دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۳۰
۰ نفر

گروه ورزشی: علی دایی در اولین تجربه مربیگری‌اش در تیم ملی برابر بحرین نتوانست موفق باشد و در پایان تن به شکست یک بر صفر داد.

حالا افشین قطبی با انگیزه‌های کاملا متفاوت روی نیمکت تیم ملی به مصاف بحرین می‌رود. شاید قطبی بی‌میل نباشد انتقام شکست دایی را از بحرینی‌ها و ماچالا بگیرد.هرچند ما خاطره‌ای تلخ‌تر از شکست دایی مقابل بحرین در ذهن داریم. شکست در منامه و حذف تیم ملی ایران از رقابت‌های جام جهانی 2002.

تیم ملی ایران امشب در یکی از دیدارهای تدارکاتی‌اش پیش از جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود. تیمی که هنوز برای صعود به جام جهانی امیدهای بسیاری دارد و راه‌های صعودش را در دیدار با عربستان و پیروزی مقابل این تیم جست‌وجو می‌کند.تیم ملی ایران که نتوانسته تمامی بازیکنان مدنظرش از جمله لژیونرها را به دلیل قرار نداشتن دیدار با بحرین در تاریخ فیفادی در اختیار بگیرد به نظر با مشکلاتی مواجه است.

بر همین اساس حتی تلاش‌های قطبی برای در اختیار گرفتن مهرزاد معدنچی از تیم الاهلی نیز بی‌نتیجه ماند. افشین قطبی قصد داشت طبق هماهنگی به عمل آمده از وجود مهرزاد معدنچی به عنوان تنها لژیونر ایرانی در دیدار مقابل بحرین استفاده کند اما مخالفت باشگاه الاهلی عملا دست قطبی را برای استفاده از لژیونرها خالی گذاشت.

انجام آخرین تمرین تیم ملی

آخرین تمرین تیم ملی دیشب به مدت 40 دقیقه زیرنظر افشین قطبی زیر نور برگزار شد. در این تمرین تمامی بازیکنان تیم ملی حضور داشتند و در غیاب لژیونرها در ورزشگاه ملی بحرین به تمرین پرداختند. دیدار تیم ملی ایران و بحرین امشب در استادیوم ملی بحرین و در ورزشگاه 30هزار نفری این کشور راس ساعت 22 به وقت ایران و 30/23 به وقت بحرین برگزار خواهد شد.

حاج‌صفی، غایب احتمالی تیم ملی

شنبه‌شب دو بازیکن غایب تیم ملی به نام‌های فرزاد آشوبی و محمد نصرتی به بحرین رسیدند. هرچند که به دلیل خستگی و دیر رسیدن به اردو نتوانستند شنبه تمرین کنند و تنها دیروز در تمرین سبک ملی‌پوشان پیش از دیدار با بحرین حضور یافتند. تنها غایب تیم ملی برای دیدار امشب احتمالا احسان حاج‌صفی است که تا ظهر روز گذشته موفق به پرواز به سمت بحرین نشده بود. در رابطه با علت غیبت این بازیکن گفته شد که وی به دلیل خدمت سربازی و مشکلات خروجی نتوانسته به بحرین سفر کند.برخلاف بعضی بازیکنان که از سفر به همراه تیم به سوی بحرین جا ماندند، مهدی تاج بعدازظهر دیروز به صورت جداگانه راهی بحرین شد. نایب‌رئیس فدراسیون از طریق دبی خود را به بحرین رساند.

 نگاه ویژه روزنامه‌های بحرینی به این دیدار

 روز گذشته تقریبا بیشتر روزنامه‌های ورزشی کشور بحرین اخبار ویژه و مهم خود را به دیدار ایران و بحرین اختصاص داده بودند. بیشتر روزنامه‌های بحرینی در گزارش‌های خود به این موضوع پرداخته بودند؛ تیمی که سودای حضور در جام جهانی را در سر دارد باید دیدار با ایران را جدی بگیرد و حتی از سرمربی تیم ملی این کشور خواسته بودند از تمامی ابزارهای خود برای دیدار با ایران استفاده کند تا آنها پیش از دیدار با عربستان آزمونی بسیار جدی را مقابل ایران پشت‌سر بگذارند و با توجه به اینکه ایران 2 بار مقابل عربستان قرار گرفته، بتوانند حداکثر استفاده را از این دیدار تدارکاتی ببرند.

 قطبی: باید با تمام تیم‌های مطرح آسیا بازی کنیم

امشب افشین قطبی سرمربی تیم ملی با وجود آنکه هیچ‌کدام از لژیونرهایش را در دیدار با بحرین در اختیار ندارد اما با اعتماد به نفس بالایی از برتری تیم ایران برابر بحرین حرف می‌زند و نسبت به این بازی و نتیجه‌گیری در آن با نگاهی مثبت سخن می‌گوید.سرمربی تیم ملی در رابطه با دیدار با بحرین گفت: «با وجود آنکه لژیونرها را برای دیدار با بحرین در اختیار نداریم اما به هیچ وجه نگران این بازی نیستم چون همواره اعتقاد داشتم پتانسیل فوتبال ایران با وجود رشد و ترقی فوتبال در کشور بحرین از این تیم بالاتر است و با همین بازیکنانی که در اختیار داریم می‌توانیم بحرین را حتی بدون لژیونرهایمان نیز شکست دهیم.»

افشین قطبی در ادامه از بدقولی مسئولان الاهلی در رابطه با در اختیار گذاشتن معدنچی انتقاد می‌کند و می‌گوید: «پیش از این طبق هماهنگی به عمل آمده قرار بود مهرزاد معدنچی را در اختیار بگیریم اما متاسفانه این موضوع عملی نشد تا ما عملا هیچ لژیونری را در دیدار با بحرین در اختیار نداشته باشیم.»سرمربی تیم ملی در رابطه با شرایط تیم بحرین گفت: «از بازی با بحرین و شرایط این تیم خبر دارم و می‌دانم که حریف ما قصد دارد در یک بازی حساس به مصاف عربستان برود و این بازی دوستانه تاثیر ویژه و به‌ سزایی برای این تیم و همچنین آمادگی روحی و جسمی آنها پیش از دیدار با عربستان دارد.»

سرمربی تیم ملی در رابطه با دیدار عربستان - بحرین گفت: «بحرین بازی حساسی را برابر عربستان پیش‌رو دارد هرچند که من اعتقاد دارم شانس عربستان برای پیروزی بر بحرین بیشتر است چون بحرین از دید من ضعیف‌تر از عربستان است. ضمن آنکه از نتایج قبلی تیم ملی بحرین بی‌خبرم.»

قطبی در پایان خاطرنشان ساخت: «مسلما بازی تدارکاتی نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت یک تیم دارد و ما برای آنکه یکی از شانس‌های قهرمانی در جام ملت‌های آسیا باشیم باید با تمام تیم‌های مطرح آسیا بازی کنیم.»

 ماچالا: باید از مسابقه با ایران نهایت استفاده را ببریم

 میلان ماچالا، سرمربی تیم ملی بحرین در پایان تمرین روز گذشته در مورد دیدار تدارکاتی تیمش برابر تیم ملی ایران گفت: «مسلما ما باید بیشترین استفاده را از دیدار  مقابل ایران ببریم. مسلما این دیدار ما را در بهترین شرایط قرار خواهد داد تا بازیکنان‌ پیش از دیدار با عربستان به مرز آمادگی کامل برسند و بتوانند مقابل یکی از قدرت‌های آسیا برای رسیدن به جام جهانی تلاش کنند.»

وی در ادامه در رابطه با تیم ملی ایران گفت: « ایران همواره یکی از بهترین تیم‌ها و قدرت‌های آسیا بوده و ستاره‌هایی را در اختیار دارد که از لحاظ تکنیکی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند. ضمن آنکه بازیکنان ایرانی از فیزیک خوبی بهره می‌برند به همین دلیل قطعا بازی سخت و درگیرانه‌ای را از دو تیم شاهد خواهیم بود.»ماچالا از دلایل انتخاب ایران برای انجام بازی تدارکاتی پیش از دیدار با عربستان می‌گوید: «قدرت ایران و شباهت سبک بازی ایران و عربستان از دلایل اصلی و مهمی بودند که تصمیم گرفتیم بازی با تیم ملی ایران را پیش از دیدار با عربستان برگزار کنیم.»

کد خبر 89126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز