چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۰۶:۴۷
۰ نفر

مهسا عادلی: منچسترسیتی که در پنجره نقل و انتقالات از تمام ستاره‌های بزرگی که به دنبال آنها بود جواب رد شنیده بود، سرانجام توانست با کارلوس توز مهاجم آرژانتینی به توافق برسد.

توز بعد از روبینیو مهاجم برزیلی که تابستان گذشته در ازای 2/34 میلیون پوند از رئال‌مادرید به سیتی آمد، دومین چهره برجسته‌ای است که شیخ منصور، مالک ثروتمند این باشگاه به تیم اضافه کرده است. هرچند که روکه سانتاکروز و گرت بری هم چندی پیش به سیتی ملحق شدند. مارک هیوز سرمربی این تیم که از توافق با توز خوشحال است دراین‌باره می‌گوید: «این خبر فوق‌العاده‌ای است.

کارلوس یک بازیکن بین‌المللی با کلاس بالاست و همه خصلت‌هایی که باعث پیشرفت باشگاه ما می‌شود را دارد. او نه‌تنها به لحاظ تکنیکی عالی است بلکه یک گلزن قابل اعتماد و بازیکنی است که به اخلاق تیم کمک می‌کند. او وجهه جذاب و تهاجمی تازه‌ای به تیم اضافه می‌کند. من بی‌صبرانه در انتظار خوشامدگویی به او در سیتی هستم. این یک اقدام دیگر است که تعهد شیخ منصور برای تبدیل این باشگاه به بهترین را نشان می‌دهد. مطمئنم که هواداران‌مان استقبال بی‌نظیری از کارلوس می‌کنند.»

سرالکس فرگوسن سرمربی تیم همشهری اما از اتفاقاتی که طی جدایی توز از منچستریونایتد افتاد، ناراحت است. این بازیکن که 2 سال گذشته را به طور قرضی در یونایتد گذراند، 34 گل در 99 بازی برای این تیم به ثمر رساند و 2 قهرمانی لیگ برتر و قهرمانی در لیگ قهرمانان 2008 را تجربه کرد.

با این وجود پس از اتمام قراردادش با این تیم، حاضر به ماندن در اولدترافورد نشد چراکه انتظار رفتار بهتری از مسئولان این باشگاه داشت و توقع داشت که خیلی زودتر برای تمدید قرارداد او اقدام کنند اما فرگوسن معتقد است که تصمیم توز به رفتن از یونایتد از مدت‌ها پیش گرفته شده بود و این بازیکن از ماه ژانویه در فکر ترک این تیم بود.

وی دراین‌باره می‌گوید: «من از خیلی وقت پیش انتظارش را داشتم. شاید آنها در ماه ژانویه توافق کرده بودند. چون من در شب بازی با اینتر (در ماه مارس) با او صحبت کردم و پیشنهاد دادم که قراردادش را تمدید کند اما هرگز پاسخ نداد. در تعطیلات به او تلفن کردم و 2 بار پیغام فرستادم اما جواب نداد. واضح است که تصمیمش را گرفته بود. او بازیکن خوبی برای ما بود اما می‌خواست به جای دیگری برود. برای او بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم.»

توز که پس از انجام آزمایش‌‌های پزشکی قرارداد 5 ساله‌اش با سیتی به ارزش 5/25 میلیون پوند و دستمزد 140 هزار پوند در هفته را امضا می‌کند، دوست دارد هرچه زودتر چالش جدید خود را آغاز کند. وی دراین‌باره به دیلی‌میل می‌گوید: «مربی و مالکان تیم خیلی آرمان‌گرا هستند و این موضوع همان بار اولی که با هم صحبت کردیم برای من مشخص شد. این فرصتی است برای ایجاد یک تجربه خاص. هیجان زیادی پیرامون باشگاه وجود دارد. مالکان باشگاه به من گفتند که هر کاری در توان‌شان باشد انجام می‌دهند تا سیتی را به یک باشگاه خارق‌العاده تبدیل کنند.»

امیدواری به خرید تری و آدبایور

سیتی حالا با به خدمت گرفتن توز، اعتماد به نفس بیشتری در جذب بازیکنان پیدا کرده است. مارک هیوز که با امیدواری بیشتری روی خرید جان تری کاپیتان چلسی پافشاری می‌کند حالا به دنبال امانوئل آدبایور مهاجم توگویی آرسنال است. سیتی 20 میلیون پوند برای خرید این بازیکن پیشنهاد کرده و آرسنال هم که مایل به فروش او در ازای مبلغ مناسبی است به انجام این انتقال علاقه نشان داده اما قیمت مدنظر این باشگاه حدود 25 میلیون پوند است. با خرید توز تعداد مهاجمان منچسترسیتی به 9 نفر رسید و باید دید هیوز چه راه‌حلی برای استفاده از آنها پیدا می‌کند.

کد خبر 85551

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز