شنبه ۲۷ تیر ۱۳۸۸ - ۰۵:۱۴
۰ نفر

گروه ورزشی: انتشار یک بروشور از سوی مایکل اوون برای جذب خریداران با حرکت مشابهی که هواداران آرسنال برای فروش آدبایور انجام دادند، تفاوت زیادی داشت.

 در حالی که اوون روی کاغذهای گلاسه از «یک ورزشکار، یک سفیر، یک نماد» خبر داده بود، گروهی از هواداران آرسنال جملاتی درباره آدبایور نوشتند که چندان مثبت به نظر نمی‌رسید. آنها درباره ارزش‌های مهاجم توگویی نوشته بودند که او «جثه کوچکی ندارد، تنبل نیست و از مارلون هاروود (مهاجم وستهم) و میدو (مهاجم میدلزبورو) بهتر است.» این جملات کنایه‌آمیز و تصویر خنده‌داری که هواداران آرسنال از آدبایور ارائه می‌دهند نشان می‌دهد که آنها به هر قیمتی خواهان رفتن او هستند. به همین دلیل آنها پس از اینکه آرسنال پیشنهاد 25 میلیون پوندی منچسترسیتی برای این مهاجم را پذیرفت، خشمگین نشدند. هدف باشگاه هم از فروش آدبایور، بهبود وضعیت حساب بانکی‌اش است و بدین‌ترتیب این انتقال کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

بی تفاوتی به جدایی آدبایور

آرسنال در سال‌های اخیر با بازیکنان بزرگ زیادی خداحافظی کرده ولی هیچ کدام از آنها مانند آدبایور با چنین بی‌تفاوتی روبه‌رو نشده‌اند. در بازی‌های فصل گذشته آرسنال هم به سختی می‌شد هوادارانی پیدا کرد که نگاه مثبتی به او داشته باشند. تیری آنری و پاتریک ویرا با بهترین آرزوها بدرقه شدند. فروش امانوئل پتی و مارک اوورمارس به بارسلونا و نیکولا آنلکا به رئال‌مادرید سود بسیار زیادی داشت. انتقال اشلی ‌کول به چلسی در مقابل ویلیام گالاس و مقداری پول به کینه شدید هواداران انجامید. رفتن فلامینی به میلان با یک قرارداد آزاد تاسف‌آور بود، در حالی که نیمکت‌نشینی هلب در بارسلونا ثابت کرد که حق با ونگر بوده.

در مورد آدبایور اما نگرانی هواداران از این نیست که قرارداد احتمالا به زودی تکمیل می‌شود بلکه این است که ممکن است آن به بن‌بست بخورد. این فاصله زیادی با خواسته آنها در تابستان 2008 دارد که این مهاجم مستعد با زدن 30 گل در 48 بازی، بازگشت فوق‌العاده‌ای داشت و مورد توجه همه باشگاه‌های بزرگ اروپایی قرار گرفته بود. میلان و بارسلونا جزو این باشگاه‌ها بودند و هرچند پس از آن، او قراردادی طولانی با حقوق بهتر امضا کرد، اوضاع دیگر مثل سابق نشد. از آن زمان در نگاه هواداران آرسنال نسبت به آدبایور آمیزه‌ای از احتیاط و بدبینی وجود داشته و حالا احتمال انتقال او با قیمت 25 میلیون پوند به منچسترسیتی، نمونه خوب دیگری از توانایی ونگر  در درآمدزایی است. دلیل چرخش 180 درجه‌ای هواداران، مصاحبه‌های جنجالی آدبایور در فصل گذشته و همچنین نمایش ضعیفش بود که آرسنالی‌ها  آن را  به  بی‌تفاوتی این بازیکن تعبیر کردند. نمونه بارز آن، 2 بازی رفت و برگشت مقابل منچستریونایتد در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان بود که آدبایور کمترین آزاری برای خط دفاع حریف نداشت.

خریدهای سیتی

همه خریدهای تابستانی منچسترسیتی بازیکنان بزرگی هستند. گرت بری می‌تواند به تجربه و کیفیت خط میانی این تیم اضافه کند. روکه سانتاکروز، بهترین آمار گلزنی‌اش را هنگام همکاری با مارک هیوز در بلکبرن ثبت کرده و کارلوس توز مهاجمی پرتلاش با حرکاتی غیرقابل پیش‌بینی است. آدبایور یک گلزن خطرناک با استعداد ذاتی بالا که گل دیدنی‌اش به ویارئال در لیگ قهرمانان این را ثابت کرد ولی ایستلند مقصد مناسبی برای او به نظر نمی‌رسد.

آرسنال هم قدرت تهاجمی کافی برای پر کردن خلا آدبایور را دارد. فان‌پرسی که قدرت و تحرک بیشتری دارد، گفته که می‌خواهد در تیم بماند و آندره آرشاوین هم فصل گذشته گوشه‌هایی از توانایی‌اش را نشان داد. ونگر نسبت به توانایی‌های نیکلاس بنتنر هم خوشبین است و با پول نقد ناشی از فروش آدبایور، می‌تواند تیمش را تقویت کند. او پس از خرید توماس ورمالن مدافع آژاکس با قیمت 10 میلیون پوند حالا به دنبال یک هافبک دفاعی و جنگنده است. مروان شاماک مهاجم مراکشی بوردو هم به عنوان یکی از اهداف آرسنال مطرح است ولی ونگر طبق معمول عجله نمی‌کند. درباره ونگر قطعا می‌توان گفت که برای تیمش برنامه دارد و اگر آدبایور هم جایی در آن نداشته باشد، کمتر کسی از او ناراحت می‌شود.

کد خبر 85709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز