شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۰۸
۰ نفر

ناصر قراگزلو: آرش برهانی آقای گل لیگ هشتم در این فصل نیز خودش را مدعی اول عنوان آقای گلی می‌داند.

برهانی در بین صحبت‌هایش به این نکته هم اشاره می‌کند که استقلال در لیگ نهم برخلاف سایر قهرمانان لیگ سنت‌شکنی خواهد کرد.

آرش برهانی پس از بازگشت از ترکیه به سئوالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • گویا در ترکیه نتوانستید به اهداف کامل خود دست پیدا کنید.

هر روز در ترکیه 3 نوبت تمرین کردیم اما شرایط خاص اجازه نداد تمرینات تاکتیکی‌مان را به شکل دلخواه انجام دهیم به همین دلیل بیشتر به تمرینات بدنسازی پرداختیم.

  • چه عاملی باعث شد در ترکیه تمرینات تاکتیکی انجام ندهید؟

محل اردوی ما آب‌وهوای بدی نداشت اما مه شدید اجازه نمی‌داد اطراف‌مان را ببینیم، شاید باور نکنید اما ما در برخی مواقع نمی‌توانستیم فاصله بیشتر از یک متری خودمان را ببینیم. به همین دلیل بازی‌های دوستانه ما لغو شد و  باعث  شد که در ترکیه فقط بدویم و تمرکزمان را به تمرینات بدنسازی معطوف کنیم.

  • ظاهرا فشار بدنسازی زیاد، اعتراض بازیکنان استقلال را   به همراه داشته.

نه، هیچکس به تمرینات بدنسازی در ترکیه اعتراضی نداشت. فشار در طول دوران بدنسازی امری طبیعی است. در زمان قلعه‌نویی نیز در ترکیه بازیکنان‌مان روزی 12 کیلومتر می‌دویدند.

  • اما گفته شد که بازیکنان استقلال از نوع تمرینات کرافت آلمانی شدیدا ناراضی بودند و به او اعتراض کردند.

مربیان بدنساز به دلیل نوع کارشان چندان در بین بازیکنان محبوب نیستند اما حقیقتا هیچکس به کرافت در طول اردو اعتراض نکرد و همه با وجود سختی تمریناتش از او راضی بودند. چون تمرینات او علمی و به روز بود ضمن آنکه قبل از هر تمرینی، آن را برای بازیکنان توضیح می‌داد به همین دلیل نیز درک متقابل و خوبی بین بازیکنان و این مربی آلمانی به وجود آمده بود.

  • سال قبل در برخی مقاطع انتقادهای زیادی از وضعیت بدنی بازیکنان استقلال شد. در این فصل هم شاهد چنین موضوعی خواهیم بود؟

فشار بدنی و تمرینات بدنسازی ما در ترکیه پایان یافت و در فرصت باقیمانده تا لیگ، بیشتر تمرکزمان بر انجام کارهای تاکتیکی‌ خواهد بود. سال قبل به دلیل وقفه‌های زیاد و لیگ فرسایشی، فشار بدنی زیادی به بازیکنان ما وارد شد اما مطمئنم مشکلات سال قبل برای ما تکرار نخواهد شد و خوشبختانه نوع تمرینات کرافت با وجود دشواری هیچ بازیکنی را خسته نمی‌کرد.

  • چه تفاوتی بین تمرینات فصل قبل قلعه‌نویی و مرفاوی در طول اردوی ترکیه دیدی؟

به نظر من هر مربی سبک و سیاق خاص خود را در مربیگری دارد اما نکته مهم تمرینات ترکیه، خواست و انگیزه بالای بازیکنان بود. در اردوی ترکیه میل به تکرار قهرمانی در بین بازیکنان ما موج می‌زد.

  • اما تاکنون هیچ تیمی در بین قهرمانان فصول گذشته نتوانسته قهرمانی‌اش را تکرار کند.

ما امسال سنت‌شکنی خواهیم کرد و بر این موضوع که یک تیم نمی‌تواند در دو فصل متوالی قهرمان لیگ شود خط بطلان می‌کشیم. امسال صمد مرفاوی قهرمانی فصل قبل را تکرار خواهد کرد.

  •  آیا  با اضافه شدن عنایتی، حس رقابت بیشتری بین مهاجمان به وجود آمده؟

دقیقا. رقابت در این فصل بین مهاجمان استقلال بیشتر شده اما نکته جالب این است که با وجود رقابت بیشتر، رفاقت‌ها هم بیشتر شده است.

  • اضافه شدن چند مهاجم جدید از جمله سیدصالحی و رضا عنایتی تو را نگران کرده است؟

اصلا. من همیشه از رقابت لذت می‌برم و به هیچ‌وجه نگران جایگاه خودم نیستم چون مطمئنم مرفاوی حق هیچ بازیکنی را به بازیکن دیگر نمی‌دهد.

  • برخی معتقدند که مرفاوی نمی‌تواند در بعد فنی موفقیت قلعه‌نویی را تکرار کند.

من فکر می‌کنم مرفاوی حالا تجربه لازم را برای سرمربیگری و موفقیت در استقلال به دست آورده است و توانسته این خودباوری را در میان بازیکنانش نیز ایجاد کند. من مطمئنم که او   می‌تواند قهرمانی فصل گذشته را تکرار کند.

  • قبل از اردوی ترکیه بحث ترانسفر تو جدی بود اما حالا ظاهرا این موضوع کاملا منتفی شده است؟

دیگر به ترانسفر شدن فکر نمی‌کنم چون احساس می‌کنم مرفاوی و باشگاه به من احتیاج دارند جدا از آن حضور در لیگ قهرمانان آسیا، تیم ملی و تکرار قهرمانی آن‌قدر به من انگیزه داده که دیگر به جدایی فکر نکنم.

  • استقلال در چه پست‌هایی کمبود بازیکن دارد؟

با جذب بازیکنان جدید من فکر می‌کنم استقلال از  دروازه تا خط حمله با انبوهی از بازیکنان خوب در تمام پست‌ها مواجه است و به نظر من استقلال، امسال یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های چند فصل اخیر خود را  در اختیار دارد.

  • مدعی یا مدعیان اصلی قهرمانی را چه تیم‌هایی می‌دانی؟

به نظر من استقلال، ذوب‌آهن، سپاهان و پرسپولیس 4 مدعی اصلی قهرمانی هستند.

  • اما فکر نمی‌کنی از لحاظ جذب ستاره و بازیکنان ملی‌پوش، سپاهان مدعی اول قهرمانی باشد؟

سپاهان بسیار خوب بسته شده اما از حالا نمی‌توان یک تیم را مدعی اول قهرمانی دانست ضمن آنکه فراموش نکنید سال قبل هم چند تیم مدعی اول قهرمانی بودند اما در نهایت استقلال قهرمان شد.

  • فکر می‌کنی عنوان آقای گلی را تکرار کنی؟

سال قبل را واقعا مدیون هافبک‌های استقلال بودم اما باور کنید تمام حواسم به تکرار عنوان آقای گلی نیست چون موفقیت استقلال برایم از هر موضوعی مهم‌تر است.

کد خبر 85710

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز