یکشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۵:۵۱
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از آنکه سرمربی استقلال‌اهواز با حکم کمیته انضباطی بخشیده شد به منظور رعایت برخی مسائل و طبق قول‌هایی که به رئیس کمیته انضباطی و جامعه فوتبال داده بود سکوت کرد.

هر چند که از ابتدا هم مشخص بود که سکوت خداداد عزیزی با توجه به روحیات منتقدانه‌اش چندان پایدار نخواهد بود. سرانجام این سکوت در پایان دیدار با پاس همدان از سوی سرمربی استقلال‌اهواز شکسته شد.

خداداد عزیزی پیش از این نیز صراحتا اعلام کرده بود که اگر تا پایان عمر نیز محرومش کنند او نمی‌تواند نسبت به برخی مسائل و واقعیت‌هایی که می‌بیند سکوت کند و همان‌طور که انتظار می‌رفت سکوت خداداد عزیزی پس از دو هفته و در پایان دیدار تیمش مقابل پاس همدان شکسته شد. خداداد پس از شکست 2 بر یک استقلال‌اهواز مقابل پاس همدان در نشست مطبوعاتی با انتقاد شدید از داوری گفت: «من به شریفی رئیس کمیته انضباطی و مدیرعامل تیم‌مان قول داده بودم در مورد داوری حرف نزنم اما متاسفانه عملکرد گروه داوری در دیدار تیم ما برابر پاس همدان آنقدر بد و ضعیف بود که نمی‌توانم در این مورد سکوت کنم و حرف نزنم.»

خداداد در ادامه صریح‌تر به این موضوع اشاره می‌کند: «من براساس قضاوتی که دیدم حرف می‌زنم و حالا ادعا می‌کنم که تمام نتایج بازی‌ها را داوران با ضعف و اشتباهاتشان با یک سوت و پرچم نادرست تعیین می‌کنند. من معترضم و شدیدا  اعتقاد دارم گل دوم پاس در شرایط آفساید به ثمر رسید.»

سرمربی استقلال‌اهواز در پاسخ به این موضوع که در مقابل احتساب گل آفساید پاس، داور گل صحیح هادی اصغری را نپذیرفت و آن را مردود اعلام کرد، می‌گوید: «من دوباره می‌گویم ضعف داوری‌ها نتیجه را تعیین می‌کند. اصلا منظورم این نیست که داور به نفع ما سوت زد یا پاس همدان. حرف من این است که اشتباه‌های داوران در تعیین نتایج تاثیر بسزایی دارد.» خداداد عزیزی که پس از دو هفته سکوت در نشست خبری شرکت می‌کرد این بار نیز صراحتا عنوان کرد: «یک هفته در گرمای شدید تمرین کردیم. نصف روز با اتوبوس سفر می‌کنیم و سختی می‌کشیم اما متاسفانه با یک پرچم اشتباه، تمام زحمات‌مان به هدر می‌رود.

ای کاش مانند کشتی، قانونی نیز در فوتبال وجود داشت که پس از بازبینی فیلم، داور می‌توانست نتیجه را عوض کند.»سرمربی استقلال‌اهواز یادآور شد: «اگر مربیان اشتباه می‌کنند مدیران سریعا آنها را عوض می‌کنند اما وقتی داور اشتباه می‌کند در نهایت یک هفته از لیگ برتر محروم می‌شود اما به تیم‌های متضرر هیچ امتیازی برگردانده نمی‌شود.»سرمربی استقلال‌اهواز انتقاد خود رابه شکل ملایم‌تری ادامه می‌دهد و می‌گوید: «در مورد دستمزد داوران حرف‌های زیادی مطرح شد.

امیدوارم حقوق داوران سالی 100 میلیون شود تا امیدوار باشیم داوری‌ها درست شود.» نکته جالب اینکه خداداد عزیزی در مورد مسائل فنی بازی صحبت نکرد و در این رابطه گفت: «از نظر فنی تیم ضعیف بازی کرد به همین دلیل هم من در این مورد حرفی برای گفتن ندارم. البته نمی‌خواهم برد تیم منصوریان را لوث کنم اما همه حرف‌ من روی داوری و اشتباه‌های تاثیرگذار آنها بود که نتیجه پایانی بازی را رقم زد.»

واکنش عنایت به مربیان معترض

رئیس کمیته داوران مثل همیشه به حرف‌های مربیان معترض و در راس آنها خداداد عزیزی سرمربی استقلال‌اهواز پاسخ می‌دهد. عنایت در پاسخ به صحبت‌های خداداد عزیزی و انتقادهای برخی مربیان معترض می‌گوید: «از خداداد عزیزی شکایت نمی‌کنم. حرف‌های او متوجه جامعه داوری است و سازمان لیگ و کمیته انضباطی قطعا در این خصوص رسیدگی خواهند کرد.» رئیس کمیته داوران تاکید می‌کند: «فکر می‌کنم و معتقدم مردم و رسانه‌ها دست امثال خداداد را خوانده‌اند که هر وقت تیم‌شان می‌بازد یا نتیجه لازم را کسب نمی‌کنند، می‌گویند داور سر تیم ما را برید و زحماتمان را به باد داده است.»

عنایت در اعتراضی واضح‌تر به این موضوع اشاره می‌کند: «واقعا متاسفم که اشخاصی به خاطر کوچک‌ترین موضوع به خودشان اجازه می‌دهند از داوری انتقاد کنند و آنها را زیر سئوال ببرند. مگر می‌شود داور دچار اشتباه نشود؟ هر چند که این مسئله انگار یک تاکتیک نخ‌نما شده است. بارها شاهد این موضوع بودیم که ابومسلم می‌بازد می‌گوید داور بازی ما را بازنده کرد.

شاهین بوشهر می‌بازد تقصیر را متوجه داوری می‌دانند. پرسپولیس در امارات می‌بازد، بهترین تیم داوری در امارات را زیر سئوال می‌برد و البته قلعه‌نویی با سپاهان در همان هفته اول مقابل استقلال می‌بازد و می‌گوید داوری باعث باخت ما شد. نکته جالب اینکه برخی مربیان ما که ادعای لیپی بودن را دارند وقتی به بن‌بست می‌رسند و نتیجه نمی‌گیرند برای فرار از پاسخگویی همه تقصیرها را به گردن داوران می‌اندازند.»

کد خبر 89668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز