دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: ولفسبورگ در دومین هفته لیگ آلمان، به دومین پیروزی خود دست یافت

ولفسبورگ،قهرمان فصل گذشته در دومین هفته از رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال آلمان، توانست در خانه اف ث کلن به دومین پیروزی پیاپی خود دست یابد و با کسب ۶ امتیاز از دو بازی، مکان خود در صدر جدول را استحکام بخشد.

عصر شنبه (24 مرداد) هفت دیدار از نه دیدار دومین هفته از رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال آلمان، بوندس‌لیگا، با پیکار اف ث کلن و وولفسبورگ به پایان رسید. وولفسبورگ که در فصل گذشته توانسته بود با رهبری فلیکس ماگات برای نخستین بار عنوان قهرمانی بوندس‌لیگا را از آن خود کند، در فصل جاری نیز با سرمربی جدیدش، آرمین فه دوران موفقی را می‌گذراند.

بازیکنان وولفسبورگ توانستند در خانه حریف خود، اف ث کلن، به پیروزی ۳ بر 1 دست یابند و با شش امتیاز از دو بازی اخیر، جای خود در صدر جدول را تثیبت کنند. اف ث کلن که در این فصل، لوکاس پودولسکی، ملی‌پوش جوان آلمان را دوباره در خدمت خود دارد، اگر چه در دقیقه ۴۹ با گل فابریس اهرت، یک بر صفر پیشی گرفت، اما در یک ربع پایان بازی تسلیم فشارهای حریف شد.

ادین جکو، مهاجم بوسنیایی وولفسبورگ در دقیقه ۷۳ گل تساوی را به ثمر رساند. یک دقیقه بعد پی‌یر وومه، مدافع کلن، با زدن گل به خود، حریف را جلو انداخت و دقایقی پیش از پایان بازی، اوبافمی مارتینس با زدن گل سوم، پیروزی وولفسبورگ را مسجل ساخت.

بایرن مونیخ، همچنان در انتظار پیروزی

در حالی که وولفسبورگ علی‌رغم تغییر و تحولات مهم، از جمله به خدمت گرفتن سرمربی جدید، توانسته به موفقیت‌های خود تداوم بخشد، بایرن مونیخ، رکوردار قهرمانی بوندس‌لیگا، همچنان در انتظار نخستین پیروزی خود به سر می‌برد.

مونیخی‌ها که در فصل گذشته دست خالی میدان را ترک کرده بودند، برای جبران ناکامی‌های پیشین نه تنها لوئیس فان گال، سرمربی سرشناس هلندی را به خدمت خود درآورند، بلکه با خریدن ماریو گومز و حفظ فرانک ریبری، ستاره‌ فرانسوی‌شان، کوشیدند که شرایط مطلوبی برای فصل تازه فراهم آورند. اما به نظر می‌رسد تا دستیابی بایرن مونیخ به انسجام لازم زمان لازم است.

بازیکنان بایرن مونیخ، روز شنبه به مصاف رقیب دیرینه خود، وردر برمن رفتند، اما مانند هفته گذشته با تساوی یک بر یک میدان را ترک کردند. مسعود اوزیل، ملی‌پوش ترک‌تبار برمن در دقیقه ۳۹ تیمش را جلو انداخت. 

به گزارش دویچه‌وله، لوئیس فان گال در نیمه دوم با آوردن اولیچ، در تقویت خط حمله بایرن مونیخ کوشید، اما در نهایت این تعویض فرانک ریبری، کارگردان فرانسوی بایرن بود که جان تازه‌‌ای به بازی مونیخی‌ها بخشید. ماریو گومز، مهاجم ملی‌پوش بایرن در دقیقه ۷۲ توانست گل تساوی را برای تیمش به ثمر برساند و دست کم یک امتیاز برای مونیخ به ارمغان آورد.

دیدارهای پرگل در اشتوتگارت و هامبورگ

از تیم‌های موفق شنبه، اشتوتگارت بود که در بازی‌ای تماشایی فرایبورگ را ۴ بر ۲ شکست داد. یکی از چهره‌‌های برتر این دیدار، السون، بازیکن برزیلی اشتوتگارت بود که با زدن دو گل، سهم بسزایی در پیروزی تیمش داشت.

تیم هامبورگ نیز روز شنبه توانست به پیروزی مهمی در برابر بوروسیا دورتموند برسد. هامبورگی‌ها که هفته گذشته به تساوی دست یافته بودند، بعد ازظهر شنبه، دورتموند را ۴ بر 1 به زانو درآورند و با توجه به کسب سه امتیاز و نیز تفاضل گل بهتر، مکان دوم جدول را به خود اختصاص دادند.

فرانکفورت، بدون مهدوی‌کیا

تیم اینتراخت فرانکفورت که در نخستین هفته بوندس‌لیگا توانسته بود در خانه برمن به پیروزی ۳ بر ۲ دست یابد، روز شنبه در زمین خود ناگزیر شد به تساوی یک بر یک در برابر نورنبرگ بسنده کند. در این دیدار، مهدی مهدوی‌کیا، لژیونر ایرانی اینتراخت فرانکفورت حضور نداشت.

از تیم‌های پیروز شنبه، بایر لورکوزن بود که با سرمربی جدید خود، یوپ هاینکس، موفق شد مهمانش، هوفن‌هایم را یک بر صفر شکست دهد و سه امتیاز مهم کسب کند. دیدار هانوفر و ماینتس نیز با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

روز یکشنبه نیز دو دیدار باقیمانده‌ دومین هفته بوندس‌لیگا برگزار ‌شد که در چارچوب آن، بوروسیا مونش‌گلادباخ میزبان هرتا برلین بود ک با نتیجه 2 بر 1 این تیم را شکست داد، و شالکه نیز در دربی منطقه "رور" رویاروی بوخوم قرار گرفت. در این دیدار نیز تیم میزبان با سه گل از سد بوخوم گذشت.

کد خبر 87998

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز