شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تیم ملی فوتبال کشورمان پس از شکست تحقیر آمیز مقابل تیم ملی بحرین، 14 شهریور در دیداری تدارکاتی مقابل تیم ملی ازبکستان به یک تساوی امید بخش و روحیه ساز دست یافت

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان که خود را برای مسابقات مقدماتی جام ملت‌های 2011 قطر و دیدار 23 آبان مقابل تیم ملی فوتبال اردن آماده می‌کند، شامگاه شنبه در دیداری دوستانه مقابل تیم ملی ازبکستان به تساوی بدون گل دست یافت.

در این دیدار که به قضاوت راوشان ایرماتوف  داور ازبکستانی و در حضور 10 هزار تماشاگر در ورزشگاه تاشکند برگزار شد، دو تیم علیرغم ارائه یک بازی پربرخورد و درگیرانه نتوانستند قفل دروازه ها را باز کنند.

تیم ازبکستان که در نیمه اول با اخراج اودیل احمدوف 10 نفره بازی می کرد در نیمه دوم با احتیاط بیشتری حملات خود را روی دروازه ایران طراحی کرد و در مجموع رحمتی در درون دروازه روز آرامی را پشت سر گذاشت.

در مقابل افشین قطبی با به میدان فرستادن آرش برهانی و مجتبی زارع فشار حملات خود را بر خط میانی و دفاع ازبکستان افزایش داد تا از سرعت برهانی در کنار حرکات تکنیکی شجاعی برای رسیدن به دروازه ازبکستان بهره بگیرد.

تیم ملی در نیمه دوم با وجود دوندگی و حرکت از کناره‌ها به دلیل تمرکز مدافعین ازبکستان و نداشتن قدرت تمام کنندگی، کمتر در عبور از دفاع پرتعداد تیم میزبان  و ایجاد فرص‌های گلزنی موفق بود.

در این نیمه هرچند گردش توپ در اکثر دقایق این دیدار در اختیار بازیکنان تیم ملی بود ولی حملات تیم ملی ضرب لازم برای رسیدن به دروازه حریف را نداشت.

در اواسط این نیمه مجتبی زارع نیز با دریافت کارت قرمز از سوی داور از زمین مسابقه اخراج شد تا دو تیم در تعداد بازیکنان اخراجی نیز با یکدیگر برابر شوند.

تیم ملی در دقایق پایانی این دیدار فوتبال روانتری را به نمایش گذاشت و نشان داد حضور بازیکنان لژیونر تاثیر بسزایی در روند کلی بازی تیم ملی دارد و غیبت این نفرات نظیر دیدار با بحرین، تیم ملی را بسیار آسیب پذیر و شکننده می‌کند.

ملی پوشان ایران با کسب نتیجه تساوی درخاک ازبکستان به یک نتیجه امید بخش برای روزهای آینده دست یافتند تا شکست تلخ منامه را تاحدودی درخاطره ها کمرنگ کنند و با امیدواری بیشتری به دنبال روزهای بهتری برای فوتبال کشور باشند.  

کد خبر 89655

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز