کریم اعظمی: هرچند صمد مرفاوی از بازگشت زودهنگام استقلال به تهران و عدم انجام بازی‌های تدارکاتی در ترکیه ناراحت است ولی او امیدوار است که تا شروع لیگ و با انجام چند بازی دوستانه تیمش را آماده دیدار حساس و پرحاشیه مقابل سپاهان اصفهان کند.

 این مسابقه در اولین هفته لیگ برگزار خواهد شد و مرفاوی باید مقابل دوست صمیمی‌اش امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد. استقلالی‌ها پس از بازگشت از ترکیه یک روز استراحت کردند و تمرینات این تیم روز گذشته در دو نوبت صبح و عصر در ورزشگاه دستگردی پیگیری شد. نکته قابل توجه کاهش فشار تمرینات بدنسازی در جلسات تمرینی روز گذشته بود و بازیکنان با غیبت راینر کرافت که مرخصی 5روزه گرفته است نفس راحتی کشیدند.

 البته او تا چند روز دیگر به تمرینات بازمی‌گردد و این خبر چندان خوشایندی برای آبی‌پوشان نیست که از تمرینات بدنسازی متنفرند. استقلال عصر امروز در اولین بازی تدارکاتی خود مقابل میلاد تهران قرار خواهد گرفت تا شاگردان مرفاوی مقابل یک تیم دسته دومی محک بخورند. حریف استقلال منتخبی از بازیکنان زیر 23 سال تهران است که سرمربیگری آن را یعقوب وطنی سرمربی سابق شیرین‌فراز برعهده دارد.

باید قلعه‌نویی را غافلگیر کنیم

این روزها هیچ چیز برای مرفاوی مهم‌تر از این نیست که به فکر بازی حساس تیمش مقابل سپاهان باشد. او با اعتماد امیررضا واعظ آشتیانی و در حالی که بعضی از اعضای هیات‌مدیره مخالف سرمربی‌شدنش بودند هدایت استقلال را برعهده گرفت و به خوبی می‌داند که در هفته‌های اول شکست مقابل امیر قلعه‌نویی اتفاق بدی برای خودش و البته مدیرعامل باشگاه خواهد بود. هرچند قلعه‌نویی از لحاظ تجربه نسبت به مرفاوی برتری دارد ولی سرمربی استقلال امیدوار است که با توجه به در اختیار داشتن مهره‌های باتجربه و همچنین استفاده از شرایط میزبانی 3 امتیاز این مسابقه را بگیرد هرچند که آبی‌پوشان در این مسابقه از حضور تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی محروم هستند.

مهم‌ترین اتفاق اما در مورد تمرینات تاکتیکی استقلال، تغییر سیستم تیم نسبت به فصل گذشته است. امیر قلعه‌نویی در میان انتقادهای شدید از تفکراتش، هیچ وقت حاضر نشد سیستم 2-5-3 را کنار بگذارد ولی با جدایی او استقلال با این سیستم خداحافظی خواهد کرد. اریش روته‌مولر پیرمرد آلمانی هم به عنوان کمک مرفاوی، تاکتیک‌های مختلف برای استفاده از دفاع 4 نفره را در اردوی ترکیه به سرمربی استقلال گوشزد کرد و آبی‌ها در فصل جدید با سیستم جدیدی وارد مسابقات خواهند شد.

مهم‌ترین نگرانی مرفاوی قبل از بازی اول مقابل سپاهان شناخت امیر قلعه‌نویی از استقلال است به همین دلیل او همراه با روته‌مولر تمرینات متفاوتی را برای استقلالی‌ها در نظر گرفته و بعضی مواقع در جلسات فنی اهمیت این مسابقه را به شاگردانش تاکید می‌کند. او در آخرین کلاس توجیهی که در ترکیه برگزار شد خطاب به بازیکنان استقلال گفت: «برای ما خیلی مهم است که لیگ را خوب شروع کنیم و اگر سپاهان را در اولین بازی ببریم مطمئن باشید که از همان ابتدا صدرنشین لیگ خواهیم شد. البته باید به این موضوع هم فکر کنیم که قلعه‌نویی سال قبل در بین ما بوده و از استقلال شناخت دارد. به همین دلیل باید او را غافلگیر کنیم. از شما هم می‌خواهم که روی تمرینات تاکتیکی
 به خوبی تمرکز کنید تا عقب نمانیم.»

تکذیب مدیرعاملی انصاری در استقلال

در روزهای گذشته شایعات مختلفی در مورد انتخاب امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل فعلی استقلال به عنوان رئیس سازمان تربیت‌بدنی مطرح شد و او هم یکی از گزینه‌هایی است که فقط رسانه‌ها از آنها نام می‌برند. شایعه شده که با حضور واعظ در سازمان تربیت‌بدنی، علی انصاری عضو هیات‌مدیره استقلال به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب خواهد شد ولی او این موضوع را تکذیب می‌کند.

انصاری می‌گوید: «از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و اینکه آیا آقای واعظ‌آشتیانی نامزد ریاست سازمان تربیت‌بدنی شده‌اند یا نه، در حیطه وظایف من نیست. ضمن اینکه هیچ صحبتی با من نشده و این موضوع را تکذیب می‌کنم. من در حال حاضر در فدراسیون دوچرخه‌سواری به عنوان سرپرست منصوب شده‌ام و مشغول به کار هستم.» وی تاکید می‌کند: «شان اداره ورزش را باید حفظ کرد و همه باید حقوق یکدیگر را بدانند. در حال حاضر مهندس علی‌آبادی ریاست ورزش کشور را برعهده دارد و درست نیست که برخی روزنامه‌ها با نظریه‌پردازی اخباری را منتشر کنند.»

رینالدو و جان‌واریو جریمه می‌شوند

استقلالی‌ها در شرایطی اردوی ترکیه را پشت‌سر گذاشتند که رینالدو و فابیو جان‌واریو پس از مدت‌ها غیبت در تمرینات، فقط 3 و 2 جلسه با استقلال تمرین کرده‌اند. مدیرعامل آبی‌پوشان هم قبلا گفته بود که در صورت طولانی شدن غیبت آنها، جریمه‌ای برای این
دو نفر در نظر گرفته خواهد شد. غلامحسین مظلومی سرپرست استقلال در این مورد می‌گوید: «مدیرعامل باشگاه اعلام کرده بود که بازیکنان در صورت غیبت در تمرینات هر روز یک میلیون تومان جریمه خواهند شد که جان‌واریو و رینالدو نیز براساس تشخیص واعظ آشتیانی بابت این غیبت‌ها جریمه خواهند شد. در ضمن آنها از لحاظ بدنی نسبت به دیگر بازیکنان در سطح پایین‌تری قرار دارند که تمرینات ویژه‌ای برایشان در نظر گرفته شده است.»

جباری این هفته امضا می‌کند

 مجتبی جباری شماره 8 استقلال هم پس از کش و قوس‌های فراوان، به احتمال زیاد تا چند روز دیگر قراردادش را با این تیم تمدید خواهد کرد. جباری در مورد مبلغ قرارداد و کاهش 20 درصدی این مبلغ اختلافاتی با باشگاه استقلال داشت ولی مدیر برنامه‌های او در جلساتی که با مدیرعامل استقلال برگزار کرده به نتایج مثبتی رسیده است و این بازیکن به زودی قراردادش را تمدید خواهد کرد. آخرین اخبار حاکی از آن است که استقلالی‌ها برای یک فصل به جباری مبلغی حدود 430 میلیون تومان پرداخت خواهند کرد.

شکایت سپاهان از جباری

چالش 2 باشگاه سپاهان و استقلال همچنان ادامه دارد. در این میان سپاهانی‌ها که مدتی پیش از واعظ آشتیانی به دلیل مصاحبه علیه امیر قلعه‌نویی شکایت کرده بودند این بار قصد دارند از مجتبی جباری هم شکایت کنند. این بازیکن چند روز پیش در مصاحبه‌ای به شدت از امیر قلعه‌نویی انتقاد کرد و همین موضوع باعث شده تا سپاهان جباری را به کمیته انضباطی بکشاند. البته مسئولان این باشگاه اصفهانی هنوز خبر شکایت از جباری را تایید  یا تکذیب نکرده‌اند.

کد خبر 85790

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز