دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۶:۲۹
۰ نفر

ناصر قراگزلو: به نظر می‌رسد سناریوی عدم حضور بازیکنان ایرانی حاضر در بوندس‌لیگا در ترکیب اصلی تیم‌شان این فصل نیز تکرار خواهد شد.

مهدی مهدوی‌کیا در اولین دیدار تیمش با وردربرمن در جمع 18 بازیکن اصلی تیمش حضور نداشت.

مهدوی‌کیا که خداحافظی عجیبی با تیم ملی پس از دیدار با کره‌جنوبی داشت و هنوز هم در این خصوص به طور واضح صحبت نکرده است در فصل گذشته نیز چندان برای اینتراخت بازی نکرد.

فریدهلم فونکل اعتقاد چندانی به مهدی مهدوی‌کیا نداشت به همین دلیل نیز لژیونر ایرانی و کاپیتان سابق تیم ملی در بیشتر بازی‌ها از روی نیمکت نظاره‌گر تلاش همبازیانش بود. این مسائل باعث شد که بسیاری از رسانه‌ها و سایت‌های آلمانی پیش از آغاز فصل جدید بوندس‌لیگا «کیا» را در فهرست فروش اینتراخت قرار دهند؛ موضوعی که با آغاز فصل جدید بوندس‌لیگا عملی نشد و این بازیکن در اینتراخت ماند.

اینتراخت دراولین بازی فصل با مربی جدیدش میشائیل اسکیبه در ورزشگاه مملو از تماشاگر وردربرمن،  3 بر 2 به پیروزی رسید.آماناتیدیس، کاپیتان یونانی اینتراخت 2 بار و خنین  3 گل  تیمشان را به ثمر رساندند.

در این دیدار اینتراخت دو بار برتری‌اش را از دست داد و بازی توسط تیم وردربرمن به تساوی کشیده شد اما همبازیان مهدوی‌کیا در غیاب وی با به ثمر رساندن گل سوم توانستند پیروزی با ارزشی را در اولین دیدار  به دست آورند، موضوعی که تا حدودی عجیب به نظر می‌رسید به این دلیل که بازی در بیشتر دقایق در اختیار مردان وردربرمن بود اما نهایتا نتیجه این بازی سخت به سود اینتراخت رقم خورد. میشائیل اسکیبه با روش 2-4-4 تیمش را به مصاف وردربرمن فرستاد؛ روشی که به نظر می‌رسد در این فصل سیستم اصلی اسکیبه خواهد بود.

دژاگه تنها 3 دقیقه بازی کرد

ولفسبورگ تیم اشکان دژاگه در دیدار افتتاحیه بوندس‌لیگا میزبان اشتوتگارت بود.ولفسبورگ که در این فصل ماگات را روی نیمکت تیمش ندارد و با اندیشه‌های سرمربی جدیدش آرمین‌فه به مصاف اشتوتگارت رفت، موفق شد با نتیجه 2 بر صفر این تیم را شکست دهد.

بازی افتتاحیه بوندس‌لیگا اما چندان برای دژاگه خوش‌یمن نبود چون این بازیکن ایرانی‌الاصل از دقیقه 87 به بازی آمد  و تنها در 3 دقیقه پایانی در زمین حضور داشت.اشکان دژاگه نیز در این فصل کار سختی را برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی ولفسبورگ پیش‌رو دارد.

مسئولان این تیم با حفظ ستاره‌های فصل قبل‌شان نظیر گرافیته و ژکو و اضافه‌کردن یک بازیکن به نام کریم زیانی از مارسی توانسته‌اند تا حدود زیادی شرایط تیم خود را برای رقابت‌های این فصل بوندس‌لیگا بهبودببخشند .

اشکان دژاگه در این دیدار تنها 3 دقیقه جایگزین کریم زیانی ستاره جدید تیم شد.

گرافیته و میسیموویچ در دیدار برابر اشتوتگارت دو گل زیبا و حساس را برای تیم ولفسبورگ به ثمر رساندند تا عامل اصلی برد تیم‌شان باشند.

جدال هاشمیان با 5 مهاجم بوخوم

 گلزنی وحید هاشمیان در هفته‌های پایانی بوندس‌لیگا مقابل اینتراخت فرانکفورت باعث شد به رغم نتایج ضعیف، بوخوم همچنان در سطح اول فوتبال آلمان بماند اما با توجه به جذب چند مهاجم جدید در این فصل به نظر می‌رسد وحید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی این تیم کار سختی داشته باشد.

مسئولان تیم بوخوم بیشتر بازیکنان‌شان را که غالبا بازیکنان متوسط و درجه دوم در سطح فوتبال آلمان محسوب می‌شوند را برای این فصل حفظ کرده‌اند‌ اما به نظر نمی‌رسد هاشمیان در رقابت با 5 فوروارد دیگر تیم بوخوم شانس چندانی برای بازی پیدا کند خصوصا مهاجمانی که سرآمد آنها کلیموویچ و اشتاک هستند.

وحید هاشمیان فصل قبل نیز بیشتر نیمکت‌نشین بود و تنها یک گل برای تیمش در هفته‌های پایانی بوندس‌لیگا به ثمر رساند.

کد خبر 87449

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز