کریم اعظمی: مهدی مهدوی‌کیا فصل چندان خوبی را در اینتراخت فرانکفورت پشت‌سر نگذاشت ولی خوشحال‌کننده‌ترین خبر برای او این است که پس از مدت‌ها باز هم به عنوان بال کناری بازی‌ خواهد کرد.

کیا که در آخرین فصل حضورش در هامبورگ و همچنین فصل گذشته بیشتر به عنوان مدافع راست مورد استفاده قرار می‌گرفت، امسال با تشخیص سرمربی اینتراخت به عنوان یکی از 3 مهاجم تیمش‌ بازی خواهد کرد.

مهدوی‌کیا به همشهری می‌گوید: «دوست دارم امسال نمایش متفاوتی داشته باشم، درست مثل زمانی که پیراهن هامبورگ را برتن کردم.»

  • درحالی که هنوز رقابت‌های بوندس‌لیگا آغاز نشده است، وضعیت فعلی اینتراخت را چطور می‌بینید؟

خوشبختانه شرایط خوبی داریم و برای دومین بار است که در کشور اتریش اردو زده‌ایم. در آخرین بازی دوستانه هم با 4 گل یک تیم دسته سومی را شکست دادیم و من هم در نیمه دوم 45 دقیقه برای اینتراخت بازی کردم.

  • باز‌هم به‌عنوان مدافع راست در ترکیب اینتراخت قرار گرفتید؟

سرمربی تیم قصد دارد که امسال از 3 مهاجم در خط حمله استفاده کند که من مهاجم راست هستم و در بازی‌های دوستانه هم در این پست بازی می‌کنم.

  • پس به نظر می‌رسد که این یک اتفاق خوشایند برای شما بیفتد، این‌طور نیست؟

بله، من در این چند سال بنا به دلایل مختلفی به عنوان مدافع راست بازی کردم که پست  دلخواهم نبود، ولی امسال به‌عنوان مهاجم راست در ترکیب اینتراخت قرار خواهم گرفت. فقط امیدوارم اتفاق خاصی نیفتد تا دوباره پست بازی‌ام عوض شود.

  • از لحاظ روحی و آمادگی‌ بدنی در چه شرایطی قرار دارید؟

متأسفانه در شروع تمرینات مصدوم شدم ولی این آسیب‌دیدگی چندان جدی نبود. دوباره تمرینات سنگینی را پشت‌سر می‌گذارم و خوشبختانه شرایط بسیار خوبی دارم.

  • گویا قرار نیست مصدومیت و بدشانسی‌های شما به پایان برسد؟

این مصدومیت چندان جدی نبود، فقط به خاطر فشار تمرینات عضلاتم دچار گرفتگی شد. من قبل از شروع تمرینات اینتراخت به طور انفرادی تمرین می‌کردم که این موضوع فشار زیادی بر عضلاتم وارد کرد.

  • برای بازی کردن در پست مهاجم راست با سرمربی تیم صحبت کردی؟

او خودش هم می‌داند که من در این پست بهتر می‌توانم بازی کنم ولی فصل گذشته مدافع راست تیم ما مصدوم شد، به همین دلیل سرمربی ترجیح داد که یک خط مرا عقب‌تر بیاورد.

فقط امیدوارم این فصل بدشانسی و مصدومیت سراغ من نیاید تا بتوانم یک سال موفقیت‌آمیز را در بوندس‌لیگا سپری کنم.

  • فکر می‌کنید مانند سال‌های گذشته بازهم یکی از بهترین پاسورهای بوندس‌لیگا شناخته شوید؟

من دوست دارم این فصل هم گل بزنم و هم پاس گل بدهم و فکر می‌کنم بازی کردن در پست مهاجم راست درصد موفقیتم را بیشتر خواهد کرد.

  • قرار نیست اینتراخت با تیم‌های مطرح اروپایی بازی کند؟

اتفاقاً قرار است یک بازی دوستانه را با رئال‌مادرید انجام دهیم و برگزاری این مسابقه قطعی شده است.

  • کمی هم در مورد تیم‌ملی صحبت کنیم. به نظر شما ایران می‌تواند به طور مستقیم به جام‌جهانی صعود کند؟

ما در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و به هیچ عنوان مقابل کره‌جنوبی، عربستان و حتی کره‌شمالی بازی آسانی در پیش نخواهیم داشت. البته فوتبال ما پتانسیل بسیار بالایی دارد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید می‌توانیم خیلی راحت صعود کنیم.

  • به‌نظر شما ایران جزو دو تیم صعود‌کننده خواهد بود؟

من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم، چون بازی کردن با هر تیمی سختی‌های خاص خود را دارد ولی امیدوارم مثل دوره گذشته با حداکثر امتیاز به جام‌جهانی صعود کنیم.

  • به‌نظر شما اصلی‌ترین حریف ما در این گروه چه تیمی است؟

فکر می‌کنم عربستان، چون آنها همیشه تیم‌ملی ما را اذیت کرده‌اند و در آسیا یک تیم سرشناس و پرقدرت به حساب می‌آیند، البته ما در رقابت‌های مقدماتی 2002 عربستان را در تهران شکست دادیم و در زمین حریف هم با این تیم بازی کردیم.

  • از اینکه برای اردوی اسپانیا به تیم‌ملی دعوت نشدید، ناراحت هستید؟

خیر، اصلا این طور نیست. طبق قوانین فیفا لژیونرها فقط در بازی‌های رسمی و مسابقات دوستانه‌ای که در لیست فیفا قرار دارد، می‌توانند تیم‌ملی کشورشان را همراهی کنند و من در این اردو نمی‌توانستم همراه تیم‌ملی باشم.

  • فکر می‌کنید علی دایی شما را به تیم‌ملی دعوت کند؟

این سئوال را باید از دایی بپرسید ولی من همیشه آماده خدمت به تیم‌ملی هستم و اگر هم دعوت نشوم برای تیم‌ملی آرزوی موفقیت دارم.

  • رسانه‌ها همچنان از اختلاف شما با علی دایی خبر می‌دهند. واقعاً مشکلی بین مهدوی‌کیا و دایی وجود دارد؟

من در این سال‌ها خیلی در این مورد حرف زدم و دیگر نمی‌توانم اظهارنظر جدیدی داشته باشم. متأسفانه بعضی‌ها برای درست کردن حاشیه چنین شایعاتی را به‌وجود می‌آورند که به هیچ عنوان خوشایند نیست.

همین شایعات باعث شده که دیدگاه مثبتی در مورد رابطه من و دایی وجود نداشته باشد، در صورتی که هیچ مشکلی با او ندارم.

  • عملکرد دایی در تیم‌ملی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

دایی در شرایط سختی تیم‌ملی را تحویل گرفت و صعود از این گروه به عنوان تیم اول با ارزش بود. به نظر من عملکرد او قابل دفاع است.

کد خبر 58638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز