چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۴:۵۴
۰ نفر

مهدی ربوشه: معمولاً کم پیش می‌آید که هفته‌نامه کیکر در انتشار خبری خطا برود و دچار اشتباه شود.

 این اولین بار نیست که یک رسانه آلمانی از مهدی مهدوی‌کیا انتقاد می‌کند. او زمانی که در هامبورگ نیز حضور داشت شاهد برخوردهایی این‌چنینی از جانب یکی، دو رسانه آلمانی بود.این بار اما هفته‌نامه کیکر با انتشار خبر «مهدوی‌کیا در لیست فروش اینتراخت» شرایط را برای بازیکن باسابقه‌ای چون ‌کیا دشوار کرده است.

کیکر از جدایی مهدوی‌کیا خبر داد

پایگاه اینترنتی کیکر از احتمال جدایی مهدی مهدوی‌کیا از باشگاه اینتراخت‌فرانکفورت آلمان خبر داده است.این پایگاه اینترنتی در این باره نوشت: «اینتراخت با خرید 6 بازیکن هم‌اکنون بیست‌وهفت فوتبالیست را در جمع خود دارد.»به گفته هریبرت بروخهاگن، رئیس باشگاه اینتراخت، این تعداد بازیکن بسیار زیاد است.کیکر در ادامه نوشت: «کاندیداهای احتمالی خط خوردن و کنار گذاشته شدن از تیم اینتراخت فرانکفورت مارسل هلر و مهدی مهدوی‌کیا هستند.»

این پایگاه اینترنتی در ادامه درباره مهدوی‌کیا نوشت: «هلر در این میان با پیشنهاد باشگاه‌هایی چون کلن و ماینتس و حتی کایزرس‌لاترن روبه‌رو است اما موقعیت مهدوی‌کیا پیچیده است.»

مهدی‌ مهدوی‌کیا یک سال پیش به عنوان بازیکن آزاد از هامبورگ به اینتراخت پیوست و تا سال 2010 با این تیم قرارداد دارد. با این حال او تاکنون نتوانسته است انتظارها را برآورده کند.

اینتراخت با خرید «اشتاین هفر» که در سمت راست خط دفاعی بازی می‌کند گزینه جایگزین مهدوی‌کیا را پیدا کرده است. با این حساب مهدوی‌کیا تابستان جاری رقیبی بسیار قدرتمند یافته است. با توجه به باقی ماندن 2 سال دیگر از قرارداد مهدوی‌کیا در اینتراخت، مشتریان احتمالی زیادی برای او وجود ندارد.

البته هفته‌نامه کیکر این اتفاق را یک احتمال دانسته و براساس گفته‌های رئیس باشگاه اینتراخت و همچنین نمایش نه‌چندان جالب مهدوی‌کیا در بازی‌های این تیم دست به گمانه‌زنی و قضاوت زده و این بازیکن را کاندیدای لیست فروش برشمرده است.

البته تجربه نشان داده که مهدوی‌کیا نیز رابطه چندان خوبی با رسانه‌های آلمانی ندارد و در قبال شایعات مختلف آنها واکنش خاصی نشان نداده است. او حتی یک بار در مصاحبه‌ای تأکید کرده بود که رسانه‌های آلمانی رابطه چندان خوبی با من ندارند و این یک مسئله کلی است چون آنها با بازیکنان خط‌میانی رابطه چندان خوبی ندارند. با این حال اوج دوران بازیگری مهدوی‌کیا در بوندس‌لیگا به زمان حضور او در هامبورگ مربوط می‌شود که البته با عبور از مرز 30 سالگی وی هیچگاه نتوانست بازی‌های خیره‌کننده‌اش را تکرار کند.

به همین دلیل برای مسئولان باشگاه هامبورگ کافی به نظر می‌رسید تا همکاری خود با مهدوی‌کیا را قطع و پیشنهاد تمدید قرارداد به او را ندهند. مهدوی‌کیا پس از تصمیم مسئولان باشگاه هامبورگ آنقدر در فوتبال آلمان شناخته شده بود که با چند پیشنهاد روبه‌رو شود تا اینکه در نهایت به اینتراخت پیوست. نکته جالب توجه اینکه مهدوی‌کیا با این باشگاه قرارداد 3 ساله‌ای را به امضا رساند. تصمیم خوبی بود. او اتفاقاً مبلغ قابل‌توجهی را نیز از این قرارداد به دست آورد، اما تقریباً هیچ چیز طبق پیش‌بینی‌های مهدوی‌کیا پیش نرفت. او در همان سال اول حضورش در اینتراخت دچار مصدومیت شد و نتوانست در اکثر مسابقات، تیمش را همراهی کند.

او در معدود بازی‌هایی که حضور پیدا کرد نیز نتوانست همچون دوران بازیگری‌اش در هامبورگ نمایش چشمگیری داشته باشد و در واقع با دوران اوج خود فاصله گرفته بود. مهدوی‌کیا در واکنش به این مسئله بارها در مصاحبه‌هایش گفته است: «از من در پست دفاع راست استفاده می‌شود در حالی که من هافبک راست هستم و علاقه دارم در پست خودم برای اینتراخت بازی کنم.» با این همه انگار چندان هم دور از ذهن نیست که مهدوی‌کیا به زودی از اینتراخت جدا شود. هرچند که مسئولان این باشگاه هنوز درباره خبر هفته‌نامه کیکر واکنشی از خود نشان نداده‌اند.

موقعیت مهدوی‌کیا در تیم‌ملی

مهدوی‌کیا شرایط دشواری را پشت‌سر می‌گذارد. او پس از حرف و حدیث‌های فراوان توسط علی دایی به تیم‌ملی دعوت نشد. البته این امکان وجود دارد که سرمربی تیم‌ملی از مهدوی‌کیا برای حضور در دور بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی دعوت کند، اما با شرایطی که این بازیکن در تیم باشگاهی‌اش سپری می‌کند، اصلاً بعید نیست که مهدوی‌کیا دیگر در قامت کاپیتان تیم‌ملی ایفای نقش نکند. چه در صورت ادامه مشکلات مهدوی‌کیا در اینتراخت، علی دایی برای دعوت نکردن او به تیم‌ملی می‌تواند دلایل قابل توجهی ارائه دهد.

کیا: شیطنت یک خبرنگار است

مهدی مهدوی‌کیا روز گذشته در واکنش به خبر هفته‌نامه کیکر به همشهری گفت:‌ «به اندازه کافی حرف‌ها و شایعات را شنیده‌ام. اگر قرار بود برابر چنین شایعاتی از خودم ضعف نشان دهم، هرگز نمی‌توانستم در فوتبال حرفه‌ای آن هم در سطح بوندس‌لیگا دوام بیاورم.»
وی همچنین ادامه داد:‌ «این خبر شایعه‌ای بیش نیست و به نظر من شیطنت یک خبرنگار باعث انتشار چنین شایعه‌ای شده است، همین.»

مهدوی‌کیا درباره وضعیت نامعلوم خود برای دعوت شدن به تیم‌ملی تأکید کرد: «وقتی در هامبورگ ذخیره بودم به تیم‌ملی دعوت شدم و در جام‌جهانی بهترین بازی‌هایم را ارائه دادم.  به هرحال تابع تصمیمات کادر فنی تیم‌ملی هستم.»

کد خبر 60519

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز