همشهری آنلاین: وزیر نفت گفت: یک کارگروه ویژه در خصوص تامین سوخت مورد نیاز کشور در فصل سرما در وزارت نفت تشکیل شده است.

به گزارش شانا،‌ سیدمسعود میرکاظمی روز چهارشنبه 8 مهر در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: اگر شرایط برودتی کشور مانند سال گذشته باشد برای تامین سوخت به ویژه گاز مشکلی نخواهیم داشت، اما اگر سرما در حد سال 86 باشد قاعدتا باید سوخت بخش‌هایی را پایین آورده و بیشتر گاز را به شبکه خانگی تزریق کنیم.

وی تصریح کرد: ذخیره‌سازی سوخت مایع برای صنایع پرمصرف در حال انجام است و تمهیداتی انجام شده که حداکثر گاز تولیدی کشور در زمستان به شبکه خانگی تزریق شود.

وزیر نفت با اشاره به برنامه وزارت نفت برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه پارس جنوبی، اظهار کرد: تا اتمام طرح های در دست اجرای پارس جنوبی افزایش تولید گاز از این میدان نخواهیم داشت،‌ بنابراین برای زمستان آتی باید با برنامه ریزی دقیق عمل کنیم.

درخواست بودجه بنزین وارداتی در لایحه متمم بودجه

میرکاظمی در باره تامین بودجه واردات بنزین در 6 ماهه دوم امسال یادآور شد: بودجه بنزین در قالب اصلاحیه لایحه بودجه سال 88 در دولت در دست تهیه است و بزودی به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

وزیر نفت با تکذیب شایعات مطرح شده مبنی بر تغییرات گسترده در وزارت نفت، گفت: تاکنون معاونی در وزارت نفت تغییر نکرده است.

وی در خصوص علت تغییر برخی از مشاوران خود نیز گفت: انتخاب مشاور جزو اختیارات شخصی متعلق به وزیر است.

تمرکز وزارت نفت برای اجرای طرح های پالایشی

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات وزارت نفت برای خودکفایی در تولید بنزین نیز گفت: از ابتدای ورود به وزارت نفت جلسات بسیاری در این زمینه برگزار کرده ایم که ارتقا کمی و کیفی پالایشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های این وزارت خانه است.

وزیر نفت با تاکید بر سرعت اجرای پروژه ستاره خلیج فارس، ادامه داد: در این زمینه پروژه‌هایی که در دست اجرا است در سال‌های 90 و 91 به بهره‌برداری خواهد رسید.

میرکاظمی تصریح کرد: البته برای خودکفایی در بنزین روش‌های دیگری را هم داریم که از جمله برداشت از میعانات به شکل ضربتی است که البته باید بدانیم این شیوه خساراتی به پتروشیمی وارد می‌کند.

کد خبر 91674

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز