چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۳۵
۰ نفر

گروه ورزشی: لیورپول به رئال‌مادرید گفته که حاضر نیست در قیمت ژابی آلونسو تخفیفی قائل شود.

آلونسو پس از بازی دوستانه یکشنبه‌شب لیورپول مقابل اسپانیول (شکست 3 بر صفر) همراه سایر هموطنانش اجازه پیدا کرد در اسپانیا بماند ولی حالا به نروژ رفته تا در بازی دوستانه امشب مقابل اف. ث. لین شرکت کند.

به نظر می‌رسید که ماجرای طولانی انتقال آلونسو پس از ملاقات کریستیان پورسلو، مدیر جدید لیورپول و خوسه آنخل سانچس، مدیر اجرایی رئال‌مادرید در شهر بارسلونا در روز یکشنبه به پایان برسد. ولی پیشنهاد 30 میلیون پوند به علاوه مبالغ دیگری به عنوان پاداش از سوی لیورپول، موجب شده تا رئال‌مادرید فعلا عقب‌نشینی کند. پورسلو تاکید می‌کند که در ملاقات با سانچس هیچ توافقی به دست نیامد: «این ملاقات تنها کمک کرد تا پیشنهادهای ‌مان را روی میز مذاکره بگذاریم. لازم است که صحبت‌های ما ادامه پیدا کند.»

پیشنهاد رئال‌مادرید برای این هافبک 27 ساله همچنان 25 میلیون پوند است. فلورنتینوپرس فعلا ترجیح می‌دهد منتظر بماند و تنها در صورتی پیشنهاد جدیدی ارائه می‌دهد که مطمئن باشد آلونسو آخرین خرید تیم خواهد بود.

بنیتس هم آلبرتو آکوئیلانی هافبک رم را که 18 میلیون پوند قیمت دارد به عنوان جانشین آلونسو در صورت نهایی‌شدن این انتقال در نظر گرفته. با این وجود سرمربی لیورپول همچنان تردید دارد که یکی از باثبات‌ترین بازیکنان لیگ برتر را در سالی که انتظارات قهرمانی بسیار بالاست از دست بدهد.

آلونسو که با مطرح‌کردن تقاضای رسمی انتقال به مادرید به دنبال اعمال فشار بیشتری به لیورپول بود معتقد است که جلسه روز یکشنبه قدم مهمی در فرآیند این انتقال بود. او به روزنامه آس گفت: «دانستن اینکه مادرید و لیورپول به طور جدی مذاکره می‌کنند برایم رضایت‌بخش است. از مدت‌ها پیش تصمیم گرفتم که خودم را از همه این اتفاقات دور نگه دارم. موضع من همان طور که شما هم می‌دانید مشخص است. من یک حرفه‌ای هستم و باید منتظر بمانم که توافق انجام بشود ولی امید وارم که وضعیت هرچه زودتر مشخص شود، این طرف یا آن طرف.»

دفور، آلترناتیو آلونسو

از سوی دیگر گفته می‌شود که رئال به طور موازی با آلونسو، استیون دفور، هافبک مستعد بلژیکی را هم زیرنظر دارد. روزنامه مارکا خبر می‌دهد که فلورنتینوپرس و مانوئل پلگرینی با توجه به قیمت بالای پیشنهادی لیورپول، بازیکنان دیگری را هم مدنظر قرار داده‌اند. دفور 21 ساله که فصل گذشته با استانداردلی‌یژ به عنوان بهترین بازیکن سال بلژیک شناخته شد، مورد توجه تیم‌های لیگ برتری مانند اورتون و آرسنال هم قرار دارد. به نظر می‌رسد که رئال هم به مشتریان دفور اضافه شده و باشگاه بلژیکی برای فروش کاپیتانش 20 میلیون یورو قیمت تعیین کرده. پی‌یر فرانسوا، مدیر استاندارد اخیرا گفته بود: «این بازیکن فروشی نیست. ما از این پیشنهادها احساس غرور می‌کنیم ولی نظرمان را تغییر نمی‌دهیم. » ولی این بیانیه بعید است که پرس را ناامید کند و در صورتی که انتقال آلونسو به بن‌بست برسد، دفور به هدف شماره یک رئال‌مادرید تبدیل می‌شود.

ری‌یرا نگران نیست

آلبرت ری‌یرا، هافبک لیورپول هم معتقد است که نتایج ضعیف بازی‌های تدارکاتی نگران‌کننده نیست. حتی بنیتس هم پس از شکست 3 بر صفر مقابل اسپانیول از تلاش کم بازیکنانش انتقاد کرده بود ولی ری‌یرا می‌گوید: «بعضی از ما کمی دیر از بازی‌های ملی برگشتیم و تنها 10 یا 12 روز تمرین کرده‌ایم. قبل از آغاز فصل به تمرینات بیشتری نیاز داریم ولی تا آن زمان آماده می‌شویم. قطعا ما هم بابت شکست ناراحتیم. حتی اگر این یک بازی دوستانه باشد، شما همیشه می‌خواهید ببرید ولی همان طور که گفتم مهم این است که برای اولین بازی فصل آماده شویم.»

کد خبر 87088

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز