کریم اعظمی: یکشنبه‌شب مکالمه تلفنی صمد مرفاوی با امین نوروزی فیزیوتراپ استقلال، خبرهای ناخوشایندی را برای سرمربی آبی‌ها به همراه داشت.

 او با نگرانی‌ خاصی در مورد وضعیت فابیو جان‌واریو و مجتبی جباری از نوروزی سئوال کرد که در نهایت جواب تلخی را شنید: «مصدومیت مجتبی جدی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم و نمی‌تواند مقابل سپاهان بازی کند. فابیو هم همچنان باید در بیمارستان بستری باشد و از او هم در این بازی نمی‌توانیم استفاده کنیم.»

 تا چند روز پیش همه چیز برای مرفاوی خوب پیش می‌رفت، خصوصا زمانی که جباری پس از تمدید قرارداد به تمرینات اضافه شد و جان‌واریو هم کیلوهای اضافی وزنش را نسبت به روزهای ابتدایی حضورش در تمرین استقلال کمتر می‌کرد. همه چیز اما به یک‌باره برای سرمربی استقلال تغییر کرد و حالا غیبت دو هافبک بازیساز آبی‌ها، بدترین خبر برای مرفاوی محسوب می‌شود.

جباری و جان‌واریو در شرایطی به این مسابقه نمی‌رسند که دیگر هافبک‌های استقلال مثل رینالدو، روانخواه، کیانوش رحمتی و حتی فرهاد مجیدی قدرت بازیسازی آنها را ندارند و این موضوع مشکلات مرفاوی را در خط هافبک بیشتر خواهد کرد. البته گفته می‌شود کادر پزشکی استقلال در تلاش است تا شرایط حضور جباری را در بازی روز جمعه فراهم کند تا حداقل مشکلات مرفاوی کمتر شود.

غیبت فابیو و جباری اما خبر خوشحال‌کننده‌ای برای امیر قلعه‌نویی محسوب می‌شود. او   همیشه در بازی‌های حساس تمرکز زیادی روی خط هافبک تیم خودش و همچنین حریف دارد و به طور حتم غیبت مهره‌های کلیدی استقلال خبر خوشایندی برای قلعه‌نویی است. او در این مسابقه از 5 هافبک در خط میانی استفاده خواهد کرد، هرچند که غیبت محرم نویدکیا در این دیدار هم برای قلعه‌نویی خبر بدی است.

 نگرانی مرفاوی

اختلاف‌های قلعه‌نویی و واعظ آشتیانی در روزهای اخیر به شدیدترین حد ممکن رسید تا آنها روز یکشنبه علیه یکدیگر به کمیته انضباطی شکایت کنند. بعید به نظر می‌رسد که این چالش‌ها به زودی به پایان برسد. محمدرضا ساکت مدیرعامل سپاهان در آخرین اظهارنظر خود اعلام کرده که این باشگاه با هیچ باشگاه دیگری در لیگ برتر مشکل ندارد و معتقد است که رعایت موازین اخلاقی در سپاهان به عنوان یک اصل به حساب می‌آید. هدف مدیرعامل سپاهان آرام کردن جو این تیم و از بین بردن تنش‌های اخیر بین قلعه‌نویی و واعظ آشتیانی است و جالب اینجاست که ساکت این بار موازی با خواسته‌های قلعه‌نویی حرکت نمی‌کند.

مدتی پیش بود که باشگاه سپاهان با صدور بیانیه‌ای به شدت علیه آشتیانی موضع گرفت اما حالا ساکت برخلاف ایده‌های قلعه‌نویی حرکت می‌کند تا شاید در آستانه این بازی حساس اوضاع را کمی تغییر دهد. در طرف مقابل اما مرفاوی سیاست سکوت در پیش گرفته و به طور حتم هرگونه اظهارنظر در خصوص چالش قلعه‌نویی و واعظ، دردسرهای زیادی را برای سرمربی استقلال به وجود خواهد آورد. هرچند او نمی‌تواند حرف‌هایش را رسانه‌ای کند ولی مرفاوی از اوضاع کنونی استقلال در روزهای اخیر به شدت نگران است که این موضوع به چالش‌های رسانه‌ای قلعه‌نویی و واعظ آشتیانی مربوط می‌شود.

مرفاوی روز یکشنبه در یک محفل خصوصی با ابراز نگرانی از حاشیه‌های چند روز اخیر گفت: «استقلال به اندازه کافی مشکل و حاشیه دارد و ما در آستانه بازی با سپاهان به آرامش احتیاج داریم که متاسفانه چنین چیزی در اردوی تیم ما دیده نمی‌شود. به نظر من دعوای آشتیانی و قلعه‌نویی در نهایت به ضرر من تمام می‌شود و دوست ندارم این وضعیت ادامه پیدا کند . آن هم در حالی که ما باید روز جمعه مقابل سپاهان قرار بگیریم.»

قلعه‌نویی: ازباخت متنفرم

امیر قلعه‌نویی پس از جدایی از استقلال با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دیگر قصد ندارد در مورد این باشگاه صحبت کند ولی قابل پیش‌بینی بود که او قول خود را عملی نکند. البته قلعه‌نویی معتقد است که اگر واعظ آشتیانی علیه او مصاحبه نمی‌کرد، سکوت خود را ادامه می‌داد. سرمربی سپاهان در این خصوص می‌گوید: «همه می‌دانند که چند ماه پیش گفتم دیگر نمی‌خواهم در مورد استقلال حرف بزنم ولی بعضی مواقع اگر سکوت کنم، ذهنیت‌های منفی در موردم درست می‌شود و بهتر است حرف‌هایم را بزنم تا مردم به واقعیت‌ها پی ببرند.

الان هم که بحث به شکایت کشیده، من هیچ مشکلی ندارم و حاضرم در کمیته انضباطی حرف‌هایم را بزنم.» قلعه‌نویی بدون اینکه اسم واعظ آشتیانی را به زبان بیاورد، ادامه می‌دهد: «30 سال است که در این فوتبال هستم ولی در چند ماه اخیر اتفاقاتی را دیدم که برایم خنده‌دار و تعجب‌آور است. واقعا متاسفم که مدیران توانمندی مثل دادکان، مصطفوی، فتح‌الله‌زاده و ... بیرون گود هستند و بعضی افراد که از فوتبال سر درنمی‌آورند در باشگاه‌ها مدیریت می‌کنند.  با این شرایط بهتر است که زیاد در مورد برخی مسائل صحبت نکنیم چون خودمان را خسته می‌کنیم.»

قلعه‌نویی در پاسخ به این سئوال که شکست دادن استقلال چقدر برای شما مهم است، تاکید می‌کند: «برای من بازی با استقلال با دیگررقابت ها  هیچ فرقی ندارد. من همیشه از باخت بدم می‌آید و معتقدم شکست حتی از زهر هم تلخ‌تر است و در این مسابقه هم تلاش می‌کنم تا سپاهان برنده از زمین بیرون بیاید. البته فراموش نکنید با شکست سپاهان یا استقلال لیگ تمام نخواهد شد و مهم آن است که چه تیمی در پایان فصل جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.»

 وضعیت مبهم عنایتی

روند تمرینات استقلال در روزهای اخیر نشان می‌دهد که مرفاوی قرار است از زوج رضا عنایتی و آرش برهانی در خط حمله استفاده کند که با این شرایط سیاوش اکبرپور روی نیمکت منتقل خواهد شد. بازی کردن عنایتی اما در هاله‌ای از ابهام قرار دارد چرا که هنوز ITC او از سوی فدراسیون فوتبال امارات صادر نشده و همین موضوع باعث نگرانی مرفاوی شده است. باشگاه استقلال از فدراسیون فوتبال درخواست کرده که هرچه زودتر این مشکل را برطرف کند تا عنایتی در دیدار با سپاهان تیمش را همراهی کند.

کد خبر 86996

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز