کریم اعظمی: استقلال تهران تا چند روز پیش به دلیل حضور کم بازیکنانش در تمرینات، سوژه اصلی رسانه‌ها بود.

 ولی اضافه شدن چند بازیکن از جمله رضا عنایتی، سیاوش اکبرپور و امیرحسین صادقی شرایط را برای تیم آبی‌پوش پایتخت تغییر داد تا استقلالی‌ها با نفرات بیشتری تمرین کنند. به گفته سرمربی استقلال با اضافه‌شدن دو یا سه بازیکن دیگر فهرست نفرات این تیم تکمیل خواهد شد. این درحالی است که وضعیت مجتبی جباری و فابیو جان‌واریو در این تیم مبهم است و آرش برهانی و خسرو حیدری به دنبال بازی کردن در خارج از ایران هستند.

تمرین در دو نوبت

استقلالی‌ها روز گذشته در دو نوبت تمرین کردند. تمرین نوبت صبح ساعت 10 در ورزشگاه دستگردی انجام شد و تمامی مربیان در این تمرین حاضر بودند. تمرین فقط اختصاص به کارهای استقامتی و هوازی داشت که تمامی تمرینات زیرنظر راینر کرافت مربی بدنساز آلمانی استقلال انجام شد. نکته قابل توجه غیبت فرهاد مجیدی و امیرحسین صادقی در این تمرینات بود، ضمن اینکه استقلالی‌ها در نوبت عصر هم تمرینات تاکتیکی را در ورزشگاه دستگردی پشت‌سر گذاشتند.

برهانی در انتظار پیشنهاد فرانسوی‌ها

آرش برهانی، مهاجم استقلال در انتظار پیشنهاد یک تیم فرانسوی است تا به صورت رسمی با آنها مذاکره کند. در حال حاضر دو تیم اماراتی خواهان جذب برهانی هستند ولی او تمایل دارد فصل آینده در اروپا بازی کند. چند روز پیش بود که یک تیم روسیه‌ای هم برای جذب برهانی به مدیر برنامه‌های این بازیکن پیشنهاد داد ولی مبلغ پیشنهادی این تیم پایین بود و پیشنهاد روسیه‌‌ای‌ها رد شد.

مدیر برنامه‌های برهانی با یک تیم فرانسوی در حال مذاکره است و قرار است تا آخر این هفته پیشنهاد رسمی این باشگاه ارائه شود تا برهانی با فرانسوی‌ها مذاکره کند. این در حالی است که او یک فصل دیگر با استقلال قرارداد دارد و جدایی‌اش منوط به رضایت این باشگاه خواهد بود. بحث پیوستن برهانی به یک تیم فرانسوی در حالی مطرح شده که پیشنهاد مالی تیم مورد نظر حتی از پیشنهاد مالی تیم‌های ایرانی کمتر است. از طرفی مبلغ بالایی که در فرانسه بابت مالیات می‌گیرند بسیار زیاد است و باتوجه به اینکه انتقال برهانی به لیگ این کشور از لحاظ مالی برای این بازیکن سودی نخواهد داشت، شاید در  نهایت این موضوع منتفی شود.

حیدری: شماره 2 برای صادقی

خسرو حیدری، هافبک راست استقلال فعلا در تمرینات این تیم حاضر نشده و به دلیل حضور در تیم ملی مشغول استراحت است. حیدری با اشاره به این موضوع می‌گوید: «من جزو ملی‌پوشان استقلال هستم و برای غیبت در تمرینات با مدیریت باشگاه صحبت کردم. فعلا باید استراحت کنم و زمان حضورم در تمرینات مشخص نیست.»

وی در پاسخ به این سئوال که آیا فصل آینده هم در استقلال می‌مانی، تاکید می‌کند: «یک سال دیگر قرارداد دارم ولی اگر پیشنهاد خوبی داشته باشم از استقلال جدا می‌شوم، البته به شرطی که این پیشنهاد به اندازه‌ای ارزش داشته باشد که از استقلال بروم.»حیدری در مورد بازگشت امیرحسین صادقی به استقلال و اینکه می‌گویند او پیراهن شماره دو را می‌خواهد، تاکید می‌کند: «مشکلی بابت این موضوع ندارم و شماره 2 را به صادقی می‌دهم. اگر او این شماره را بخواهد من هم یک شماره دیگر را برمی‌دارم و حساسیتی به این موضوع ندارم.»

مرفاوی علیه مولر

بحث اختلاف صمد مرفاوی با اریش روته مولر از زمانی که این مربی آلمانی با استقلال تهران قرارداد بست، آغاز شد و این موضوع همچنان ادامه دارد. چند روز پیش بود که روته مولر در مصاحبه‌ای عنوان کرد که به صورت تمام‌وقت نمی‌تواند در کنار استقلال باشد و حالا حرف‌های این مربی آلمانی با واکنش صمد مرفاوی همراه است.

سرمربی استقلال می‌گوید: «من هم صحبت‌های او را نشنیدم و از نوع قرارداد این مربی با باشگاه استقلال اطلاعی ندارم ولی تا جایی که می‌دانم روته مولر باید به عنوان مربی در کنار ما باشد و همین روزها به تمرینات اضافه شود.» مرفاوی در خصوص حضور کرافت مربی بدنساز آلمانی در استقلال می‌گوید: «به نظر من او مربی خوبی است و از نظر دانش فنی در سطح قابل‌قبولی قرار دارد. کرافت تمرینات بدنسازی مناسبی را انجام داد و در روزهای آینده با او بیشتر هماهنگ خواهیم شد.»

مرفاوی در خصوص شرایط فعلی استقلال می‌گوید: «تمرینات ما از شنبه به صورت جدی شروع شد و قبل از آن مهم‌ترین هدف‌مان دور هم جمع شدن بازیکنان بود هرچند که برخی از آنها با باشگاه مشکلات اداری داشتند که خوشبختانه حل شد و امیدوارم در چند روز آینده رینالدو و فابیو جان‌واریو هم به تمرینات اضافه شوند.»

مرفاوی در پاسخ به این سئوال که آیا غیبت برخی از بازیکنان استقلال در روزهای گذشته موجه بوده است مبهم حرف می‌زند:‌ «شاید غیبت عده‌ای موجه بوده و شاید هم نبوده است. ولی بهتر بود آنها در این مورد زودتر به ما اطلاع می‌دادند ولی به هر حال همه چیز تمام شده است.»

سرمربی استقلال در پاسخ به این سئوال که فکر می‌کنید از عنوان قهرمانی این تیم در فصل گذشته دفاع کنید، تاکید می‌کند: «باتوجه به شرایط فعلی تیم و بازیکنانی که جذب کرده‌ایم
به آینده استقلال در لیگ برتر خوش‌بین هستم. البته قهرمانی سال گذشته کار ما را سخت می‌کند ولی هدف ما تکرار این عنوان است و پس از آن روی لیگ قهرمانان آسیا و سپس جام حذفی تمرکز خواهیم کرد.»

منیعی: به خاطر مجیدی رفتم

میثم منیعی چند روزی در تمرینات استقلال شرکت کرد ولی به یکباره از این تیم جدا شد. هرچند شایعات مختلفی در خصوص قرارگرفتن اسم این بازیکن در فهرست فروش استقلال به وجود آمد ولی خودش تاکید می‌کند که قصد ماندن در این تیم را ندارد. او ابتدا در مورد پیوستنش به مس کرمان می‌گوید: «من هنوز با مس قرارداد داخلی امضا نکرده‌ام و یک پیشنهاد بسیار خوب از پرسپولیس دارم. البته تفاهم‌‌نامه‌ای بین دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امضا شده که از یکدیگر بازیکن نگیرند ولی واعظ آشتیانی موافقت کرده که به پرسپولیس بروم. فعلا در این مورد تصمیم خاصی نگرفته‌ام اما امیدوارم مجبور نکنند که
به پرسپولیس بروم.»

منیعی در مورد دلایل جدایی‌اش از استقلال می‌گوید:‌ «تنها عامل جدایی من فرهاد مجیدی است اتفاقاتی را در این مدت دیدم که اگر زودتر متوجه آنها می‌شدم استقلال را ترک می‌کردم. متاسفانه مجیدی نفوذی در استقلال پیدا کرده که به این تیم ضربه خواهد زد. البته با درایتی که واعظ آشتیانی دارد می‌تواند همه چیز را جمع کند. عامل جدایی پیروز قربانی هم فرهاد مجیدی بود. من فکر می‌کردم مجیدی دوست من است ولی رفتار او نشان داد که بعضی‌ها به خاطر فوتبال به برادرشان هم رحم نمی‌کنند. حتی چندین بار به گوش من هم رسید که این بازیکن خبرچین است اما واکنشی نشان ندادم.»

منیعی، مرفاوی را هم مورد انتقاد قرار می‌دهد: «به نظرمن او نمی‌تواند حاشیه‌ها را جمع کند. من آنقدر بزرگ شده‌ام که مرفاوی از نیمکت‌نشینی‌ام در استقلال هراس دارد و خدا را شکر می‌کنم که این موضوع را زود متوجه شدم. سال گذشته خیلی سختی کشیدم اما مرفاوی حرف و عملش یکی نبود. او در ابتدا گفت تو نفر اول جناح چپ ما هستی و یک روز بعد گفت اگر بازی نکردی نباید اعتراض کنی. همین صحبت‌های او من را از استقلال جدا کرد و فکر می‌کنم که مرفاوی آدم صادقی نیست و باید جواب هواداران استقلال را بدهد.»

کد خبر 84479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز