سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۹
۰ نفر

کریم اعظمی: امیر قلعه‌نویی همچنان برای رسانه‌ها سوژه جالب‌توجهی است.

او با اینکه پرافتخارترین مربی لیگ برتر محسوب می‌شود، اما همیشه حرف‌وحدیث‌هایی در موردش وجود دارد. البته قلعه‌نویی به گفته خودش به این حاشیه‌ها عادت کرده و حساسیت خاصی نسبت به مسائلی که در مورش مطرح می‌شود، ندارد. امیر که روز شنبه پرسپولیس را در یک بازی حساس شکست داد حالا باید مقابل استقلال قرار بگیرد و باتوجه به شکست بازی رفت، حالا این مسابقه برای قلعه‌نویی جنبه انتقامی دارد. سرمربی سپاهان در مورد آخرین وضعیت تیمش و مسائل مختلف دیگر با همشهری گفت‌وگو می‌کند.

  • بهتر است ابتدا دیدگاه خود را در مورد بازی با پرسپولیس بگویید.

با توجه به شرایط نامساعد آب‌وهوایی، هر دو تیم عملکرد خوبی داشتند. به نظر من یکی از تاکتیکی‌ترین و بهترین بازی‌های لیگ را دیدم و معتقدم که پرسپولیس با آمدن کاشانی و کرانچار پیشرفت کرده است. البته این را هم بگویم که تیم ما از فرصت‌ها به خوبی استفاده نکرد و وقتی فیلم را آنالیز کردیم، دیدیم که پرسپولیسی‌ها فقط پنج توپ روی دروازه‌ ما آوردند که یک گل زدند و دو پنالتی هم گرفتند. من از شاگردانم بابت از دست دادن فرصت‌ها ناراضی‌ام.

  • چرا اینقدر به داوری اعتراض داشتید؟

داور پنج اشتباه بزرگ به ضرر ما داشت. گل پرسپولیس آفساید بود، یکی از پنالتی‌ها درست نبود، خطای پنالتی روی بهمن طهماسبی گرفته نشد، معمارزاده با توپ به داخل دروازه‌ رفت ولی گل اعلام نشد و در نهایت خطای دروازه‌بان پرسپولیس روی بازیکن ما کارت زرد داشت و معمارزاده با گرفتن این کارت باید از زمین اخراج می‌شد. من فقط خواستم به آنهایی که علیه سپاهان تبلیغات منفی می‌کنند بگویم که اشتباهات داوری همیشه وجود دارد. گاهی به ضرر یک تیم و گاهی هم به سود آن تیم.

  • شما گفتید که برنامه 90 علیه سپاهان تبلیغات منفی می‌کند. فکر نمی‌کنید بدبینانه به موضوع نگاه کردید؟

من همیشه از برنامه 90 و عادل فردوسی‌پور حمایت کرده‌ام ولی انتظار دارم که تمامی صحنه‌ها را پخش کند تا این موضوع هم مشخص شود که سپاهان از اشتباهات داوری فقط سود نمی‌برد.

  • قبول دارید سپاهان با توجه به اینکه پرسپولیس دو ضربه پنالتی را از دست داد، خوش‌شانس بود؟

پنالتی اول که درست نبود. در ضمن چرا شما این را نمی‌گویید که ما نزدیک به 10 موقعیت گل را از دست دادیم و از لحاظ درصد مالکیت توپ هم برتری داشتیم. اگر از آن موقعیت‌ها استفاده می‌کردیم کار به اینجا کشیده نمی‌شد.

  • انگیزه شما مقابل پرسپولیس خیلی زیاد است. این‌طور نیست؟

من برای پرسپولیس به عنوان یک تیم پرطرفدار احترام زیادی قائلم ولی باور کنید که برای هر بازی انگیزه دارم. من حتی در بازی‌های دوستانه یا حتی زمانی که خودمان بازی می‌کنیم هم دوست ندارم بازنده باشم.

  • خیلی‌ها سپاهان را شانس اول قهرمانی می‌دانند. نظر شما چیست؟

کار ما تازه شروع شده است و بابت شکست دادن پرسپولیس هم دیگر حق نداریم خوشحالی کنیم. تیم ما پتانسیل قهرمانی دارد ولی مدعیان دیگری هم هستند که رقیبان ما به شمار می‌آیند.

  • برخی پرسپولیس و استقلال را مدعی نمی‌دانند. نظر شما چیست؟

نظر من مخالف این عده است. آنها تحت هر شرایطی مدعی هستند.

  • در بازی استقلال و پیکان باز هم از سوی عده‌ای از تماشاگران استقلال تشویق شدید و همین موضوع دوباره حاشیه‌هایی را به وجود آورد.

هواداران استقلال به من لطف دارند ولی من در برنامه 90 حرف‌هایم را زدم. بهتر است تماشاگران استقلال روی تیم‌ خودشان تمرکز کنند و صمد مرفاوی و بازیکنان را تشویق کنند. صمد رفیق و همکار من است و امیدوارم در کارش موفق باشد.

  • باز هم این موضوع عنوان شد که شما در بازی استقلال و پیکان به عده‌ای از هواداران خط داده‌اید. در این مورد نظرتان چیست؟

آنهایی که چنین مسائلی را عنوان می‌کنند را به خدا واگذار می‌کنم. من الان در سپاهان مربیگری می‌کنم، تیمی که یکی از قطب‌های فوتبال ایران است. هفت سال است در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد، در‌حال حاضر صدرنشین است و تیم باشخصیتی محسوب می‌شود. چه دلیلی دارد به استقلالی‌ها خط بدهم؟ من همین حالا چهار پیشنهاد داخلی و خارجی دارم ولی تنها هدفم موفقیت سپاهان است و به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنم.

  • از باخت استقلال خوشحال می‌شوید؟

من یک استقلالی هستم و فکر نمی‌کنم استقلالی‌ها از باخت تیم مورد علاقه‌شان خوشحال شوند. البته آنها رقیب سپاهان برای قهرمانی هستند و نتایج این تیم برای ما مهم است ولی اصلا به فکر باخت فلان تیم نیستم و این‌طور نیست که از باخت استقلال خوشحال شوم. من فقط به تیم خودم فکر می‌کنم و اگر خودمان امتیازها را جمع کنیم، دیگر نتایج سایر تیم‌ها برایمان مهم نیست.

  • به مربیگری در خارج از ایران فکر می‌کنید؟

بستگی به شرایط دارد. من سال قبل از ازبکستان پیشنهاد داشتم ولی به خاطر فرزندانم که در شرایط سنی حساسی هستند ترجیح دادم در ایران بمانم.

  • کمی هم در مورد تیم ملی صحبت کنید. بعد از باخت به اردن انتقادها از قطبی به اوج رسید، نظر شما چیست؟

این وضعیت تقصیر آقایانی است که نگذاشتند که ما کارمان را انجام دهیم و باید بگویم که ما را فدای جریانات سیاسی کردند. به نظر من نیت انتقاد مهم است و به هیچ عنوان نباید به دنبال تخریب باشیم و این کار قشنگ نیست.

  • خیلی‌ها از وعده و وعیدهای قطبی انتقاد می‌کنند. نظر شما چیست؟

در این مورد باید خود آقای قطبی صحبت کند ولی نظر من این است که تیم ملی فوتبال باکیفیتی ارائه نمی‌دهد. فوتبال تیم ملی طراوت و شادابی ندارد و در آسیا هم پنجم هستیم. به نظر من کمیته فنی باید تشکیل جلسه بدهد و در این زمینه کار کارشناسی شود.

  • اگر شما سرمربی تیم ملی بودید، ایران به جام جهانی می‌رفت؟

فوتبال این‌طور نیست که خیلی راحت قول بدهیم ولی معتقدم فوتبال با مربی حرف می‌زند. من سال قبل با استقلال تا رده هفدهم سقوط کردم ولی همان موقع گفتم که قهرمان می‌شویم چون به کیفیت تیمم ایمان داشتم. روزی که از تیم ملی رفتم اول آسیا بودیم ولی حالا پنجم هستیم.

کد خبر 96455

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز