‌پیروزی مقابل استقلال اهواز باعث شد تا دوباره آرامش به اردوی سپاهان بازگردد.

البته امیر قلعه‌نویی از اینکه بعد از دو برد تیمش در لیگ برتر، ملی‌پوشانش را در تمرینات در اختیار نداشته ناراحت است و نسبت به برخی از برنامه‌ریزی‌ها گلایه دارد.سرمربی سپاهان هرچند از وضعیت این تیم در جدول رده‌بندی و روند امتیازگیری زردپوشان راضی نیست ولی معتقد است که تیمش از لحاظ تاکتیکی به شرایط ایده‌آل نزدیک شده است. قلعه‌نویی در مورد آخرین وضعیت سپاهان و مسائل مختلف دیگر با فوتبال ایران گفت‌وگو کرد.

  • از شرایط فعلی سپاهان راضی هستید؟

سئوال شما را باید در دو بخش جواب بدهم؛ از لحاظ امتیازگیری و شرایطی که در جدول داریم راضی نیستم ولی از لحاظ تاکتیکی باید بگویم که سپاهان زیبا فوتبال بازی می‌کند و البته کارشناسان هم که نظرشان نسبت به ما برتر است، باید در این مورد نظر بدهند. ما در این 4 بازی 31 کرنر زدیم و اکثرا درصد مالکیت توپ به نفع سپاهان بوده و معتقدم که لیاقت‌ داشتیم که بیشتر امتیاز بگیریم. از لحاظ گردش توپ و ایجاد موقعیت به شرایط خوبی رسیده‌ایم و فکر می‌کنم در آینده بهتر از این شویم.

  • به نظر شما سپاهان چه ضعفی دارد؟

هیچ تیمی بدون ضعف نیست ولی ما تلاش می‌کنیم تا شرایط بهتر شود. در 4 بازی 4 گل زده‌ایم و 4 گل خورده‌ایم که این آمار نگران‌کننده است. در ضمن این را هم باید بگویم در دو مسابقه‌ای که برنده شدیم، ملی‌پوشان ما از اردو رفتند و با این شرایط مشکلاتی برای ما به وجود آوردند. به هرحال ما بعد از هر بازی نقاط ضعف و قوت را آنالیز می‌کنیم و احتیاج داریم که تمامی بازیکنان را در اختیار داشته باشیم ولی متاسفانه این شرایط مهیا نشد.

  • کادر فنی و مسئولان استقلال اهواز پس از باخت به سپاهان به شدت از عملکرد داوری انتقاد کردند. در این مورد صحبت می‌کنید؟

فیلم بازی موجود است و کارشناسان و مردم می‌توانند قضاوت کنند. واقعا نمی‌دانم کدام یک از گل‌های ما ایراد داشت. درضمن باید بگویم که گل استقلال اهواز آفساید بود و اخراج هادی عقیلی هم تصمیم اشتباهی بود.

  • آنها حتی به این موضوع معترض بودند که چرا داوران مسابقه همراه با تیم سپاهان در یک هتل بودند.

من تا حالا به این مسائل برخورد نکرده‌ام و علاقه‌ای هم ندارم در این مورد صحبت کنم چون به جامعه داوری توهین می‌شود.

  • در قسمتی از حرف‌هایتان به غیبت ملی‌پوشان اشاره کردید که مشکلاتی را برای شما به وجود می‌آورند. آیا نسبت به برنامه‌های تیم ملی معترض هستید؟

خیر. من هیچ اعتراضی ندارم و به هرحال همه باید با این شرایط کنار بیایند ولی دیدار ایران و بحرین در تقویم فیفا نبود و دیدید که لژیونرها هم اجازه نداشتند تا به اردوی تیم‌ملی بیایند و فکر می‌کنم به تیم ملی توهین شد. بهتر است به دنبال کیفیت باشیم نه کمیت و اگر قرار باشد این شرایط ادامه داشته باشد باشگاه‌ها ضرر خواهند کرد. به نظر من بازی با بحرین هیچ سودی برای فوتبال ما نداشت و شنیده‌ام که محمدرضا خلعتبری که در ذوب‌آهن مهره تاثیرگذاری به شمار می‌رود، مصدوم شده است. در ضمن اگر قرار است برای تیم ملی مسابقه تدارکاتی در نظر بگیریم، بهتر است که همه چیز در عرض 48 ساعت یا 72 ساعت تمام شود نه اینکه بازیکنان یک هفته در اردو باشند تا باشگاه‌ها ضرر ببینند.

  • با توجه به مصدومیت نویدکیا، آیا قصد ندارید یک بازیکن را که خصوصیات بازی‌اش شبیه به محرم است، به تیم اضافه کنید؟

محرم یک بازیکن وزنی و فنی برای سپاهان محسوب می‌شود که در بین هافبک‌های ایران یکی از استثناها بوده است. ما منتظر بازگشت او هستیم و احتیاجی هم نیست که جایگزین بیاوریم. در ضمن در خط هافبک، بازیکنان توانمندی مثل جمشیدیان، خیری، کریمیان، حاج‌صفی و ... را در اختیار داریم.

  • می‌گویند شما از عملکرد هادی عقیلی انتقاد کرده‌اید و او هم ناراحت شده است.

به هرحال این شایعات را یک عده از دوستان می‌سازند، درست مثل بحث جادوگر. بعضی‌ها می‌خواهند امیر قلعه‌نویی را خراب کنند و من زیاد به این مسائل توجه نمی‌کنم. من مدت‌ها سکوت کرده‌ام و در مورد حرف بعضی از آقایان که گفتند سپاهان بیش از حد هزینه کرده است واکنشی نشان ندادم ولی بهتر است الان در این مورد حرف‌هایم را بزنم تا خیلی از مردم واقعیت‌ها را بدانند. ما 12 بازیکن را کنار گذاشتیم و به جای آن 6 بازیکن وزنی و فنی آوردیم ولی بعضی از دوستان می‌خواهند ذهنیت‌ها را عوض کنند.

اگر به هرکدام از این 12 بازیکن 200 میلیون می‌دادیم هزینه آنها دو میلیارد و چهارصد میلیون می‌شد ولی ما 7 بازیکن عالی آوردیم که حتی جمع قراردادهای آنها به دو میلیارد و چهارصد میلیون نمی‌رسد. این یک کار فنی و مدیریتی بوده و ما بیشتر به دنبال کیفیت بودیم و نتیجه‌اش هم این شد که حالا خیلی‌ها بیشتر از گذشته به سپاهان توجه می‌کنند.

  • وضعیت ابراهیم توره چطور است؟

شرایط او نسبتا خوب است ولی باید با جو سپاهان بیشتر آشنا شود.

  • صمد مرفاوی چند روز پیش در مصاحبه‌ای گفت که پارسال پس از 4 هفته 4 امتیاز داشتیم ولی الان 8 امتیاز گرفته‌ایم. در مورد صحبت‌های او چه نظری دارید؟

از من فقط در مورد سپاهان سئوال کنید.

  • در مورد انتخاب سعیدلو به عنوان رئیس سازمان تربیت‌بدنی چه صحبتی دارید؟

من زمانی که علی‌آبادی ریاست سازمان را برعهده داشت و در حالی که خیلی‌ها سکوت کرده بودند حرف‌هایم را زدم. به هرحال باید از زحمات ایشان تشکر کرد و این را هم باید بگویم که هر مدیری نقطه‌ضعف‌های خودش را دارد و البته نقاط قوتی هم دارد. از آقای سعیدلو که در این چند سال عضو هیات‌مدیره پرسپولیس بوده خواهش می‌کنم که فوتبال را به دست فوتبالی‌ها بدهد.

برخی افراد با استفاده از سیاست وارد ورزش شده‌اند و البته با نیت خدمت آمدند ولی چون با فضای ورزش خصوصا فوتبال آشنا نیستند، نمی‌توانند به فوتبال کمک کنند. از رئیس جدید سازمان تربیت‌بدنی می‌خواهم که فوتبال را به دست فوتبالی‌ها بسپارد.

کد خبر 89342

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز