دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۰۷
۰ نفر

گروه ورزشی: دو اشتباه عجیب، آرسنال را از رسیدن به سومین پیروزی متوالی در لیگ برتر محروم کرد و به اولین شکست این فصل این تیم انجامید.

 آرسنال نیمه‌اول در اولدترافورد را با پیروزی یک بر صفر به پایان رساند و در شروع نیمه دوم این بن فاستر بود که با مهار استثنایی ضربه فان‌پرسی مانع از تثبیت شکست منچستریونایتد شد ولی در 5 دقیقه ورق برگشت و میزبان توانست شکست را با پیروزی عوض کند.

در دقیقه 59 آلمونیا با خطای بی‌موردی که روی وین ‌رونی انجام داد به این بازیکن فرصت داد تا گل تساوی را از روی نقطه پنالتی به ثمر برساند. مهمترین اتفاق بازی اما 5 دقیقه بعد رخ داد، وقتی ابو دیابی هافبک آرسنال سانتر رایان گیگز بر روی یک ضربه ایستگاهی را با حرکتی توجیه نشدنی با ضربه سر به درون دروازه خودی فرستاد. بدین‌ترتیب در روزی که منچستریونایتد توفیقی در خلق موقعیت و تهدید دروازه آلمونیا نداشت، به لطف این دو حادثه به 3 امتیاز مهم بازی رسید و در کورس قهرمانی باقی ماند.استفاده از 5 هافبک از سوی هر دو مربی موجب شده بود تا در شروع بازی تجمع زیادی در مرکز زمین دیده شود.

فرگوسن با این تغییر سیستم که به قیمت نیمکت‌نشینی همزمان برباتوف و اوون تمام شده بود می‌خواست مانع بازیسازی خط میانی آرسنال شود، در عوض موجب شد رونی تک‌مهاجم این تیم در نیمه اول تنها بماند. فان‌پرسی مهاجم آرسنال اما با حمایت آرشاوین و ابو دیابی بارها خط دفاع میزبان را به هم ریخت. شوت این بازیکن که با برخورد به پای اورا تغییر جهت داد و همچنین ضربه فنی آرشاوین می‌توانست آرسنال را پیش بیندازد.

آرشاوین یک بار هم در اواخر نیمه اول توسط فلچر سرنگون شد که مایک دین داور بازی اعتقادی به پنالتی نداشت ولی مهاجم روسی بلافاصله جبران کرد و لحظاتی بعد (دقیقه 40) توپی را که در فاصله 20 متری دروازه دریافت کرده بود با شوتی ناگهانی به گوشه دروازه بن‌فاستر فرستاد.آرسنال پس از دریافت 2 گل تلاش زیادی برای جبران داشت. مهمترین موقعیت این تیم در دقیقه پنجم وقت تلف‌شده بود که گل فان‌پرسی مردود اعلام شد چراکه گالاس قبل از آن در موقعیت آفساید قرار داشت. ونگر پس از این حادثه به خاطر لگد زدن به بطری آب از زمین اخراج شد.

سرمربی آرسنال در توضیح این ماجرا می‌گوید: «شوت کردن بطری به دلیل اعتراض نبود، به خاطر ناراحتی بود. نمی‌دانستم که اجازه این کار را ندارم. نمی‌دانم چه بگویم. تنها 30 ثانیه به پایان بازی مانده بود.» ونگر با توجه به برتری نسبی تیمش در این بازی، اضافه کرد که پذیرفتن این شکست دشوار است: «نکات مثبت زیادی در بازی ما وجود داشت، ولی بدون امتیاز به خانه می‌رویم و این ناراحت‌کننده است. اگر فرصت‌های آنها را ببینید، پذیرفتن این شکست دشوار است.»

ونگر همچنین در اعتراض به اقدام یوفا که می‌خواهد ادواردو را به اتهام فریب داور در بازی مقابل سلتیک محروم کند، گفت: «یوفا درباره ادواردو تشکیل پرونده داده ولی شما بازی سوپرجام اروپا را هم دیدید و آنها باید مسی را هم به خاطر ضربه سر به صورت حریف جریمه کنند، وگرنه اعتبارشان را از دست می‌دهند. آنها بدعتی گذاشته‌اند و من هر هفته می‌توانم 50 مورد پیدا کنم که آنها می‌توانند دخالت کنند.»

فرگوسن هم پس از این پیروزی که تیمش را با 9 امتیاز به رده سوم رساند، در تمجید از فلچر، هافبک اسکاتلندی‌اش گفت: «دارن نمایش فوق‌العاده‌ای داشت. او بازیکن بازی‌های بزرگ است. وین (رونی) در نیمه دوم فوق‌العاده بود، ولی به نظر من دارن بهترین بازیکن زمین بود.»

چهارمین پیروزی چلسی و تاتنهام

در دیگر بازی‌های مهم شنبه، چلسی و تاتنهام به چهارمین پیروزی متوالی‌شان رسیدند تا رکورد صددرصد پیروزی‌شان را حفظ کنند و با 12 امتیاز در رده‌های اول و دوم باقی بمانند. چلسی در خانه با گل‌های آنلکا، بالاک و اشلی‌کول، برنلی را شکست داد تا همچنان مدعی اول قهرمانی باشد. آنچلوتی می‌گوید: «با این سبک بازی، اعتماد به نفس ما روز به روز بیشتر می‌شود. خیلی مهم است که تمرکزمان و گردش سریع‌ توپ را در 90 دقیقه بازی حفظ کنیم.» تاتنهام هم در خانه با گل ثانیه‌های پایانی آرون لنون بیرمنگام را با نتیجه
2 بر یک شکست داد.

دیگر تیم پیروز هفته چهارم، لیورپول بود که توانست بحران ابتدای فصل را تاحدودی فراموش کند. لیورپول در خانه بولتون دوبار تا آستانه سومین شکست فصل پیش رفت، ولی پس از اخراج دیویس در دقیقه 54 ابتدا با گل تورس به تساوی 2 بر 2 رسید و با گل دقیقه 83 جرارد، 3 امتیاز را به دست آورد. بنیتس پس از این پیروزی که تیمش را با 6 امتیاز به رده هفتم رسانده، مدعی است که آنها ثابت کردند همچنان مدعی قهرمانی‌اند.

کد خبر 89128

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز