دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: مدیرعامل باشگاه استقلال پیش از سفر به ترکیه به دیدار علی‌آبادی رفت.

 تا در این ملاقات درباره آخرین مسائل باشگاه با وی به گفت‌وگو بپردازد.او پس از این جلسه گفت: « نشست بسیار مفیدی بود و پیرامون مسائل مختلف باشگاه استقلال صحبت شد. علی‌آبادی نیز نگاه مثبتی نسبت به استقلال و پرسپولیس دارد و درصدد است که مشکلات هر دو باشگاه برطرف شود.»

وی افزود:‌ «من نیز برنامه‌ها و سایر مسائل مربوط به باشگاه استقلال را مطرح کردم، به‌خصوص در زمینه مسائل مالی نیز بحث‌هایی مطرح شد که علی‌آبادی با بیشتر آنها موافق بود. علی‌آبادی همچنین قول پرداخت پاداش قهرمانی استقلال را به باشگاه داد که این مسئله به باشگاه استقلال کمک زیادی خواهد کرد.»

مدیرعامل باشگاه استقلال تهران اما درباره علت غیبت جان واریو در اردوی ترکیه گفت: «این بازیکن شنبه ایمیلی به باشگاه استقلال فرستاده و دلیل غیبت خود را شرایط جوی نامناسب در برزیل و لغو پروازها عنوان کرده است.

من نیز از طریق اینترنت شرایط آب و هوایی برزیل را بررسی کردم که کاملا مشخص است به دلیل بارندگی و رعدوبرق، وضعیت جوی در برزیل و به‌خصوص در سائوپائولو نامناسب است. جان‌واریو اطلاع داده که در نخستین فرصت و با نخستین پرواز خود را به استانبول و اردوی ترکیه می‌رساند.»وی در خصوص احتمال جریمه جان واریو افزود: «درباره غیبت‌های غیرموجه، او و سایر بازیکنان ملزم به پرداخت جریمه هستند.»

واعظ‌آشتیانی درباره وضعیت مجتبی جباری نیز گفت:‌ «جباری بازیکن آزاد است و باشگاه استقلال نمی‌تواند برای او تعیین تکلیف کند، به هر حال شنبه با مجتبی جباری تلفنی صحبت کردیم و مذاکرات مقدماتی را انجام دادم  اما باتوجه به اردوی استقلال در ترکیه، دور نهایی مذاکرات برای تمدیدقرارداد مجتبی جباری به پس از بازگشت استقلال از اردوی ترکیه موکول شد.»

 سفر واعظ به ترکیه

مدیرعامل باشگاه استقلال صبح دوشنبه (امروز) راهی ترکیه شد تا در اردوی آبی‌پوشان حضور یابد. در سفر به ترکیه، رینالدو و بیژن کوشکی نیز مدیرعامل استقلال را همراهی خواهند کرد. این دو بازیکن به دلیل بیماری و مشکل مالیاتی نتوانستند همراه سایر استقلالی‌ها به ترکیه بروند.

در این بین رینالدو پرویی که در نخستین روز پس از بازگشت به ایران راهی بیمارستان شده بود، پس از 3 روز بستری‌شدن در بیمارستان آتیه و گذراندن دوران نقاهتش از بیمارستان مرخص شد.

نگرانی مرفاوی از غیبت بازیکنان

مرفاوی، سرمربی استقلال پس از گذشت سه روز از برپایی اردوی این تیم در ترکیه ضمن ابراز رضایت از شرایط اردوی استقلال گفت: «از جمعه گذشته وارد کمپ تمرینی شدیم، به همین دلیل تمرین جمعه سبک بود اما از روز شنبه به صورت جدی تمرین می‌کنیم؛ صبح‌ها روی کارهای قدرتی و استقامتی تمرکز کردیم و تمرینات عصر بیشتر تاکتیکی است.»

سرمربی استقلال در خصوص اهداف تمرینی‌اش در ترکیه اظهار داشت: «باید همزمان هر دو فاکتور را پیش ببریم. هم آمادگی بدنی را افزایش دهیم و هم تاکتیک‌ها را مرور کنیم. قبل از آمدن به ترکیه چند بازیکن مصدوم هم داشتیم ولی حالا شرایط روز به روز بهتر می‌شود وجدی‌تر تمرین می‌کنیم.»

صمد مرفاوی در رابطه با مشکلات خود در اردوی ترکیه گفت:‌ «مسلما تنها نگرانی من و سایر اعضای کادر فنی بازیکنان غایب ما هستند. بی‌تردید با تکمیل بازیکنان در اردو تیم ما کامل‌تر می‌شود و ما بهتر می‌توانیم به اهداف خود در این اردو برسیم. تمام بازیکنان تصمیم گرفتند که کار را  به بهترین شکل پیش ببریم و این نقطه قوت کار ماست. بازیکنان در چند مدت اخیر همکاری خوبی با من و سایر اعضا داشتند و کاملا در اختیار مربیان هستند.»

صمد مرفاوی در پایان گفت: «ما سه هدف در بازی‌های دوستانه خواهیم داشت. اول برای آمادگی بیشتر، دوم شناخت نفرات و سوم مرور تاکتیک‌های جدید تیمی. قطعا این سه مورد مسائلی هستند که در بازی‌های دوستانه به دنبال تحقق آنها هستیم و مسلما باتوجه به قرار گرفتن در دوران بدنسازی، نتیجه بازی‌ها اهمیت چندانی ندارد.»

فیلم بازیکنان عراقی و سوری در اختیار مرفاوی

از آنجا که یکی از چهار بازیکن خارجی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا باید از میان بازیکنان آسیایی باشد، تلاش مسئولان استقلال برای جذب بازیکن آسیایی آغاز شده و از طریق تعدادی از مدیربرنامه‌ها فیلم بازی دو عراقی و یک بازیکن سوری در اختیار مرفاوی قرار گرفته است. قرار است مرفاوی فیلم بازی‌های این سه بازیکن عراقی و سوری را تماشا کند و در صورت تایید هرکدام از آنها، مقدمات حضورشان در تهران فراهم شود.

احتمال دیدار  استقلال و بشیکتاش

استقلال احتمالا بازی دوم تدارکاتی خود را مقابل بشیکتاش قهرمان  ترکیه به سرمربیگری مصطفی دنیزلی برگزار می‌کند.مرفاوی و دنیزلی مربیان دو تیم با برگزاری دیدار دوستانه موافق هستند اما هنوز زمان دقیق این بازی مشخص نیست. در صورتی که برنامه‌های تمرین دو تیم هماهنگ باشد این بازی شنبه هفته آینده برگزار می‌شود.تیم استقلال سه‌شنبه هفته جاری در اولین بازی تدارکاتی‌اش به مصاف تیم نفتچی باکو می‌رود.

کد خبر 85376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز