر در این خصوص تجدیدنظر نخواهم کرد.

  • در مورد دیدارهای تیم ملی و حضور قطبی چه نظری داری؟

من بازی‌های تیم ملی را در چند ماه اخیر ندیدم بنابراین نمی‌توانم در مورد آن اظهارنظر کنم اما برای این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم.

  • فکر می‌کنی بازیکنی می‌تواند به زودی جایگزینی مهدوی‌کیا شود؟

نباید بابت جایگزین مهدوی‌کیا در تیم ملی نگران بود. چون بازیکنان شایسته زیادی در فوتبال ایران هستند که می‌توانند جای مرا در تیم ملی پر کنند.

  • در رابطه با وضعیت فعلی پرسپولیس چه نظری داری؟

پرسپولیس همیشه تیم محبوب من بوده و از کودکی این تیم و هوادارانش را دوست داشتم. نتایج چند هفته گذشته این تیم مرا نگران کرده بود، اما خوشحالم که پرسپولیس در‌حال برگشتن به شرایط خوب گذشته‌اش است.

  • در رابطه با بازگشت کاشانی به پرسپولیس چه صحبتی داری؟

پرسپولیس با حضور او چندی قبل یک قهرمانی را کسب کرده بنابراین حضور مجددش می‌تواند برای این تیم امیدوارکننده باشد.

  • و کرانچار؟

من از این مربی کروات شناخت آن‌چنانی ندارم، اما دوست دارم او در پرسپولیس نتیجه بگیرد و این تیم را به مقام قهرمانی برساند.

  • در مورد بازگشت ناگهانی‌ات به ایران بگو. آیا این موضوع صحت داشت؟

نه، من اصلا به ایران نیامده بودم چون درگیر تمرینات و بازی‌های اینتراخت هستم و نمی‌توانم فعلا به ایران بیایم.

کد خبر 92424

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز