چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۸۷ - ۰۷:۳۳
۰ نفر

مهدی ربوشه: هنوز خیلی‌ها عکس بوسه «روی‌پرگر» برپاهای از خود گذشته مهدی مهدوی‌کیا را فراموش نکرده‌اند.

 آنجا که بازیکن ایرانی هامبورگ در موقیعت تک‌به‌تک با دروازه‌بان حریف ترجیح داد افتخارگلزنی تیمش نصیب «روی‌پرگر» شود. از آن روز که بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها موضوع در خدمت تیم بودن مهدوی‌کیا را مورد تحسین قرار دادند سال‌ها می‌گذرد.

 در واقع از زمانی که ستاره‌ 19 ساله پرسپولیس راهی فوتبال اروپا شد نیز تقریبا یک دهه می‌گذرد. اما مهدوی‌کیا همچنان شخصیت حرفه‌ای خود را حفظ کرده و در مواقع بحرانی تقریبا راه‌حل‌های مناسبی را برگزیده است. بازیکن با‌سابقه فوتبال کشورمان امسال در اینتراخت شرایط مناسبی را پشت سرنمی‌گذارد. با این حال مهدوی‌کیا در گفت‌وگو با همشهری تاکید می‌کند: «جز سکوت کردن  و تلاش برای به‌دست آوردن جایگاه ثابت در تیم چاره دیگری به ذهنم نمی‌رسد.»

  • آقای مهدوی‌کیا، شرایط شما در اینتراخت هیچ تغییری نکرده است. چرا؟

تیم ما خوشبختانه از بحران خارج شده و این اتفاق خیلی خوبی است. اینتراخت نسبت به یک‌ماه پیش شرایط بهتری پیدا کرده است.

  •  اما این مسئله کافی است؟

نیمکت‌نشینی موضوع تازه‌ای در فوتبال نیست.به هر حال در مقاطعی پیش می‌آید که بازیکنی بنا به دلایل مختلف نیمکت‌نشینی را تجربه می‌کند.

  • نیمکت‌نشینی برای مهدوی‌کیا موضوع تازه‌ای نیست؟

من نگرانم. خیلی ناراحتم که در اینتراخت به یک بازیکن نیمکت‌نشین تبدیل شده‌ام. اما راه‌حل خارج شدن از این بحران، اعتراض و پرخاشگری نیست. نه، من معتقدم بازیکن نیمکت‌نشین باید سکوت کند و به دنبال راه‌حل مناسبی برای بازگشت به ترکیب اصلی باشد.

  • آیا شما به لحاظ آمادگی بدنی در شرایط خوبی نیستید؟

اتفاقا از نظر آمادگی بدنی در شرایط ایده‌آلی هستم. روحیه خوبی هم دارم. اما متاسفانه امسال بدشانسی به سراغم آمده است. هرچقدر تلاش می‌کنم به ترکیب اصلی راه پیدا نمی‌کنم. البته امید خودم را از دست نداده‌ام اما هیچ سالی به اندازه امسال احساس بدشانسی نداشته‌ام.

  •  شاید خیلی حرکت حرفه‌ای به حساب نیاید اما بهتر نیست با سرمربی تیم راجع به شرایط خود صحبت کنید؟

نه، ترجیحا این کار را نمی‌کنم. نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. اما انتظار داشتم در بازی با اشتوتگارت از من استفاده کند. متاسفانه سرمربی اینتراخت آماتورها را نیز در ترکیب تیم قرار می‌دهد اما از کنار من به راحتی عبور می‌کند.

  •  آیا این شرایط منجر به جدایی شما از اینتراخت خواهد شد؟

نه، فعلا قصد جدایی از اینتراخت را ندارم. باید ببینم در هفته‌های آینده چه اتفاقی رخ می‌دهد.

  •  اما گفته می‌شود یکی از گزینه‌های شما برای فصل آینده تیم پرسپولیس است.

این موضوع صحت ندارد. من فعلا قصد ندارم به فوتبال ایران برگردم.

  •  راستی اخبار پرسپولیس را دنبال می‌کنید؟  تیم سابق شما این روزها تحت فشار انتقادات قرار گرفته است.

بله، خبرها را پیگیری می‌کنم. اما بازی‌های پرسپولیس را ندیده‌ام. پرسپولیس تیم بزرگی است و تیم‌های بزرگ حاشیه‌های بزرگی هم دارند. امیدوارم مشکلات‌شان خیلی زود حل شود. به نظرم آنها باید با یکدیگر همدل شوند.

  •  آقای مهدوی‌کیا، موافقید درباره بازی دوستانه تیم‌ملی مقابل قطر صحبت کنیم؟

متاسفانه بازی را ندیدم. اما با توجه به شباهت‌های فوتبال قطر و امارات مطمئن هستم که مسئولان تیم‌ملی بازی مناسبی را ترتیب داده‌اند. خوشبختانه نتیجه این بازی دوستانه نیز روحیه بازیکنان را بالا برده است.

  •  درباره بازی با امارات چه نظری دارید؟

مقابل آنها همیشه برنده بوده‌ایم. اما این بازی با همه بازی‌ها فرق می‌کند. چون اماراتی‌ها آخرین شانس صعودشان را در شکست تیم‌ملی ایران جست‌وجو می‌کنند و به همین دلیل حریف سرسختی برای ما محسوب می‌شوند.

  • راستی درباره بازگشت کریم باقری به تیم‌ملی چه نظری دارید؟

باقری همیشه بازیکن با‌انگیزه‌ای بوده است. همواره در خدمت تیم‌ملی بوده و به عنوان
یک بازیکن با‌تجربه به درد تیم‌ملی می‌خورد؛ از بازگشت باقری واقعا خوشحالم.

  • اما گویا نکونام بابت از دست رفتن شماره 6 کمی دلخور است.

(می‌خندد) نمی‌دانم. باید از خود نکونام پرسید.

  •  آیا شما درخصوص کاپیتانی حساسیتی به حضور باقری ندارید؟

وقتی پیراهن تیم‌ملی را می‌پوشم دیگر به این حاشیه‌ها فکر نمی‌کنم. کاپیتانی تیم‌ملی برازنده کریم باقری است چون او ضمن اینکه طی چند سال اخیر خود را در شرایط فنی بسیار خوبی نگه داشته است اتفاقا بازیکن باتجربه‌ای هم به حساب می‌آید. من و باقری سوژه خوبی برای چنین حاشیه‌هایی نیستیم. دعوا بر سر بازوبند کاپیتانی حرف نسل من و باقری نیست.

  • آقای مهدوی‌کیا برخی رسانه‌ها از لیست تازه علی دایی انتقاد می‌کنند و می‌گویند سرمربی تیم‌ملی لیست بازیکنان را مدام تغییر می‌دهد. نظرتان چیست؟

علی دایی سرمربی تیم‌ملی است. باید به سلیقه او احترام بگذاریم. همیشه درباره هر انتخابی حرف و حدیث‌هایی بوده است اما این انتقادها منطقی نیست. زمانی به برانکو انتقاد می‌کردند که چرا دست به جوانگرایی نمی‌زند و حالا علی دایی را به باد انتقاد می‌گیرند. دایی در تیم‌ملی تصمیمات خوبی گرفته است. چه باشم و چه نباشم برای او و تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

کد خبر 68156

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز