چهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

گروه ورزشی: در حالی که تا همین چند روز پیش برخی رسانه‌ها از بازگشت قریب‌الوقوع مهدی مهدوی‌کیا به فوتبال ایران خبر می‌دادند و حتی تاکید داشتند که بازیکن باسابقه تیم ملی از سوی برخی باشگاه‌های لیگ برتری مد نظر قرار گرفته است وی در تازه‌ترین واکنش خود نسبت به این اخبار گفته است که هنوز تکلیف خود را نمی‌داند.

مهدوی‌کیا پس از پیوستن به اینتراخت روزهای خوبی را تجربه نکرد. وی در تازه‌ترین اظهارات خود در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های آلمانی تاکید کرده که در اینتراخت فصل تاسف‌برانگیزی را پشت‌سر گذاشته است. شاید او به ایران بازگردد. همان‌طور که بارها خودش تاکید کرده است: «فوتبالم را در پرسپولیس به پایان می‌رسانم.» البته اگر مهدوی‌کیا پیشنهاد‌های بهتری داشته باشد بعید نیست که پروژه پیوستن وی به پرسپولیس باز هم به تاخیر بیفتد. جالب اینکه هواداران پرسپولیس همواره از بازگشت ستاره سال‌های نه‌چندان دور تیم محبوب‌شان استقبال کرده‌اند.

مهدوی‌کیا در لیست فروش اینتراخت؟

چندی پیش باشگاه اینتراخت برای کاهش دادن لیست حقوقی بازیکنان این تیم مهدی مهدوی‌کیا که سومین بازیکن گرانقیمت باشگاه به حساب می‌آید را در فصل نقل و انتقالات در لیست مازاد قرار داد. البته مهدوی‌کیا ضمن تایید این خبر تاکید کرده بود از دو باشگاه سوئیسی و آلمانی پیشنهادهایی دارد که بنا به دلایل خاص انتقال او به یکی از این دو تیم مورد موافقت سران باشگاه اینتراخت قرار نگرفته است.

در همین حال انتشار خبری مبنی بر سفر مخفیانه مهدی مهدوی‌کیا به ایران، جمع‌آوری اسباب و اثاثیه منزل و انتقال آن به تهران و بازگشت احتمالی کاپیتان اسبق تیم ملی به پرسپولیس در شرایطی که مهدوی‌کیا بعد از بازی با کره جنوبی از دسترس خبرنگاران خارج شده است و کمتر در گفت‌وگوهای رسانه‌ای شرکت می‌کند باعث شده تا گمانه‌های زیادی درباره این بازیکن مطرح شود و عده‌ای از پیوستن وی به پرسپولیس خبر بدهند و برخی دیگر پای استیل‌آذین را به این مذاکرات باز ‌کنند. خبر بازگشت مهدوی‌کیا به ایران و حتی جمع کردن اسباب منزل و انتقال آن از آلمان به تهران با توجه به بازی کردن مهدوی‌کیا برای تیم اینتراخت شایعه‌ای بیش نیست. در این میان مهدوی‌کیا حتی اگر قصد بازگشت به ایران را داشته باشد در شرایط فعلی به خاطر پربودن لیست 22 نفره بازیکنان بزرگسال نمی‌تواند در سال‌های پایانی حضورش در عرصه فوتبال به تیم محبوبش برگردد.

در این بین کسانی که طی سال‌های گذشته به مهدوی‌کیا مشاوره می‌داده‌اند به او تاکید کرده‌اند که اگر می‌خواهد اعتبار، وجهه و محبوبیت خود را از دست ندهد در سال‌های پایانی فوتبالش از بازگشت به ایران و بازی کردن در تیم‌های ایرانی بپرهیزد تا با سرنوشت و حاشیه‌هایی که علی دایی ، علی کریمی و ... با آن مواجه شدند،  روبه‌رو نشود.

از جمله می‌توان به علی دوستی سرمربی فعلی تیم ملی نوجوانان و مربی سازنده مهدوی‌کیا اشاره کرد که سال‌ها پیش در مسابقه‌ای گفته بود به مهدوی‌کیا توصیه کردم تا جایی که می‌تواند فوتبالش را در اروپا به پایان برساند. در همین حال اخیرا مدیر روابط عمومی باشگاه استیل‌آذین شایعه مذاکره با هافبک اینتراخت فرانکفورت را تکذیب کرده و باشگاه استیل‌آذین ضمن احترام به شایستگی‌های مهدی مهدوی‌کیا خبر جذب این بازیکن را رد کرده است.

اسکیبه: مهدوی‌کیا از اینتراخت نمی‌رود

سرمربی تیم اینتراخت فرانکفورت شایعه خروج لژیونر ایرانی‌اش را تکذیب کرد. میشائیل اسکیبه اظهار داشت: «خبر رفتن مهدوی‌کیا را در حد شایعه می‌دانم.» این مربی در پی انتشار اخباری مبنی بر علاقه هافبک 32 ساله ایرانی تیمش جهت انتقال به تیم استیل‌آذین چنین واکنشی از خود نشان داد. طبق گزارش‌هایی که در برخی رسانه‌ها به چاپ رسید، کاپیتان اسبق تیم ملی ایران به‌طور شفاهی قول حضور در تیم مذکور را داده است.

با این حال اسکیبه گفت: «در این‌باره من چیزی از او نشنیده‌ام. چند روز قبل با مهدی صحبت کردم. او به من اطمینان خاطر داد تا پایان مدت قراردادش یعنی تا پایان فصل جاری خواهد ماند.» براساس اعلام سایت این باشگاه، مدیر برنامه‌های این بازیکن محمودرضا فاضلی روز گذشته در سفر بوده و امکان دسترسی با وی برای تحقیق در مورد جدایی کیا فراهم نشده است. این‌بازیکن ایرانی در سال 2007 از هامبورگ جدا شد و راه فرانکفورت را در پیش گرفت. با این وجود در این تیم بیشتر نقش یک بازیکن ذخیره را به خود گرفت. وی در فصل جاری هیچ حضور شاخصی در تیمش نداشت و فقط چند بار به صورت بازیکن ذخیره برای تیمش به میدان رفت.

مهدوی‌کیا: هنوز تکلیفم را نمی‌دانم

بازیکن ایرانی تیم اینتراخت فرانکفورت گفت:‌ «هنوز نمی‌دانم قرار است چه کاری انجام دهم.»مهدی مهدوی‌کیا در گفت‌و‌گویی با روزنامه فرانکفورتر روندشاو اظهار داشت: «با وضعیت دشواری مواجه هستم که برایم بسیار تلخ و ناگوار است. قبلا تصور دیگری داشتم و اکنون نمی‌دانم باید منتظر چه اتفاقی باشم.» این بازیکن که خبر حضور احتمالی‌اش در تیم ایرانی استیل‌آذین منتشر شد، عنوان کرد: «اکنون این موضوع مطرح نیست. این اخبار چیزی جز شایعه نیستند. از این‌گونه اخبار مرتب در روزنامه‌های کشورم به چاپ می‌رسد آن هم در شرایطی که تنها چند هفته به پایان لیگ برتر فصل جاری ایران باقی مانده است.»

مهدوی‌کیا افزود: «دو سال و نیم است در فرانکفورت حضور دارم که البته دوران تاسف‌برانگیزی بوده است. بیشتر از این نمی‌خواهم در این‌باره حرف بزنم.» این بازیکن در مورد دوران حضورش در تیم ملی ایران نیز گفت: «افتخار بزرگی برایم محسوب می‌شود که 13 سال تمام برای این تیم بازی کردم.» مهدوی‌کیا در سال 2007 پس از 8 سال از هامبورگ جدا شد و به اینتراخت فرانکفورت پیوست. بازیکن پیشین پرسپولیس و بانک ملی تهران همچنین به مدت 6 ماه در تیم بوخوم بازی کرده است.

کد خبر 99877

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز