دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

گروه ورزشی: وحید هاشمیان که تا قبل از بازی خانگی روز شنبه با فرانکفورت در حسرت گل مانده بود سرانجام در هفته سی‌وسوم بوندس‌لیگا از ابتدا در ترکیب تیمش قرار گرفت و همراه با کلیموویچ، زوج خط حمله بوخوم را تشکیل داد

 هاشمیان در دقیقه 36 با ضربه سر روی پاس بلند اپاله، هافبک بوخوم طلسم  622 روز  بدون گل فصل جاری خود را شکست و دروازه اینتراخت را گشود.

لژیونر ایرانی بوخوم تا دقیقه 81 در زمین حضور داشت که به عنوان سومین بازیکن تعویضی بوخوم، جای خود را به دابروفسکی داد. این، پانزدهمین بازی هاشمیان در رقابت‌های فصل جاری بود که در نهایت توانست طعم گلزنی را بچشد. بوخوم با گلزنی هاشمیان و کسب این 3 امتیاز از خطر سقوط گریخت.

هاشمیان زمانی که عضو هانوفر بود، در دیدار هفته بیست‌وهشتم مقابل اینتراخت فرانکفورت گلزنی کرد. در نقطه مقابل مهدی مهدوی‌کیا، بازیکن ایرانی اینتراخت مقابل یاران هاشمیان از ابتدا به میدان رفت و تا پایان مسابقه نیز در زمین حضور داشت اما او برخلاف هموطن خود در تیم بوخوم، موفق به گلزنی در این دیدار نشد. این دیدار البته دوازدهمین بازی بازیکن فرانکفورت در فصل جاری بود.

طلسم هلی‌کوپتر شکسته شد

مهاجم ایرانی تیم بوخوم عصر شنبه موفق شد با فتح دروازه اینتراخت فرانکفورت طلسم گلزنی خود در رقابت‌های بوندس‌لیگا را بشکند.

وحید هاشمیان با به ثمر رساندن گل با ارزش خود برابر تیم مهدوی کیا، پیش از دیدارهای مهم تیم ملی در مسابقات مقدماتی جام‌جهانی آمادگی‌اش را به اثبات برساند. هلی‌کوپتر ایرانی بوخوم، آخرین بار با پیراهن هانوفر در هفته‌چهارم رقابت‌های فصل 2008 – 2007 بوندس‌لیگا و در دیدار این تیم برابر بوخوم (تیم فعلی‌اش) موفق به گلزنی شده بود.

مهاجم ایرانی بوخوم، در آن مسابقه که در تاریخ 1/9/2007 در ورزشگاه آ.وی.دی آره‌نا و مقابل بیش از 30 هزار تماشاگر برگزار شد، در دقیقه 70 به جای هانکه وارد زمین شد و یک دقیقه بعد گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا در نهایت تیم هانوفر با نتیجه 3 بر 2 برابر بوخوم به پیروزی برسد. البته این مهاجم باتجربه، در فصل جاری و در دور نخست رقابت‌های جام‌حذفی آلمان نیز یک گل به ثمر رسانده بود.

در آن دیدار که در تاریخ 8/8/2008 برگزار شده بود، تیم بوخوم برابر تیم پروزن مونستر در ضربات پنالتی با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی دست یافته بود که وحید هاشمیان چهارمین ضربه پنالتی تیمش را به گل تبدیل کرد. هاشمیان که دهمین سال حضورش در فوتبال آلمان را تجربه می‌کند و پیشینه بازی در تیم‌های هامبورگ، بوخوم، بایرن مونیخ و هانوفر را دارد، تاکنون 183 بازی در رقابت‌های بوندس‌لیگا و جام‌حذفی آلمان انجام داده و 37 گل، 20 پاس گل، 14 کارت زرد و یک کارت قرمز را در کارنامه خود دارد. این بازیکن سابقه حضور در رقابت‌های بوندس‌لیگا 2 به همراه بوخوم را نیز دارد که در آن مسابقات 21 بار به میدان رفته است، 8 گل زده و 3 کارت زرد هم دریافت کرده است.

 هاشمیان: بوخوم شخصیت خود را ثابت کرد

وحید هاشمیان مهاجم ایرانی بوخوم پس از پایان بازی شنبه‌شب گذشته که با برتری 2 بر صفر تیمش مقابل اینتراخت فرانکفورت همراه شد، از نتیجه ابراز خوشحالی کرد.

وحید که در دیدار با اینتراخت گل نخست تیمش را با یک ضربه سر زیبا وارد دروازه حریف کرد در رابطه با این بازی اظهار داشت: «حالا همه چیز خوب است. شخصا احساس خوبی دارم، ولی باید به این نکته اعتراف کنم که واقعا فشار زیادی پیش از بازی با اینتراخت روی ما بودچرا که 3 امتیاز آن برای ما بسیار مهم بود. تیم ما با شکست حریف شخصیت خود را ثابت کرد و بازیکنان ما در طول 90 دقیقه با تمرکز کامل کار کردند.»

هاشمیان  خاطرنشان ساخت: «هنوز یک فصل دیگر از قراردادم باقی مانده به همین دلیل فعلا در خدمت تیم بوخوم هستم و تصمیم خاصی در رابطه با جدایی از این تیم ندارم. دوست دارم از هم‌تیمی‌هایم که به من کمک کردند و به کارم اعتقاد داشتند تشکر کنم. در این رابطه البته باید از توماس‌گر فیزیوتراپ تیم‌مان تشکر ویژه‌ای داشته باشم که زحمات زیادی کشید تا با رهایی از بند مصدومیت با قدرت کامل مقابل اینتراخت بازی کنم.» وی در پایان گفت: «تیم ما یک بازی دیگر در بوندس‌لیگا را پیش‌رو دارد و قطعا ما می‌خواهیم بازی پایانی‌مان را در کلن با خاطره‌ای خوب به پایان ببریم و مطمئنا تمام تلاشمان را برای دست یافتن به این مهم انجام خواهیم داد.»

مهدی مهدوی‌کیا که توانسته به نیمکت‌نشینی‌هایش در تیم اینتراخت‌فرانکفورت پایان دهد، شنبه‌شب و در دیدار مقابل بوخوم 90 دقیقه در ترکیب تیمش به میدان رفت. مهدوی‌کیا بعد از بازی و  در حالی که تازه تست دوپینگ داده بود، به سئوالات  پاسخ داد.

مهدوی‌کیا درباره شکست تیم اینتراخت گفت: «بازی سختی بود چرا که آخرین شانس بوخوم برای ماندن در بوندس‌لیگا، شکست دادن اینتراخت بود. آنها به همین واسطه انگیزه بسیار زیادی داشتند و در نهایت هم توانستند به هدفی که داشتند، برسند.»

مهدوی‌کیا درباره روند بازی گفت: «در نیمه‌اول بازی برابر بود اما وحید ‌هاشمیان توانست با ضربه سر دروازه ما را باز کند. ما در نیمه دوم برای جبران مافات فشار زیادی آوردیم اما آنها بار دیگر به گل رسیدند. در مجموع هر چند که 65 درصد بازی دست ما بود، اما حق بوخوم بود که برنده بازی باشد چرا که آنها از موقعیت‌ها بهتر استفاده کردند.» او درباره گلزنی وحید‌هاشمیان گفت: «بدون اغراق معتقدم وحید بهترین بازیکن تیم بوخوم بود و توانست با گل خودش حکم بقای این تیم را امضا کند. او در این بازی در حفظ توپ، جنگندگی و گلزنی موفق بود و آمادگی‌اش می تواند کمک حال تیم ملی نیز باشد.»

مهدوی‌کیا درباره عملکرد خودش اظهار داشت: «من از دقیقه 70 به بعد به دفاع راست منتقل شدم و سعی کردم پاسخگوی خواسته‌های سرمربی تیم باشم. در این بازی هم یک موقعیت گل به وجود آوردم که با تکل مدافع حریف از بین رفت و من هم کمی از ناحیه کتف آسیب دیدم که فکر نمی‌کنم چندان جدی باشد.» وی درباره تست دوپینگ گفت: «در این بازی از 4 نفر آزمایش دوپینگ گرفتند که یکی از آنها من بودم  به همین علت هم نتوانستم بعد از بازی دیداری با وحید‌ هاشمیان داشته باشم و گلزنی‌اش را به او تبریک بگویم.»

مهدوی‌کیا درباره آخرین بازی تیم اینتراخت فرانکفورت افزود: «در آخرین بازی میزبان تیم ‌هامبورگ هستیم. این بازی برای‌هامبورگی‌ها اهمیت خاصی دارد. آنها در صورت شکست دورتموند می‌توانند با پیروزی مقابل اینتراخت، سهمیه حضور در جام یوفا را کسب کنند و به همین علت هم انگیزه‌های زیادی برای بردن دارند. من هم اگر مثل سه بازی گذشته در ترکیب اصلی باشم، سعی می‌کنم مقابل تیم سابقم عملکرد خوبی داشته باشم.» او در پایان با اشاره به اردوی تیم ملی ایران در چین افزود: «هنوز چیزی قطعی نیست اما به احتمال فراوان به جای ایران مستقیما عازم چین می‌شوم تا به جمع ملی‌‌پوشان ملحق شوم.»

کد خبر 81612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز