چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۵
۰ نفر

گروه ورزشی: پس از پیروزی ضعیف روز اول مقابل بیرمنگام تازه‌وارد، منچستریونایتد امشب در دومین بازی‌اش میهمان برنلی، دیگر تیم جدید لیگ برتر است.

مصدومیت ریو فردیناند در تمرین پیش از بازی روز یکشنبه موجب شده تا او هم مانند ویدیچ دیگر مدافع میانی اصلی یونایتد در این بازی غایب باشد. ادوین ‌فان‌درسار، گری نویل و رافائل داسیلوا دیگر مصدومان منچستر هستند. با این وجود فرگوسن چندان نگران به نظر نمی‌رسد و می‌گوید: «نمانیا ویدیچ به تمرینات بازگشته و امیدوارم او را برای بازی شنبه مقابل ویگان در اختیار داشته باشیم. در دو فصل گذشته هم مصدومیت‌های زیادی در خط دفاع داشته‌ایم ولی بازیکنان دیگرمان توانسته‌اند جاهای خالی را پر کنند.»

فاصله بین ورزشگاه‌های این دو تیم تنها 33 کیلومتر است و رویارویی‌های آنها معمولا داربی‌های پرحادثه‌ای بوده، اما آخرین پیروزی برنلی به سپتامبر 1968 برمی‌گردد و این تیم در 17 رویارویی اخیرش مقابل یونایتد نتوانسته پیروز شود. برنلی که پس از سال 1976 توانسته به بالاترین رده فوتبال انگلیس برسد، شنبه در زمین استوک با نتیجه 2 بر صفر مغلوب شد. با این وجود کلارک کارلیسل مدافع برنلی که تیمش پس از بازی امشب باید به ترتیب با اورتون، چلسی و لیورپول بازی کند هراسی از این رقیبان پرستاره ندارد.

کارلیسل درباره رویارویی با مهاجمانی مثل برباتوف و رونی، زننده تک‌گل یونایتد مقابل بیرمنگام می‌گوید: «منحنی یادگیری ما شیب تندی دارد. با این وجود مقابل استوک تلاش زیادی داشتیم، با توپ به خوبی کار کردیم و تنها در دو محوطه جریمه کم آوردیم. ما از بازی‌های بعدی هراسی نداریم. از این چالش لذت می‌بریم. این همان جایی است که می‌خواستیم بازی کنیم و خودمان را مقابل بهترین‌های جهان محک بزنیم.

نتایج بازی‌های خانگی اهمیت زیادی برای ما دارد و تلاش می‌کنیم «ترف‌مور» را به یک قلعه تسخیرناپذیر تبدیل کنیم.»منچستریونایتد که به دنبال رکورد بی‌نظیر چهارمین قهرمانی متوالی است، معمولا در فصول گذشته در نیم‌فصل دوم عملکرد بهتری داشته ولی جان اوشی مدافع یونایتد دوست دارد که آنها این بار از شروع در صدر باشند: «سایر تیم‌ها قوی‌تر به نظر می‌رسند بنابراین مهم است که اقتدارمان را در شروع فصل تثبیت کنیم. در دو فصل گذشته با تساوی شروع کردیم، بنابراین خوشحالیم که مقابل بیرمنگام به 3 امتیاز رسیدیم.»

لیورپول- استوک سیتی

لیورپول امشب در حالی میزبان استوک‌سیتی است که شکست روز اول در زمین تاتنهام تردیدهای زیادی را درباره پتانسیل قهرمانی این تیم به وجود آورده. منتقدان بیش از همه تصمیم بنیتس به فروش ژابی آلونسو به رئال را زیر سئوال برده‌اند. هرچند این یک انتقال سودآور برای لیورپول بود، ولی آنها بر این باورند که خلاء قدرت پاسوری آلونسو در تیم احساس خواهد شد.

بنیتس پس از شکست در وایت‌هارت‌لین با گفتن اینکه تیمش در فصل گذشته در بازی‌های زیادی در غیاب آلونسو به پیروزی رسیده، سعی کرده بود تاثیر غیبت این هافبک اسپانیایی را کمرنگ جلوه دهد. ولی پیتر رید هافبک سابق تیم ملی انگلیس نظر مخالفی دارد و انتقاد از سرعت پایین آلونسو و عدم حضورش در کارهای تهاجمی را بی‌رحمانه می‌داند: «لیورپول کاملا جای خالی آلونسو را احساس خواهدکرد. سرعت پایین او مرا ناراحت نمی‌کرد. هیچ بازیکنی سریع‌تر از توپ حرکت نمی‌کند و کمتر بازیکنی بهتر از ژابی پاس می‌داد. او باهوش بالایش توپ را به خوبی به گردش درمی‌آورد.

صادقانه بگویم، فکر نمی‌کنم که بنیتس می‌خواست آلونسو را بفروشد. این بیشتر به دلیل نیاز به پول لیورپول و اصرار آلونسو به رفتن به رئال بود. آکوئیلانی بازیکن بسیار خوبی است، قطعا سریع‌تر است و احتمالا گل‌های بیشتری می‌زند ولی آمار مصدومیت‌های او مرا نگران می‌کند.»لیورپول برای جبران عقب‌ماندگی 3 امتیازی‌اش نسبت به 3 مدعی دیگر قهرمانی امشب باید حتما در آنفیلد به پیروزی برسد. ولی استوک که در بازی اولش مقابل برنلی پیروز شده و فصل گذشته در این ورزشگاه به تساوی بدون گل رسیده حریف آسانی نخواهد بود.

اما تونی پولیس سرمربی این تیم دوست ندارد بازیکنانش مغرور شوند و می‌گوید: «آمار نشان می‌دهد که سال دوم (پس از صعود به لیگ برتر) دشوارترین سال است و می‌خواهم مطمئن شوم که هیچ بازیکنی کار ما را آسان نمی‌گیرد.»مصدومیت آکوئیلانی هنوز برطرف نشده. همچنین کاراگر و اسکرتل که در بازی با تاتنهام با یکدیگر برخورد کردند و سرشان بخیه خورده، معلوم نیست به این بازی برسند.

کد خبر 88157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز