گروه‌ ورزشی: خداداد عزیزی که یکی از منتقدان همیشگی افشین قطبی و البته منتقدان سنتی مربیان تیم ملی بوده، روز گذشته در پی شکست تیم ملی ایران مقابل اردن مصاحبه تندی در خصوص عملکرد قطبی انجام داد.

عزیزی با اشاره به نتایج و بازی‌های ضعیف تیم ملی گفت: «می‌گوییم قهرمان جام‌ملت‌های آسیا می‌شویم. اما اگر همین طور ادامه پیدا کند به سنگاپور هم می‌بازیم. ایران هیچی از فوتبال برایش نمانده است. فوتبال شده رابطه. هرکسی در این ورزش دروغ بگوید هم پست دارد هم موفق‌تر است. اگر کسی حرف راست بزند چنان پس زده می‌شود که به دروغگویی بیفتد.»

خداداد از همبازی سابق خودش در تیم ملی حمایت کرد و گفت: «علی دایی روزی که سینه سپر کرد تا جوان‌ها در تیم ملی باشند همه برای او جبهه گرفتند و اکنون به حرف‌های او رسیده‌ایم. در فوتبال هر کسی درد واقعی را بگوید حمایت نمی‌شود. زد و بند در این ورزش بیداد می‌کند. سرهم کلاه گذاشتن یک اصل شده است. از فوتبالی که کلک دارد لذت نمی‌برم. فکر نکنید دایی با برکناری ضرر کرده است، این فوتبال است که ضرر کرد. در برهه‌ای فقط همه دایی را سیبل کردند و همه تیرها به او خورد.

همیشه گفته‌ام که فرع را به اصل ترجیح داده‌ایم. وقتی مجری تلویزیون مربی تیم زیر 16 سال می‌شود چه توقعی باید داشته باشیم. تازه به من خرده گرفته می‌شود چرا چنین انتقادی می‌کنم. چنین فردی چطور می‌خواهد به نوجوانی که تازه در آغاز یادگیری است یاد بدهد یارگیری کند و دریبل بزند؟» عزیزی اضافه کرد: «من برای این فوتبال نگرانم که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنم. اگر فوتبال ایران نابود شود، من هم نابود می‌شوم. دایی با آن همه افتخار اخراج می‌شود اما از قطبی حمایت قاطعانه می‌شود.

چرا همین فرصت‌ها به امیر قلعه‌نویی و دایی داده نشد. مگر این دو دست و پایشان کج بود؟ چطور می‌شود کسی که تمام سابقه سرمربیگری‌اش در یک تیم باشگاهی بوده، پایش به توپ نخورده و رزومه‌ای ندارد سرمربی ایران شود؟ این همه حمایت حتما پشت پرده‌ای دارد.» بازیکن سابق تیم ملی افزود: «باید به این وضعیتی که در فوتبال ملی ایجاد شده تبریک گفت. تیم ملی که آقای قطبی درست کرده ما را از قبل بدتر کرد. او چطور می‌گوید مربیان ایرانی را قبول ندارد.

آقای قطبی باید دید اصلا مربیان ایرانی شما را قبول دارند یا نه. ایشان فقط یک آنالیزور بوده است. من برای مربیان ایرانی متاسف هستم که از او حمایت می‌کنند. او کجا بین‌المللی بوده که از بین‌المللی شدن فوتبال ایران حرف می‌زند. اولین و آخرین مقصران این مسائل خبرنگاران هستند که از چنین مربی بت می‌سازند. این شماها بودید که با قهرمانی پرسپولیس بیش از اندازه از وی حمایت کردید. او در کدام تیم بین‌المللی سرمربیگری کرده است؟»

عزیزی با اشاره به شکست تیم ملی در بازی با اردن اظهار داشت: «مگر با ادبیات قشنگ می‌توان مانع از باخت شد. فوتبال ایران به اردن باخته است اکنون ادبیات زیبای آقای قطبی باید جواب مردم را بدهد. وقتی می‌بازیم این حرف‌ها رنگی ندارد. گذشت زمان در فوتبال خیلی مسائل را روشن می‌کند.

من مشکل شخصی با قطبی ندارم اما یک سال در لیگ آمریکا بازی کردم و از همان سال‌ها، قطبی را می‌شناسم و حد او را می‌دانم و به همین دلیل از ابتدا با او مخالف بودم. معتقدم تیم ملی معجونی از بهترین بازیکنان ایران است. این دایی بود که نسلی جوان را به تیم ملی معرفی کرد ولی دایی این موضوع را در بوق و کرنا نکرد. متاسفانه بی‌انصافانه به دایی حمله کردیم و کوبیدیم.

دایی حاضر است همه چیز خود را از دست بدهد اما به کسی باج ندهد. به نظر من تیم ملی زمان دایی اگر نگوییم خیلی خوب اما بهتر از حال بازی می‌کرد. معتقدم اگر تیم دست او باقی می‌ماند به جام جهانی می‌رفتیم. دایی بازیکن بوده و شرایط را می‌فهمد. چطور در زمان او کسی قهر نکرد و نرفت؟»

کد خبر 96069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز