سه‌شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۵:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از شکست مقابل استقلال تهران، تمرینات زردپوشان اصفهانی در ورزشگاه قدیمی آرارات پیگیری می‌شود.

 آنها که در هفته اول مقابل یکی از مدعیان جدی قهرمانی قرار گرفتند، روز شنبه باید در یک بازی سخت دیگر مقابل مس کرمان قرار بگیرند که رویارویی امیر قلعه‌نویی با پرویز مظلومی در نوع خودش جالب‌توجه خواهد بود.

قلعه‌نویی جمعه‌شب یک بازی حیثیتی را با شکست پشت‌سر گذاشت و البته برای برطرف کردن ناراحتی و عصبانیتش راهی جز این نداشت که بعد از پایان بازی بگوید: «با یک برد به هیچ تیمی جام نمی‌دهند، مهم این است که آخر فصل چه تیمی جام قهرمانی را بالای سر می‌برد.»

البته صحبت‌های سرمربی سپاهان توسط صمد مرفاوی که در کنفرانس مطبوعاتی خودش را شاگرد قلعه‌نویی قلمداد کرده بود بی‌جواب نماند و سرمربی آبی‌ها روز دوشنبه گفت: «جوجه را آخر پاییز می‌شمارند.»

برای قلعه‌نویی هفته‌های ابتدایی لیگ سال گذشته هم بسیار بد آغاز شد تا جایی که استقلال تهران با مربیگری او تا رده هفدهم سقوط کرد تا شایعات مختلفی درخصوص برکناری این مربی شنیده شود. قلعه‌نویی اما آن زمان در مصاحبه‌ای اعلام کرد که استقلال را قهرمان لیگ خواهد کرد و این اتفاق در آخرین هفته و به شکلی باورنکردنی عملی شد تا امیر، استقلال را برای دومین بار قهرمان ایران کند. او حالا با سپاهان یک آزمون سخت دیگر را تجربه می‌کند و پس از شکست مقابل مرفاوی و واعظ‌آشتیانی، نگران بازی روز شنبه است.

امیر که در بازی با استقلال از سیستم موردعلاقه‌اش 2-5-3 استفاده کرد فعلا تصمیمی برای تغییر سبک بازی سپاهان ندارد و در تمرینات چند روز اخیر فقط نقاط ضعف بازیکنانش را در بازی با استقلال به آنها گوشزد کرده و امیدوار است که در دیدار مقابل مس همه چیز طبق خواسته‌های او پیش برود.

قلعه‌نویی علیه تیم ملی

قبل از شروع فصل قابل پیش‌بینی بود که قلعه‌نویی در سپاهان با مشکلات زیادی مواجه شود که یکی از آنها به حضور ملی‌پوشان این تیم در تمرینات تیم ملی و تیم امید مربوط می‌شود. سپاهانی‌ها قبل از شروع فصل با جذب سیدجلال حسینی و مهدی رحمتی تعداد ملی‌پوشان خود را نسبت به سال‌های گذشته بیشتر کردند که البته این اتفاق از زاویه‌ای دیگر به هیچ عنوان برای قلعه‌نویی خوشایند نیست.

چند روزی است که تمرینات سپاهان در غیاب 7 بازیکن پیگیری می‌شود. در حال حاضر عقیلی، حسینی، رحمتی و رحمان احمدی در اردوی بزرگسالان حضور دارند و احسان حاج‌صفی، طلبه و شیروند همراه با تیم امید به اوکراین رفته‌اند. از بین این 7 نفر عقیلی، حسینی، حاج‌صفی و رحمتی از مهره‌های کلیدی قلعه‌نویی محسوب می‌شوند و او مجبور است تمرینات تیمش را بدون این بازیکنان ادامه دهد. اتفاق بدتر اما برای قلعه‌نویی این است که 4 بازیکن ملی‌پوش سپاهان روز جمعه به اردوی این تیم ملحق خواهند شد یعنی فقط یک روز قبل از دیدار حساس مقابل مس کرمان.

با این شرایط سرمربی سپاهان به هیچ عنوان نمی‌تواند برنامه‌های تاکتیکی‌اش را با حضور بازیکنان کلیدی این تیم پیگیری کند. برای او در این شرایط دو راه بیشتر وجود ندارد، یا اینکه ملی‌پوشان سپاهان را نیمکت‌نشین کند که این شرایط شاید منجر به شکست دوباره زردها شود یا آنها را در ترکیب اصلی قرار دهد و با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت که ملی‌پوشان سپاهان سه روز پس از انجام یک بازی ملی، عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش بگذارند.

هرچند قلعه‌نویی بارها در مصاحبه‌های خود از مهم بودن منافع تیم ملی صحبت کرده است ولی او هم مثل خیلی از مربیان لیگ برتری از برنامه‌های تیم ملی چندان راضی نیست. قلعه‌نویی در گفت‌وگو با نزدیکانش تاکید کرده که در این شرایط و پس از برگزاری هفته اول لیگ برتر، دلیلی نداشت تیم ملی به بوسنی برود و حالا که این بازی ترتیب داده شده، بهتر بود که حداقل در ایران برگزار می‌شد. قلعه‌نویی که به شدت نگران وضعیت تیمش است، حتی در محفلی خصوصی گفته که کاش تیمش یک بازیکن ملی‌پوش هم نداشت تا قبل از هر بازی با تمامی نفراتش تمرین می‌کرد.

عذرخواهی باشگاه نانت فرانسه از سپاهان

قلعه‌نویی پس از شکست مقابل استقلال از اینکه مهاجمان تیمش فرصت‌های گلزنی را به راحتی از دست دادند ناراحت بود و در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که باید فکری به حال خط حمله تیمش کند. البته به نظر می‌رسد که با بازگشت ابراهیم توره به ایران تا حدودی نگرانی‌های سرمربی سپاهان کمتر شود هرچند که توره به هیچ عنوان مهاجم
قابل اعتمادی نیست و همین موضوع باعث شده که قلعه‌نویی به فکر جذب یک مهاجم برزیلی یا آرژانتینی باشد.

روز گذشته اما سایت رسمی باشگاه سپاهان در مورد آخرین وضعیت توره خبر داد که او با باشگاه نانت فرانسه قرارداد امضا کرده بود ولی در نهایت این تیم فرانسوی با اطلاع از این موضوع که توره با سپاهان قرارداد رسمی امضا کرده است، از تیم اصفهانی به صورت رسمی عذرخواهی کرد. به گفته سپاهانی‌ها توره با اغفال یک آژانس نقل و انتقالات به نانت فرانسه پیوسته بود ولی مسئولان این باشگاه پس از چند روز متوجه شدند که او با تیم سپاهان قرارداد امضا کرده و با این شرایط پرونده حضورش در نانت بسته شده است.

با پیگیری‌های روابط بین‌الملل باشگاه سپاهان، خبر پیوستن این مهاجم سنگالی به نانت سوم آگوست به گوش مسئولان باشگاه اصفهانی رسید که پس از مکاتبات سپاهانی‌ها با تیم فرانسوی، مدیران این باشگاه از قرارداد رسمی توره با سپاهان مطلع شدند و ضمن عذرخواهی بابت جذب این بازیکن اعلام کردند که پرونده حضور توره در نانت بسته شده است. با این شرایط به نظر می‌رسد که این مهاجم آفریقایی تا چند روز دیگر وارد ایران شود.

البته جریمه سنگینی در انتظار توره خواهد بود چراکه سپاهانی‌ها قبل از عقد قرارداد به او گفته بودند که در صورت غیبت‌های غیرموجه روزی 2 میلیون تومان جریمه خواهد شد و به گفته رئیس هیات‌مدیره سپاهان، توره تا امروز مبلغی حدود 70 میلیون تومان از قراردادش کسر شده است.

کد خبر 87548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز