دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

گروه ورزشی: بایرن‌مونیخ که در هفته اول بوندس‌لیگا با قرعه دشواری روبه‌رو شده بود، توانست با یک امتیاز از زمین هافنهایم به خانه برگردد.

مصدومیت فرانک ریبری، دی میکلیس، لوکاتونی و کلوزه عامل مهمی بود که لوییز فان‌گال سرمربی جدید بایرن تیمش را با تغییرات زیادی نسبت به فصل قبل به زمین بفرستد. بادشتوبر در دفاع میانی، پرانیچ در دفاع چپ، بومیوهان در هافبک تهاجمی و اولیچ و ماریوگومز در خط حمله خریدهای جدید بایرن بودند که در ترکیب اصلی به میدان رفتند.

هافنهایم پدیده فصل گذشته در حضور 30 هزار هوادارش شروع بهتری داشت و بایرن را تحت فشار قرار داد. در دقیقه دهم به نظر می‌رسید که ضربه سر سیمونیچ روی یک ضربه کرنر از خط دروازه عبور کرده ولی کمک‌داور اعتقادی به گل نداشت. بایرن در دقیقه 25 و برخلاف جریان بازی به گل رسید. اولیچ کروات موفق شد سانتر کوتاه هموطنش پرانیچ را وارد دروازه هیلده‌براند کند ولی این گل برای پیروزی بایرن در روز تولد 58 سالگی فان‌گال کافی نبود، چراکه اوباسی، مهاجم نیجریه‌ای هافنهایم در دقیقه 41 بازی را به تساوی رساند.

بایرن در نیمه‌دوم عملکرد بهتری داشت ولی موقعیت‌های این تیم تبدیل به گل نشد. فان‌گال پس از این تساوی گفت: «در نیمه‌اول فراموش کرده بودیم که چطور بازی کنیم. ما فرصت‌هایی داشتیم، ولی نتوانستیم از آنها استفاده کنیم.» بکن‌باوئر، رئیس باشگاه هم عقیده داشت که جای خالی ریبری احساس می‌شد.

رالف رانگنیک، سرمربی هافنهایم هم گفت که تساوی نتیجه‌ای عادلانه بود: «شروع بهتری داشتیم و باید پیش می‌افتادیم ولی درست وقتی که در اوج بودیم گل خوردیم. بایرن در نیمه‌دوم خیلی خوب بود بنابراین باید از تساوی راضی باشیم.»ایویکا اولیچ که در این بازی یکی از ستاره‌های بایرن بود هم احساس دوگانه‌ای داشت: «در اولین بازی‌ام برای بایرن توانستم گلزنی کنم. اما   از اینکه پیروز نشدیم ناراحتم. ولی یک امتیاز هم قابل‌تحمل است.»

پیروزی خارج از خانه شالکه

فلیکس ماگات هم در اولین بازی‌اش روی نیمکت شالکه موفق بود و این تیم توانست با دو گل کوین کورانی در خانه نورنبرگ به پیروزی 2 بر یک برسد. شالکه با دو گل پیش بود ولی گل مارک مینتال، مهاجم اسلواک نورنبرگ در دقایق پایانی اختلاف را به حداقل رساند و چیزی نمانده بود بازی به تساوی برسد. به همین دلیل ماگات از نمایش تیمش چندان راضی نیست: «از بازی کوین خیلی خوشم آمد و او خیلی خوب بود ولی بازی ما چندان خوب نبود و اشتباهات زیادی داشتیم. بازی ما پس از گل نورنبرگ شایسته بوندس‌لیگا نبود.»

برخلاف شالکه، مدعیانی مانند بایر لورکوزن و وردربرمن در هفته اول نتوانستند نتایج خوبی بگیرند. وردربرمن در خانه با نتیجه 3 بر 2 مغلوب اینتراخت‌فرانکفورت شد. ستاره فرانکفورت آماناتیدیس مهاجم یونانی بود که در نیمه اول دوبار دروازه برمن را باز کرد.بایرلورکوزن هم در خانه ماینتس فاصله‌ای تا پیروزی نداشت، ولی در دقایق پایانی گل تساوی را دریافت کرد.

هرتابرلین هم که فصل گذشته برای چند هفته توانسته بود صدرنشین بوندس‌لیگا شود با گل دقیقه 82 کاچار در خانه مقابل هانوفر به پیروزی رسید. مهاجمان دورتموند هم مقابل کلن فرصت‌های زیادی را از دست دادند تا اینکه ماروین ماتیپ مدافع حریف در دقیقه 75 به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. لوکاس پودولسکی ستاره کلن که تابستان امسال از بایرن به تیم زادگاهش بازگشته در این بازی به دلیل مصدومیت غایب بود.

کد خبر 87447

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز