یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۴
۰ نفر

گروه ورزشی: بازی امروز کامیونیتی شیلد (جدال قهرمان لیگ برتر با قهرمان جام حذفی) و یا بازی پیش درآمد فصل جدیدفوتبال انگلیس بین منچستر یونایتد و چلسی پیش‌پرده‌ای هیجان‌انگیز قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر در هفته آینده است.

این آخرین فرصت برای کارلو آنچلوتی سرمربی جدید چلسی برای پیدا کردن ترکیب اصلی تیمش است، در حالی که دغدغه اصلی فرگوسن پر کردن جای خالی کریستیانو رونالدو و همچنین جایگزینی مصدومان مهم تیم است.

فرگوسن معتقد است که رویارویی قهرمان لیگ برتر و جام حذفی در ورزشگاه ومبلی، رویکرد متفاوتی نسبت به فصول گذشته دارد چراکه هر دو تیم در اردوهای پیش‌فصل به اندازه کافی بازی تدارکاتی داشته‌اند: «قبلا از این بازی به عنوان محکی برای سنجیدن آمادگی بدنی برخی بازیکنان استفاده می‌کردیم.

حالا به این بازی اینگونه نگاه نمی‌کنیم، چون آمادگی بازیکنان خوب است و هرکدام از آنها دقایق نسبتا زیادی بازی کرده‌اند.» ولی برای فرگوسن بازی مقابل چلسی همیشه مهم است: «بازی مقابل چلسی همیشه حیثیتی است. علاوه بر این کارلو آنچلوتی سیستم بازی خاص خودش را دارد که سال‌ها در میلان استفاده می‌کرد. او از خط میانی لوزی‌شکل استفاده می‌کند که با روش بازی تیم گاس هیدینک متفاوت است.

آنها تیم باتجربه‌ای هستند و بازیکنان فوق‌العاده‌ای دارند. چلسی با آنچلوتی، تیم قدرتمندی خواهد بود.» یونایتد تابستان امسال کریستیانو رونالدو و کارلوس توز را از دست داد و حالا فرگوسن به دنبال یافتن ترکیب ایده‌الی برای خط حمله است. هرچند مایکل اوون خرید جدید این تیم در بازی‌های دوستانه گل‌های زیادی به ثمر رسانده و به فرم ایده‌ال چند سال پیش نزدیک می‌شود ولی همه نگاه‌ها برای پر کردن جای خالی رونالدو به وین‌ رونی است. فرگوسن اما نمی‌خواهد هیچ مقایسه‌ای انجام دهد و می‌گوید: «سبک بازی وین با رونالدو کاملا متفاوت است.

فکر نمی‌کنم بتوانید آنها را با هم مقایسه کنید. رونالدو سرعت برق‌آسایی دارد، با هر دو پا خوب کار می‌کند، در هوا عالی است و درباره رکورد گلزنی‌اش هم حرفی برای گفتن باقی نمانده. حالا سایر مهاجمان چه رونی، ماکدا، ولبک یا نانی باید بگویند که او استثنایی بود و تنها راه، اشتیاق در تمرین برای پیشرفت بیشتر است.»

ویدیچ مدافع صرب منچستر که به تازگی مصدوم شده بازی امروز و اولین بازی لیگ مقابل بیرمنگام را از دست می‌دهد. وز براون هم امروز به دلیل مصدومیت ران غایب است ولی به بازی یکشنبه هفته بعد می‌رسد. دیگر غایب مهم منچستر فان‌درسار است که به خاطر شکستگی انگشتان دست 10 هفته نمی‌تواند بازی کند. فرگوسن هنوز تصمیم نگرفته که از میان توماژ کوژاک لهستانی و بن‌فاستر چه کسی را برای ایستادن درون دروازه انتخاب کند: «این یک دوراهی است. تصمیم‌گیری آسان نیست. واقعا به عملکرد آنها بستگی دارد و باید با هردوی آنها صحبت کنم.»

سومین پیروزی متوالی در کامیونیتی شیلد می‌تواند روحیه منچستریونایتد را که به دنبال چهارمین قهرمانی متوالی لیگ برتر است، بالا ببرد. به علاوه فرگوسن می‌خواهد با پیروزی در بازی امروز، شکست فینال لیگ قهرمانان مقابل بارسا را فراموش کند: «همیشه رقابت عامل مهمی در پیشرفت است. وقتی در آخرین بازی فصل می‌بازید دو یا سه ماه فرصت دارید به آن ناکامی فکر کنید. آن شکست برای ما خوشایند نبود ولی باید تلاش کنیم دوباره اوج بگیریم.»

منچستریونایتد و چلسی تابستان امسال خریدهای زیادی انجام ندادند. در حالی که آنتونیو والنسیا بال اکوادوری ویگان گران‌ترین خرید منچستریونایتد محسوب می‌شود، چلسی هم تنها یوری ژیرکف را با 18 میلیون پوند به خدمت گرفته است، هرچند این هافبک روس به دلیل مصدومیت زانو امروز بازی نمی‌کند. آنچلوتی که تا هفته گذشته به دنبال پیرلو بود، حالا می‌گوید که تیمش دیگر به بازیکن جدیدی نیاز ندارد: «نمی‌خواهم بازیکن دیگری بخرم چون رقابت در تیم خیلی فشرده است.

ما نیاز به بازیکن جدید نداریم و انتظار ندارم قبل از پایان مهلت نقل و انتقالات بازیکن جدیدی بخریم.»آنچلوتی که روش بازی تیم را از 3-3-4 به 2-4-4 تغییر داده در تور تابستانی تیم در ایالات متحده نتایج بسیار خوبی گرفت و هواداران امیدوار شده‌اند که ناکامی فصل گذشته با اسکولاری تکرار نمی‌شود.پیتر چک دروازه‌بان چلسی هم به موفقیت تیم فعلی خوشبین و معتقد است که زوج خط حمله آنلکا و دروگبا، عملکرد بسیار خوبی خواهند داشت: «زوج خط حمله ما برای همه تیم‌های لیگ برتر و اروپا دردسرساز می‌شود. این یک ترکیب عالی است و آنها همکاری بسیار خوبی دارند.

یکی سرعت و هوش بالایی دارد و دیگری همه کار می‌کند تا توپ بگیرد، فضاسازی کند و گل بزند.» با این وجود چک، اهمیت زیادی به نتیجه بازی امروز نمی‌دهد: «اگر نتوانیم در لیگ بالاتر از آنها بایستیم، پیروزی در بازی یکشنبه بی‌معنی خواهد بود. باید در همه بازی‌ها پیروز شویم.»

کد خبر 87370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز