سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: در اروپا و آلمان، گرگ‌ها موجوداتی حفاظت شده هستند. اما در بوندس لیگا این گونه نیست. در چهل‌وهفتمین فصل بوندس‌لیگا مدعیان به شکار عنوان قهرمانی‌ای رفته‌اند که فصل قبل به قلعه گرگ‌ها (وولفسبورگ) برده شد.

در نخستین دیدار از هفته اول رقابت‌های بوندس لیگا، اشتوتگارت در شکار گرگ‌ها پا پیش نهاد. اما این دیدار از یک لحاظ دیگر نیز جالب بود. دوئل یک مربی با دستیارش.

آرمین فه سرمربی سابق اشتوتگارت که این تیم را به عنوان قهرمانی بوندس لیگا رساند، فصل قبل با ناکامی مجبور به ترک تیم شد، اکنون آرمین فه پس از رفتن فلیکس ماگات از وولفسبورگ به شالکه، سرمربی‌گری وولفسبورگ را برعهده گرفته است. در عین حال مارکوس بابل دستیار او، اشتوتگارت را نه تنها از بحران خارج کرد، بلکه حتی در پایان فصل قبل این تیم را به رتبه سوم نیز رساند.

هشدار به آرمین فه و شاگردانش

آرمین فه و شاگردانش در وولفسبورگ نخستین روز را با هشداری که با خطوط درشت بر روی پرچمی نقش بسته بود آغاز کردند. بر روی این پرچم که از سوی طرفداران وولفسبورگ در ضلع شمالی استادیوم نصب شد، آمده بود: « آنکه فکر می‌کند خوب است، هرگز بهتر نخواهد شد».

آرمین فه، سرمربی وولفسبورگ

به گزارش دویچه وله، دوتیم در یک بازی تهاجمی و دیدنی در نیمه نخست بارها از شانس گشودن دروازه حریف برخوردار شدند و حتی اشتوتگارت می‌رفت در دقیقه شانزدهم با ضربه سر سامی خدیره با نتیجه یک بر صفر به پیش افتد که با عکس‌العمل دیدنی دیگو بنالیو، دروازه‌بان وولفسبورگ روبرو شد.

اما از نیمه دوم اشتوتگارت گام به گام عقب نشست تا اینکه میسیمویچ، مهاجم بوسنیائی وولفسبورگ در دقیقه هفتاد و یکم با شوتی سرکش دروازه لمان را فروریخت. ده دقیقه بعد با حمله گرافیته از جناح راست به درون محوطه هجده‌قدم بار دیگر دروازه اشتوتگارت فرو ریخت. این مهاجم برزیلی وولفسبورگ فصل قبل آقای گل بوندس لیگا و چند روز قبل هم بعنوان بهترین بازیکن سال در آلمان انتخاب شد. در پایان این دیدار اشتوتگارت با شکست ۲ بر 0طعمه گرگ‌ها شد.

نتایج سایر دیدارها

اما در سایر دیدارهای هفته اول، اف ث کلن بدون لوکاس پودولسکی، مهاجم ۱۰ میلیون یوروئی‌اش به مصاف دورتموند رفت که یک بر صفر مغلوب شد.
اف ث نورنبرگ پس از بازگشت به دسته اول به دیدار شالکه رفت که با نتیجه ۲ بر 1 بازی را واگذار کرد.

آینتراخت فرانکفورت در مقابل وردربرمن وارد میدان شد که با نتیجه ۳ بر ۲ به پیروزی دست یافت.

تیم برلینی هرتا به مصاف هانوفر رفت که با نتیجه یک بر صفر بر این تیم غلبه کرد.

ماینتس که این فصل به بوندس لیگا پیوسته و چند روز قبل از آغاز فصل مربی‌اش را از کار برکنار کرد، در مقابل بایر لورکوزن قرار گرفت و به تساوی ۲ بر ۲ دست یافت.

در آخرین دیدار روز شنبه که ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به وقت اروپای مرکزی آغاز شد، هوفن هایم به مصاف بایرن مونیخ رفت که دو تیم به تساوی 1 بر 1 رضایت دادند.

در دو دیدار باقیمانده در روز یکشنبه در شهرآورد غرب، بوخوم به مصاف بورسیا مونشن‌گلادباخ رفت که این بازی 3 بر 3 مساوی به پایان رسید و در نبرد شمال و جنوب، هامبورگ به دیدار فرایبورگ، سومین تیمی که در این فصل به بوندس لیگا پیوسته رفت که این دیدار هم به تساوی یک بر یک انجامید.

کد خبر 87547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز