دوشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: تساوی مقابل آرسنال در اولدترافورد نهایت خواسته یونایتد برای قهرمانی در لیگ برتر بود

 اما این هدف ظاهرا کوچک با سختی بسیاری به دست آمد. آرسنال که در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان توسط منچستریونایتد حذف شده بود، دوست نداشت که پلی برای قهرمانی رقیب باشد و برای خراب کردن جشن اولدترافورد نهایت تلاشش را انجام داد، اما این کافی نبود. با این تساوی، منچستریونایتد در رویارویی با سه رقیب بزرگش، از 18 امتیاز تنها پنج امتیاز گرفته ولی هیچکدام از اینها مانع از این نشد که منچستریونایتد هجدهمین قهرمانی‌اش در لیگ را در پایان بازی جشن بگیرد.

فرگوسن که یازدهمین قهرمانی‌اش در لیگ با منچستریونایتد را جشن می‌گیرد، گفت که از این پس همه تمرکز تیمش روی فینال لیگ قهرمانان در رم خواهد بود: «حالا لیگ را برده‌ایم و فکرمان متوجه فینال رم خواهد بود. همه اعضای باشگاه منتظر این بازی هستند ولی در این لحظه می‌خواهیم از قهرمانی لذت ببریم. این یک موفقیت فوق‌العاده است و باید از شخصیت و روحیه بازیکنانم تشکر کنم. آنها عالی بودند.» بدین‌ترتیب فرگوسن در آخرین بازی تیمش مقابل هال‌سیتی به بازیکنان اصلی‌اش مانند فان‌درسار، رونالدو، رونی و توز استراحت می‌دهد.

فرگوسن ادامه می دهد

الکس فرگوسن که از سال 1986 هدایت منچستریونایتد را برعهده گرفت، با کسب یازدهمین قهرمانی تیمش در لیگ سرانجام توانست با رکورد 18 قهرمانی لیورپول برابری کند ولی او با وجود اینکه در ماه دسامبر 68 ساله می‌شود حاضر به خداحافظی نیست و مصمم است که با کسب نوزدهمین قهرمانی منچستریونایتد را دست‌نیافتنی کند: «اصلا به بازنشستگی فکر نمی‌کنم. من ادامه خواهم داد و وضعیت سلامتی‌ام به من خواهد گفت که چه زمانی کنار بکشم.»

فرگوسن اعتراف کرد که لیورپول رقیب فوق‌العاده‌ای بود و با پیروزی 4 بر یک در اولدترافورد فشار زیادی به این تیم تحمیل کرد: «آنها عملکرد خوبی داشتند. پیروزی 4 بر یک آنها در اینجا یک شوخی بود، چون جریان بازی به چنین نتیجه‌ای شباهت نداشت. ولی آنها از آن بازی نیروی فوق‌العاده‌ای به دست آوردند و ما نتوانستیم آن را هضم کنیم و بازی بعدی (در فولام) را هم باختیم. این به لیورپول فرصت دوباره‌ای داد و باید از آنها تمجید کرد که به دنبال آن بودند و برای آن جنگیدند.»

آرسن ونگر هم در پایان بازی به فرگوسن تبریک گفت و از عملکرد او تمجید کرد: «کاری که فرگوسن انجام داده، استثنایی است و به او تبریک می‌گویم. آنها در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند. آنها قهرمان جام اتحادیه شدند، به نیمه‌نهایی جام حذفی رسیده و فینال لیگ قهرمانان در انتظار آنهاست.

مجموع نتایج آنها فوق‌العاده بوده.» این چهارمین فصل بدون جام برای آرسنال بود و این تیم برای سومین بار در چهار سال گذشته نتوانست در یکی از سه رتبه نخست قرار گیرد، با این حال ونگر تاکید می‌کند که تیم جوانش در مسیر صحیحی حرکت می‌کند: «ما از ماه نوامبر به بعد ثبات زیادی داشتیم و فکر نمی‌کنم آنطور که سزاوارش بودیم از ما تمجید شده باشد ولی فصل بعد هم برای قهرمانی مبارزه می‌کنیم.»

لذت قهرمانی خانگی

رونالدو ستاره منچستریونایتد هم پس از سومین قهرمانی متوالی تیمش در لیگ برتر گفت که آنها فرصتی برای جشن گرفتن ندارند و باید روی پیروزی در فینال لیگ قهرمانان تمرکز کنند: «باید از این لحظه لذت ببریم. این روز بسیار ویژه‌ای است. بعد از آن باید روی لیگ قهرمانان تمرکز کنیم، چون همه بازیکنان می‌خواهند آن را ببرند. این یک نتیجه فوق‌العاده است و این احساس همیشه عالی است، به ویژه اینکه قهرمانی را در خانه و مقابل هواداران و خانواده‌ات به دست می‌آوری.

این یک باشگاه خانوادگی است و همه روابط دوستانه‌ای دارند.» پاسخ رونالدو درباره آینده‌اش هرچند مبهم بود، ولی یک بار دیگر هواداران یونایتد را نگران کرد: «فضای این جا باورنکردنی است. آینده را هیچ‌وقت نمی‌توانید پیش‌بینی کنید ولی در اینجا واقعا خوشحالم.» گری ‌نویل با وجود اینکه بازی نکرد، به عنوان کاپیتان جام قهرمانی را بالای سر برد. او معتقد است که این تیم به دلیل داشتن نیمکت قوی توانست در رقابت فشرده با لیورپول به قهرمانی برسد: «در تمام سال تلاش فوق‌العاده‌ای داشتیم.

این یک پایان بی‌نظیر است چون لیورپول در کل فصل در تعقیب ما بود. آنها فصل را در شرایط یک تیم قهرمان به پایان می‌برند و فصل آینده هم برای عبور از آنها باید تلاش زیادی بکنیم. کیفیت و پشتوانه ما اهمیت زیادی در این قهرمانی داشت. ما هرگز یک تیم ثابت نداشتیم، بلکه 20 بازیکن دائما در تیم مشارکت داشتند.»

رایان گیگز تنها بازیکنی که در همه یازده قهرمانی دوران فرگوسن حضور داشته، می‌گوید: «می‌خواستیم در برابر تماشاگران‌مان قهرمان شویم و به همین خاطر این قهرمانی بسیار ویژه است.» گیگز 35 ساله که عنوان بهترین بازیکن فصل از نگاه بازیکنان لیگ را به دست آورد، هنوز تشنه قهرمانی است. منچستریونایتد می‌خواهد اولین تیمی باشد که در لیگ به چهار قهرمانی متوالی می‌رسد و گیگز هم می‌خواهد در این هدف شریک باشد.

کد خبر 81616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز