گروه ورزشی: افشین قطبی که چندی پیش از سوی برخی رسانه‌ها به دلیل سفرهای متعدد خود به دبی مورد انتقاد شدید قرار گرفت، ترجیح داد در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، دیدار پرسپولیس مقابل سایپا را از نزدیک تماشا کند.

 وی در تازه‌ترین واکنش‌های خود درباره تیم ملی گفته است که بازیکنان خوب و باکیفیت را به طور حتم به تیم ملی دعوت خواهد کرد. در همین حال اظهارنظر خداداد عزیزی که چندی پیش در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های ورزشی تاکید کرد: «یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال قصد داشت از من باج بگیرد.» واکنش شدید نایب رئیس فدراسیون فوتبال را به همراه داشته است.

قطبی: درهای تیم ملی به روی بازیکنان خوب باز است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: «درهای تیم ملی به روی تمام بازیکنان شایسته باز است.»افشین قطبی در حاشیه دیدار پرسولیس و سایپا در خصوص حضورش در ورزشگاه‌ها اظهارداشت: «در بازی‌های مختلف در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شوم و در این خصوص به اهدافم رسیدم. در بازی پرسپولیس و سایپا هم تا حدود زیادی به اهداف خود رسیدم.» وی ادامه‌داد: «نام بازیکنانی که انتخاب شده‌اند را نمی‌توانم اعلام کنم و باید منتظر بمانید تا فهرست تیم ملی به صورت رسمی اعلام شود.»

قطبی خاطرنشان کرد: « در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شوم تا بتوانم عملکرد همه بازیکنان را
زیر نظر داشته باشم.» زمانی که در ورزشگاه حضور پیدا می‌کنم در مورد یک تیم خاص صحبت نمی‌کنم چون نگاهم به فوتبال ایران باید نگاهی کلی باشد.»

وی در مورد بازی تیم‌های پرسپولیس و سایپا عنوان کرد: «بازی خوبی بود و نکته‌های مفیدی از آن برداشت کردم. خوشحال شدم که باز هم هواداران پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی دیدم، همان‌طور که هواداران سایر تیم‌ها را در شهرستان‌ها می‌بینم.» سرمربی تیم ملی اظهار داشت: «با هیچکس مشکل ندارم و به دنبال ساخت یک تیم ملی پرقدرت و موفق برای ایران هستم.» وی در رابطه با انتقاد از بازی‌های تدارکاتی تیم ملی تصریح کرد: «ایسلند تیمی اروپایی است. تیم ملی بوسنی هم یک تیم اروپایی است و نمی‌توان گفت که حریف ساده‌ای است.»

تاج: سعیدلو به قرارداد قطبی انتقاد ندارد

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در مورد شایعه‌ نارضایتی رئیس سازمان تربیت‌بدنی از نحوه عقد قرارداد با سرمربی تیم ملی گفت: «سعیدلو انتقادی به فدراسیون درباره قرارداد قطبی نداشته است.»مهدی تاج درباره شایعاتی مبنی بر انتقاد سازمان تربیت بدنی به نحوه قرارداد قطبی با فدراسیون فوتبال عنوان کرد: «تا به حال 5 جلسه را با رئیس سازمان تربیت‌بدنی برگزار کرده‌ایم؛ اگر چنین چیزی صحت داشت، سعیدلو شخصا این مسائل را مطرح می‌کرد.»

وی در مورد اعلام اسامی نفرات تیم ملی فوتبال ایران برای دیدار با ایسلند تاکید کرد: «جلساتی را با قطبی برگزار کردیم و قرار شد سرمربی تیم ملی پس از ارزیابی بیشتر بازیکنان  اسامی را تا روز دهم آبان اعلام کند.» تاج تاکیدکرد: «برای رسیدن به جام ملت‌های آسیا باید اردن را هم در ایران و هم در کشور خودش شکست دهیم تا صعودمان به این مسابقات قطعی شود.» مهدی تاج در پاسخ به این سئوال که آیا شما از عملکرد تیم ملی بزرگسالان رضایت دارید یا خیر، گفت: «افشین قطبی کار خود را خوب انجام می‌دهد، تیم ملی برگرفته از لیگ است، سطح لیگ ما از نظر فنی همین است که شما می‌بینید و از نظر فنی برتر از لیگ‌های دیگر نیست.»

وی افزود: «به نظر من باید یک‌سری بازیکن جدید وارد تیم ملی شوند، شما بازیکنان دهه 50 فوتبال کشور را نگاه کنید، آن دهه خیلی قوی‌تر بود ولی حالا باید تلاش کنیم. در مجموع ما راضی هستیم اما من از تیم‌های پایه خیلی راضی‌ترم.»

تغییر ساعت بازی ایران و اردن

در پی درخواست افشین قطبی و رایزنی بین‌المللی فدراسیون فوتبال و موافقت فدراسیون فوتبال اردن و کنفدراسیون فوتبال آسیا، ساعت بازی ایران و اردن تغییر کرد. افشین قطبی به منظور حضور بیشتر تماشاگران در بازی ایران و اردن از فدراسیون فوتبال خواست تا با انجام رایزنی، مقامات کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال اردن را مجاب به تغییر ساعت بازی ایران و اردن از ساعت 15 به 18 کند که پس از این درخواست، فدراسیون فوتبال توانست نظر موافق AFC و فدراسیون فوتبال اردن را جلب کند تا بازی بیست و سوم آبان در ساعت 18 و زیرنور ورزشگاه آزادی برگزار شود.

در همین راستا بازی ایران و ایسلند هم از ساعت 15 به ساعت 18 تغییر داده شد. ساعت‌های پیشنهادی پیش از شروع مسابقات از سوی هر فدراسیون برای بازی‌هایی که آن فدراسیون میزبان است، مطرح می‌شود که بعد از تصویب AFC تغییر آن منوط به اخذ موافقت تیم میهمان و AFC است. ساعت 15 برای برگزاری بازی ایران و اردن در زمان مربیگری علی دایی به AFC اعلام شده بود اما قطبی برای سهولت حضور تماشاگران درخواست تغییر ساعت این بازی را ارائه کرد.

واکنش فدراسیون

این اولین‌بار نیست که خداداد عزیزی با اظهارات جنجالی‌اش موجی از واکنش‌ها در میان اهالی فوتبال را ایجاد می‌کند. وی سال گذشته ضمن درگیری با یک خبرنگار محرومیت سنگینی برای خود رقم زد. اما روحیه او با کمترین تغییر همراه بوده است. وی در تازه‌ترین اظهارات جنجالی‌اش یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال را نشانه رفته است.

وی چندی پیش در مصاحبه‌ای ادعا کرد که یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال از او درخواست رشوه کرده است.عزیزی گفته بود این مقام مسئول به من گفته بود در صورت پرداخت نکردن پورسانت کاری می‌کنم که از فوتبال محو شوی. البته عزیزی نام این مقام مسئول را بر زبان نیاورده بود. اما مسئولان فدراسیون فوتبال به شدت از خداداد عزیزی دلخور هستند و حتی این احتمال وجود دارد که مرد جنجالی فوتبال ایران یک بار دیگر با محرومیت سنگینی از سوی کمیته انضباطی روبه‌رو شود. چه این‌بار خداداد عزیزی به موضوع عجیبی اشاره کرده است.

موضوعی که مهدی تاج روی آن حساسیت نشان داده و تاکید کرده است: «خداداد عزیزی باید نام آن مسئول را ببرد و در غیر این صورت حرف‌های او قابل پیگرد قانونی است. تا زمانی که عزیزی از کسی نام نبرده است این اتهام مجموعه فدراسیون فوتبال را در برمی‌گیرد.» در همین راستا علی کفاشیان تاکید می‌کند: «هر فردی مسئول حرف‌های خود است و خداداد عزیزی نیز بابت این اتهام باید در کمیته انضباطی پاسخگو باشد.»

کد خبر 93500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز